Toon posts:

Sommige sites wel,andere niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Een vraagje. Mijn ouders hebben sinds kort een nieuwe laptop(medion akoya). Eventjes ging alles goed hierop maar na een tijdje niet meer.
Sinds kort kunnen ze bepaalde sites niet meer bereiken, die ik op mijn pc(windows xp) en mijn laptop(windows vista) zeer gemakkelijk wel kan bereiken. Wanneer ik de sites ping geven ze een time-out.

Bij alle pc's draait er avast antivirus. ik heb al geprobeerd deze uit te zetten en ook de firewall van windows, maar jammergoenoeg tevergeefs. Het probleem is trouwens bij zowel draadloos als via de kabel.

Ook had ik ergens van het programmaatje winsockfix gehoord, getest, tevergeefs.
ten einde raad ben ik hier aanbeland.

o machtige tweakers zouden jullie me alstublieft kunne helpe?

groetjes

hidde

Verwijderd

.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:47:
:) wAT HEB JE GEDAAN DAT DE SITUATIE VERANDERD IS :? kAN JE DIE NIEUWE LAPTOP NIET via systeemherstel repareren .Mischien staad de brower op safe surfen?Ik denk dat er bepaalde instellingen zijn ,bijvoorbeeld van beveiliging ,die ingeschakeld zijn .Wat je kan doen .Pc `s los maken van internet ,virus beveiliging uninstall,en dan nog eens proberen .De verbinding is goed,want met eigen computer lukt het wel.Dus een instelling.Maar wat of welke .Dat moet je toch meer gegevens verstrekken .Die laptop is toch nieuw? dan kan je via f12 de fabrieksinstelling laten instaleren. :)
al gebeurd, nog altyd problemen en als je meer info wilt moet je het vragen, ik kan niet rieken wat jullie meer nodig hebben...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:11:
[...]

al gebeurd, nog altyd problemen en als je meer info wilt moet je het vragen, ik kan niet rieken wat jullie meer nodig hebben...
Nee fout, je moet zoveel mogelijk relevante dingen vertelen die je weet. zodat we je kunnen/willen helpen.
het is geen betaalde service hiero.
Als jij al geen zin hebt om in te typen wat je wel en niet hebt gedaan, hoeveel zin denk je dat iemand anders heeft om je te helpen

je verteld geeneens welke sites het zijn .. dude denk je dat we allemaal een kristallen bol hebben

btw. ik had iets soortgelijks, daar was het modem stuque. vervangen en alles werkte weer proper (inc got)

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 07-10-2009 19:23 ]

Iperf

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
fish schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:20:
...het is geen betaalde service hiero.
Krijg jij dan niet betaald :?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DukeBox schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:24:
[...]

Krijg jij dan niet betaald :?
Jawel, om weg te blijven :>

(nu dus even niet :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 07-10-2009 19:27 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
k excuseert dan dacht dat ik alles wel vermeld had, toch in iedere geval wat ik gedaan had... ik dacht dat het niet relevant was welke sites het waren aangezien ze makkelijk te bereiken zijn vanaf de andere pc's... en de modem kan toch niet echt stuk zijn als mijn pc(via kabel geconnecteerd) en mijn laptop(via wireless) er beide wel makkelijk aan geraken...

nee persoonlijk denk ik dat het iets is in de instellingen ergens maar ik heb geen idee wat en daarom kwam ik hier... het spijt mij als ik grof overkwam, maar ik heb gewoon wel alles vermeld dat ik wist(behalve de sites dan, maar dat heb ik net uitgelegd) en bijgevolg dus niet echt wist wat jullie meer verwachten van uitleg...

de sites zijn trouwens www.viamichelin.com/.nl en ook www.gites-de-france-vaucluse.com(by deze is het niet de connectie maar wel wanneer je rechercher drukt dat hij niet verder gaat, wat wel gebeurt bij alle andere pc's hier). www.xbox.com leek er net ook niet te werken.

in geval van meer benodigde informatie zal je me toch moeten vatspinnen, want ik heb naar mijn mening gezegd wat ik gedaan heb en heb er ook niet zo enorm veel verstand van... excuses hiervoor...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok, begin eens met een ping en een tracert naar de sites waar je problem mee hebt.
ze zullen niet allemaal op een ping reargeren
ping www.gites-de-france-vaucluse.com werkt in ieder geval wel
als dat niet werkt ping even op ip adres, ping 193.252.114.13

rechercher .... franse versie. ? ik weer geeneens wat dat inhoud sorry.

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 07-10-2009 19:41 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:40:
Ok, begin eens met een ping en een tracert naar de sites waar je problem mee hebt.
ze zullen niet allemaal op een ping reargeren
ping www.gites-de-france-vaucluse.com werkt in ieder geval wel
als dat niet werkt ping even op ip adres, ping 193.252.114.13

rechercher .... franse versie. ? ik weer geeneens wat dat inhoud sorry.
wel je neemt er nu net de site uit die wel werkt maar niet wanneer ik naar gites(huisjes/bungalows) ga zoeken(rechecher), en dit is net vreemd aangezien dit op die andere pc's wel werkt... dan toont ie de site met een nieuw frame met normaal gezien de huisjes, maar niet op deze laptop.
Dus het pingen bij www.gites-de-france-vaucluse.com werkt wel. Bij www.xbox.com en www.viamichelin.com en .nl geeft hy timeouts, op de andere pc's geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 19:50 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat doet een tracert. ?

zet even een "ipconfig /al"l neer en wtf ook maar een "route print" nu we toch bezig zijn

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:21:
wat doet een tracert. ?

zet even een "ipconfig /al"l neer en wtf ook maar een "route print" nu we toch bezig zijn
excuses voor de trage reply...
ik heb de laptop nu ook getest op een ander netwerk, en daar zijn geen enkele problemen dus het zal dan otch aan de router liggen.

om te antwoorden op de requests:

tracert op www.viamichelin.nl houdt op bij de tiende stap(vanaf 194.116.219.170)...
route print
Afbeeldingslocatie: http://i780.photobucket.com/albums/yy82/littlemud/routeprint.jpg
ipconfig
Afbeeldingslocatie: http://i780.photobucket.com/albums/yy82/littlemud/ipconfig.jpg

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Heb je de hosts file al eens bekeken?
Draaien ze soms een programma als Spybot?
Misschien worden die sites wel geblocked.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Topicstarter
sjaool schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:24:
Heb je de hosts file al eens bekeken?
Draaien ze soms een programma als Spybot?
Misschien worden die sites wel geblocked.
kun je eventueel uitleggen hoe ik de host file kan bekijken?
computer draait helemaal niks van blokkeer programma's... geen virusscanner op moment(fabrieksinstellingen teruggezet), geen firewall(afgezet voor te testen)...

wat ik nu wel merk is dat ik de <title> van de page ineens wel krijg(wel enkel van www.viamichelin.com, niet van xbox.com dus ik gok dat dit de cache erges voor tussenzit ofzo)...

ik heb trouwens ook de router eens een "harde" reset gegeven (10s reset button induwen), al mijn gegevens terug ingevuld en nog steeds geen oplossing...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"ipconfig /flushdns" wil ook wel een helpen

de host file vind je normaliter in
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

en ziet er normaal zo uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # source server
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host

127.0.0.1       localhost

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
de host file

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # source server
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host

127.0.0.1       localhost
::1             localhost

en een flushdns hielp niet jammergenoeg(zat hier vol spanning te kijken maarja :D)

Verwijderd

Topicstarter
gezien mijn aanhoudend probleem bump ik dit topic...
kan het zijn dat en bepaalde server tak mijn ouders hun ip blokkeert? en if so, hoe kan ik dat ongedaan krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand een oplossing?

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-03 11:05
ram de recovery cd erin en recover de hele meuk naar fabrieksinstellingen. Wel even foto's etc. backuppen

Verwijderd

Wat is "On-link"? Die zie ik in in de route print schermpje.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je al geprobeerd of het verschil maakt welke browser je gebruikt. Dus werkt het in IE wel en in Firefox niet, of op die laptop met allebei de browsers niet?

Verwijderd

Topicstarter
Schumaster schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:47:
ram de recovery cd erin en recover de hele meuk naar fabrieksinstellingen. Wel even foto's etc. backuppen
had het topic gelezen en je had geweten da ik da al gedaan had
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:10:
ik heb geen idee, enig idee wat het kan zijn?
Keypunchie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:29:
Heb je al geprobeerd of het verschil maakt welke browser je gebruikt. Dus werkt het in IE wel en in Firefox niet, of op die laptop met allebei de browsers niet?
ja joh, das het eerste da ik getest heb :D

bedankt voor de input jongens

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

Stel nog eens een andere DNS server in, zoals OpenDNS: 208.67.222.222

http://windows.microsoft....ta/Change-TCP-IP-settings - Vista
How to configure TCP/IP to use DNS in Windows XP - XP

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens nog een update, als ik een proxy server gebruik werkt het wel(wel enorm traag en niet geheel geladen, free proxy)... dankje macintosh voor de input zal het morgen testen...

Verwijderd

Topicstarter
k macintosh ik heb het geprobeerd, maar die doet niks... dankje toch...

eventueel nog een ander idee?

ps: ik kan trouwes www.windows.com niet bereiken, dus die gaat ook al in het lijstje van sites die niet te beriken zijn via deze laptop maar wel bij de andere...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 16:38 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 22:49

mace

Sapere Aude

Ik kan er overheen gelezen hebben, maar heb je al eens geprobeerd om de netwerkkaart te herstellen?

Dus bij Netwerkverbindingen met rechtermuisknop en dan "herstellen".

En ik kan je aanraden om HijackThis te draaien, en de logfile door een analyzer te halen.

[ Voor 34% gewijzigd door mace op 21-10-2009 16:43 ]

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Al gekeken wat de laptop doet als je deze direct op je modem aan sluit? Zonder de router er tussen.

Verwijderd

Kickasz schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:47:
Al gekeken wat de laptop doet als je deze direct op je modem aan sluit? Zonder de router er tussen.
Of zet desnoods de computer in de DMZ.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

nou ja, als het op een ander netwerk wel werkt, heeft het op dit punt niet veel zin meer om de oorzaak te zoeken in browsers of host files.

Dus of het ligt aan je router, maar gezien de traceroute zou het ook de combo router / computer wel kunnen zijn. ik zou in ieder geval proberen de router helemaal te resetten (even in het boekje van de router lezen hoe dat moet), en de stekkers van alle netwerkconnecties / apparaten eruit halen. Dus ook van het modem enzo. Vervolgens alles weer aansluiten en kijken of je een update hebt voor de firmware van de router (op de site van de fabrikant van de router te vinden). Mocht dat niet baten, dan is het een idee om van een goede kennis een routertje te lenen. Werken de sites dan wel, vervang het routerapparaat want je hebt momenteel eigenlijk alles getest. (en neem dan een router van een ander merk :), of eenzelfde als van de goede kennis).

Alles softwarematig heb je aan de computerkant al getest. Eventueel proberen drivers de updaten, of een bios te flashen, maar met laptops zijn biossen / drivers niet altijd even beschikbaar.

-_-

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:10:
Ter info: On-Link houdt in dat de gateway voor dat netwerk, direct attached is. Dus die zit op de bestaande link :)

Troubleshooting:
Zonder router -> Werkt het dan wel?
Router gereboot -> En nu?

Verwijderd

Topicstarter
Troubleshooting:
1. Zonder router -> Werkt het dan wel?
2. Router gereboot -> En nu?
2 had ik al getest en heeft niks uitgehaald...
1 heb ik nu wel een vraagje rond, ik heb een router/modem ineen... en is het van belang dat dit getest wordt aangezien mijn andere pc's die op die router aangesloten zijn wel met gemak aan de desbetreffende sites geraken...

over de router switchen heb ik ook al gedacht en zal ik proberen met de router van mn pa(yesh, divorced parents FTW) en laat dan wel iets weten... maar wederom komt dan mijn vraag van hierboven of dit door die andere pc's niet echt iets uitmaakt gezien zij wel makkelijk eraan kunnen?

ik zal het iig proberen...

dankjewel voor de input weer allemaal, nergens anders heb ik al zo veel input en hulp gekregen als hier...

Verwijderd

Topicstarter
Ok iedereen, dankjulliewel voor de hulp

het is verholpen door een nieuwe router/modem te installeren...

nogmaals bedankt aan iedereen
Pagina: 1