Toon posts:

celeron 500 overgeklokt, zijn deze instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb mn celeron 500 overgeklokt naar 562 (met standaard cooling)moederplank = Asus P3B-F

Volgende instellingen:

Bus: 75.0
Pci: 37.5
CPU cpore: 2.05

Ik krijg het jammer genoeg niet hoger, weet iemand het probleem , kloppen deze instellingen wel of niet?

Alvast bedankt,

Groeten Stefan.

Verwijderd

Kan je de bussnelheid niet verhogen naar 100 dan?

Anders mot je een pin afplakken. Deed ik ook bij celeron. Dan skipped ie de bussnelheid en gaat ie gelijk naar 100 mhz. Was geloof ik pin b21 als ik het goed heb

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Of die instellingen kloppen, dat hangt af per CPU individueel! Gewoon zelf testen! En als het stabiel is de FSB verhogen, is het niet stabiel dan kan je proberen de Vcore te verhogen of verlagen!

Verwijderd

Topicstarter
nog meer reacties?

Verwijderd

bij mij op 623Mhz onstabiel, hoogste dus 563mhz haal ik, maar ben ik tevreden mee

let op! is celly I he dus zal nooit veel verder dan 600mhz over zijn te clocken

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Idd de Celly-a serie is komt vaak niet verder dan de 600mhz:(
Heb hier twee draaien een 433 en een 500
de 433er op een MSI MS6309 v1.0 op 552mhz (6,5 x85) meer trekt die niet helaas en de 500 zit op een chaintech 6BTM met Asus-133(cu'mine)slotket @562mhz (7,5x75) op 7,5x 83(622mhz) boot de pc wel op maar windblows stopt er mee, zelfs met de vcore op 2,5v loopt het niet stabiel:(
ik ga dus nog op zoek naar een Celly-2:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

Yepz de celly's 1 geven niet veel mee. ok die 333 uit de eerste serie was wel ok maar alles na de 400 komt meestal niet hoger dan een FSB van 75 ok 83 haalt ie wel maar dan alleen in dos en daar schiet je nou ook weer niet zo heel veel mee op.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het klopt dat bij mij ook de celeron niet hoger haalde dan 563, want als je het op 624 deed dan liep windows vast , dus onstabiel.

Groeten Stefan.

Verwijderd

een oude CEL ( had er 3 van ) 266 had ik zonder problemen op 450Mhz bus op 112 Mhz bios zij 450 benches zijden 448 Mhz

of je beerde Pin B21 "INDERDAAD" weg en je had een bus van 100 Mhz standaart dus een Bios met auto detect zij dan al standaart 400 Mhz :)
Pagina: 1