Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CPU op 100% in 7 en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb een dualboot tussen xp pro sp3 en Windows 7 pro(de MSDN versie, dus niet de botnet versie), en dat werkte allemaal prima, alleen vanmorgen was ik bezig in XP en plotseling liep het hele systeem vast. Na een aantal minuten kwam eindelijk de task manager tevoorschijn en het cpu gebruik van beide cores stond op 100%, maar in de task manager stond geen proces dat 100% cpu gebruikte.

Dus toen maar 7 geboot, en tot mijn verbazing precies hetzelfde probleem, direct na het opstarten gebruikte beide cores 100%. Nu zit ik in de safe mode van 7, en het CPU gebruik is nu ongeveer 1 tot 10%.

Ik heb ook de inet kabel eruit gehaald maar het cpu gebruik bleef nog steeds hetzelfde. Gister heb ik in 7 wel de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd maar daarna had ik nog geen problemen.

Mijn specs:
C2D E4500
Geil 2x1GB
Asus P5B
8600gt

Trouwens ook nog een scan met zowel nod32 en Comodo gedaan, maar allebei niks gevonden. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
welk process pakt alle cpu-tijd ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Mijn ervaring leert me dat het een hardware-storing is.. IDE / S-ATA controllers die niet goed werkten kwam ik dan vaak tegen..
Wat zeggen de logboeken?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wellicht dat een BIOS-update helpt voor zover je dat nog niet hebt gedaan.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
SvMp schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:11:
Wellicht dat een BIOS-update helpt voor zover je dat nog niet hebt gedaan.
Lijkt me niet. Als hij het plots had, zonder dat hij iets heeft veranderd aan de hardware, denk ik dat de kans zeer groot is dat er iets hardwarematigs kapot is.

Testen is de enige boodschap ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 11:34
Kijk eens of je met Process Explorer wel kunt zien wat er zoveel cpu gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Neverwinterx schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:19:
Kijk eens of je met Process Explorer wel kunt zien wat er zoveel cpu gebruikt.
Bedankt! Waarschijnlijk heb ik de oorzaak hiermee gevonden.
In de logboeken vond ik niks eigenaardigs en was ook bang voor een hardware probleem. Maar met Process Explorer bleek het dus Comodo te zijn. In het verleden al problemen gehad met Comodo en updaten, en waarschijnlijk is dat nu dus weer het probleem. Ik ben iig blij dat het geen hardware failure is, wel op het eerste gezicht dan :9~

Enigste probleem is dat ik het proces niet kan stoppen, via safe mode maar ff uninstalleren.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/vpw46q.png

Edit: Het was inderdaad Comodo. Comodo geuninstalleerd en het probleem is weg _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 17:53 ]

Pagina: 1