Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik T
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-03 05:53
Hey tweakers,

Een aantal weken geleden alweer heb ik een scherm gekocht, een HP 2159m. Het scherm is niet slecht, na het oplossen van wat kleine probleempjes (te scherpe anti-aliasting => scherpte lager, te duidelijke schaduweffecten => contrast lager). Toch blijft er nog één klein probleempje over, bij sommige egale kleuren zie ik strepen of ziet het "troebel" uit. Meestal zijn het de grijstinten waarbij dit voorkomt, maar soms merk ik het ook bij andere kleuren.

Ik heb al een vermoeden waarom dat zo is, als ik het goed begrijp doen sommige beeldscherm dit om meer kleuren te kunnen laten zien. Toch is het aardig vervelend omdat ik niet te ver van het beeldscherm af kan zitten en het soms echt te duidelijk is. Het weet trouwens wel bijna zeker dat het het beeldscherm is, want als ik inzoom in Mac OS X blijven de lijnen net zo groot.

Het helpt wel als ik wat met het contrast speel, de lijnen verdwijnen dan, maar bij een andere kleur verschijnen ze weer. Bij het kalibreren van het beeldscherm in het OS precies hetzelfde. Voor als dit van belang is, ik heb het beeldscherm aangesloten op een Macbook Unibody Late 2008, deze gebruikt de videokaart Nvidia 9400M.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Is dit gedrag misschien uit te zetten? Ik zou het graag eens proberen.

Heel erg bedankt!

Rik.