Problemen met receiver Denon AVR-1610

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02 16:07
Ik heb sinds vandaag een nieuwe surroundset.

Receiver: Denon AVR-1610 (kan upscalen)
Boxen: Harman/kardon HKTS 11 (5.1)
TV: Philips 37PFL7403

Films speel ik af op mn PS3.

Ik heb het volgende problemen:

Ik stream films van mijn pc, via Java PS3 Media server.

Probleem 1
Wanneer ik, voor de aankoop van de receiver een film starte met Java, kreeg ik netjes de film te zien, deze werd dan automatisch geupscald naar 1080.

Sinds mn receiver er tussen hangt heb ik met streamen een klein beeld in het midden van het scherm en wordt mijn scherm niet meer volledig gevuld. Het geluid is echter wel top, gewoon 5.1

Probleem 2
Wanneer ik dezelfde film op dvd brand en afspeel, wordt mijn scherm wel weer volledig gevuld.
Echter nu is mijn geluid in stereo en is het plotseling niet meer mogelijk om 5.1 toe te passen, terwijl dit met streamen wel kon...???

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Want het is nu of een klein beeld + 5.1 of groot beeld + stereo...

EDIT: Als ik met DVDShrink zo'n dvd open, dan geeft ie aan dat het AC3 5.1 - ch English is, dus gewoon 5.1. Waarom geeft mn receiver dan toch stereo aan? (ligt het aan ps3?)

[ Voor 23% gewijzigd door Monda op 07-10-2009 20:54 ]

PSN: Mondaatje

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:19

FeaR

In GoT we trust

Crossposten is eigenlijk niet toegestaan op GoT. Dus voortaan van te voren even met jezelf afspreken of je een nieuw topic opent of dat je post in een verzameltopic.

Maar aangezien je met een topic als dit de meeste kans het op antwoord laat ik deze wel open :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Monda
FeaR1986 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:18:
Crossposten is eigenlijk niet toegestaan op GoT. Dus voortaan van te voren even met jezelf afspreken of je een nieuw topic opent of dat je post in een verzameltopic.

Maar aangezien je met een topic als dit de meeste kans het op antwoord laat ik deze wel open :)
Oke sorry, ik snap het.

Nou probleem 2 is iig verholpen! Het was een instelling op de ps3. Audio uitvoer stond op Lineaire PCM en nu gezet op Bitstream. Nu wel gewoon DD5.1 bij mijn fillms!

Het enige is nog dat gestreamde films met Java klein beeld blijven geven...

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

@ Monda,

Ik wil dezelfde opzet (reciever en boxen) aanschaffen binnenkort. Hoe zijn de gebruikers ervaringen? Ben je nog (gekke) dingen tegengekomen?

• Monda
fly schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:24:
@ Monda,

Ik wil dezelfde opzet (reciever en boxen) aanschaffen binnenkort. Hoe zijn de gebruikers ervaringen? Ben je nog (gekke) dingen tegengekomen?
Sorry lees je reactie nu pas. Ben erg tevreden met deze combinatie. Muziek luisteren is ook een verademing na mijn tvboxjes, maar vooral games en films zijn fantastisch! Heb wel de sub op 50% gezet (bij muziek soms wat hoger), want bij de film GI Joe stortte mn huis bijna in... Moest aan het begin wel even wennen aan de sub, die behoorlijk groot is (bijzet tafel).
Het was wel belangrijk dat ik aan het begin even alles goed liet afstellen (heb dit gewoon automatisch laten doen dmv audyssey).
Nu moet ik hierbij vermelden dat dit mijn eerste setje is en ik totaal geen ervaring heb met andere combinaties, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Heb wel even moeten uitzoeken hoe ik alles goed kreeg icm PS3, maar dat werkt nu ook goed. Al met al erg blij met deze set, mocht je nog vragen hebben dan lees ik dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Monda op 08-11-2009 14:27 ]

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Maak je gebruik van alleen een HDMI kabel van je PS3 naar de receiver? Ik zit namelijk na te denken over dezelfde opstelling (alleen de philips 42PFL5604). Gaat de lip-syncing door de Denon goed?
Nog steeds tevreden?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:19

FeaR

In GoT we trust

RickV. schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:32:
Maak je gebruik van alleen een HDMI kabel van je PS3 naar de receiver? Ik zit namelijk na te denken over dezelfde opstelling (alleen de philips 42PFL5604). Gaat de lip-syncing door de Denon goed?
Nog steeds tevreden?
Je kan je vraag beter in Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 2 stellen. Dat is het algemene topic over Denon en daar past je vraag dan ook beter.

Maar een Denon kan tot 200ms audio delayen en dat heeft een Philips tv precies nodig, dus dat moet goed komen. Overigens kan je een Philips tv ook zo instellen dat alle beeldverbeteraars uit staan. Dan is er sowieso geen lag meer tussen beeld en audio en persoonlijk is het beeld dan ook een stuk beter voor games.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.