[Hyper-V] Kan V.M.'s niet meer opstarten omdat één van de sn

Pagina: 1
Acties:

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10-2025
Hallo,

Ik kan enkele Virtuele Machines, in Hyper-V, niet meer opstarten omdat ik één of 2 snapshots verwijderd heb, fysiek dus. Echter blijft er nog steeds een entry staan in de Hyper-V Manager (GUI). Ik krijg de volgende error bij het opstarten van de V.M.'s:
"The chain of virtual hard disks is inaccessible. There was an error opening a virtual hard disk further up the chain"
De reden van die alles: ik ha een scriptje laten lopen die alle bestanden ouder dan 10 dagen moest verwijderen in enkele mappen...
Het doel: deze error weg krijgen, de entry voor de snapshot verwijderen, de VM kunnen opstarten en gemoedsrust.
Gelieve het sceenshot te raadplegen.

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/8176/hyperv.jpg

Alvast bedankt voor alle tips!
L.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zit er niet ergens in die map een config/XML file waarin de 'oude' bestandsnaam staat?
Gebruik je filesystem search met "Zoeken in inhoud van bestanden" en je vorige bestandsnaam.

Misschien levert het iets op ;)

Even niets...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zonder die files is de vm reddeloos verloren. snapshots worden pas gemerged als de vm uit staat/suspended/turned off zijn . tot die tijd gaat ie nog lekker verder in de files die je nu niet meer hebt...

http://technet.microsoft....rary/dd560637(WS.10).aspx

heerlijk hoe hyper-v met snapshots omgaat :X

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even een gek ideetje: kun je met SCVMM een hot-V2V doen?
Dan clone je de VMs naar een nieuwe toe bijvoorbeeld.
[edit]
Oh nee, ze staan al uit. Auw,

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 07-10-2009 20:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10-2025
Ja redelijk pijnlijk, het zijn productieservers... Niets meer aan te doen dus?! :O