1 Ext HDD, 3 Apparaten, Tegelijkertijd: Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hey,

Ik heb een 320GB HDD Passport van Western Digital.

Daar heb ik 2 partities op gezet; 100GB Fat32, 200GB NTFS.

Nu wil ik mijn Externe HDD benaderen vanaf mijn PC boven, 10 Meter afstand zit ertussen.

Ook wil ik dat de Externe HDD tegelijkertijd kan zijn gekoppeld met mijn XboX 360, en een SchotelDecoder.

De schotelontvanger heeft een TimeShift functie, waardoor hij omd e seconde een halve MB aand ata wegschrijft naar de HDD.

De XboX zal Video en muziekbestanden uitlezen vanaf de HDD.

De PC zal bestanden kunnen lezen en/of schrijven van en naar de HDD. Dit ga ik doen door een 10 Meter lange S-Video kabel om te bouwen tot een USB-kabel. Deze kabel is al aangelegd.

Ik denk dat her er als volgt uit zal komen te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/5074/usbw.jpg

5 Volt krijgt hij binnen door middel van een bijgeleverde netstroom adapter. Ik geloof dat ik dan alleen de data-pinnen moet verbinden met desbetreffende USB apparaat.

Kan dit?

Groetjes.

Gulfstream G650

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En dat gaat dus niet werken, want dan verbind je alle apparaten met elkaar, en dat wil je niet.

Heb je geen router waar je die schijf aan kan hangen? Anders delen met je PC zodat de rest er via het netwerk bij kan... Of een NAS regelen...

Ey!! Macarena \o/

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:49
Gaat niet werken. De datastromen van de HDD gaan naar alle 3 de apparaten die daardoor niet weten wat ze ermee aan moeten. Daarnaast kan je HDD maar 1 datastroom tegelijk aan.

De enige manier om dit te fixen is om een er een servertje tussen te plaatsen. Dit kan er ook een zijn welke in een router zit.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Aan een server heb ik niet veel; dit slurpt teveel stroom, mijn router heeft ook geen USb aansluiting. Buiten dit om, kan mijn Schotelontvanger geen gebruik maken van een netwerkfunctie.

Kan ik wel een USB kabel maken van 10 Meter? Dan hoef ik mijn HDD tenminste niet tlekens op en neer te vervoeren.

Gulfstream G650

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

salimrmaf schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:41:
Kan ik wel een USB kabel maken van 10 Meter? Dan hoef ik mijn HDD tenminste niet tlekens op en neer te vervoeren.
Even zoeken jongen.Wikpedia: Universal Serial Bus - Maximum useful distance

Voor USB2.0 maximaal 5 meter dus, maar als je er een powered hub tussen zet kun je dus wel tot de 10 meter komen. En mocht dat niet even goed werken of inkakkende snelheden halen, dan naar 2 hubjes.

Wat jij wilt is veel beter te bereiken door een NASje te kopen. UTP kun je namelijk wel zonder problemen over die afstand doen en daar dan een extern diskje met ethernet aan. Met behulp van een hub/switch kun je dan zelfs al die apparaten als het ware aan je schijf hangen.

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 07-10-2009 18:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ultraman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:44:
[...]
Even zoeken jongen.

Wikpedia: Universal Serial Bus - Maximum useful distance
Voor USB2.0 maximaal 5 meter dus, maar als je er een powered hub tussen zet kun je dus wel tot de 10 meter komen. En mocht dat niet even goed werken of inkakkende snelheden halen, dan naar 2 hubjes.
Denk dat het een beter idee is voor je om een NASje te kopen.
Hmm, ik heb gelezen dat ze tot 5 meter gaan, maar ik ben bang dat deze oplossing te omslachtig is voor mij. :(

Ik zal dan denk ik de HDD gewoon moeten verbinden met het apparaat dat ik wil verbinden. Bedankt!

Gulfstream G650

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk anders eens naar een USBswitch.

En anders even in de search duiken: http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30
Pagina: 1