2 male to 1 female mini-jack 'splitter', bestaat het?

Pagina: 1
Acties:

• xaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik ben op zoek naar een kabel die ik niet op internet heb kunnen vinden.

Ik heb twee pc's met allebei een 5.1 output (een mac en een pc).
Ik heb echter maar één 5.1 surround sound set en om nou op één bureau maar liefst twee 5.1 sets neer te zetten vind ik te prijzig en overdreven.

Momenteel gebruik ik bij mijn pc een oude stereo-set, maar ik begin me er steeds meer aan te irriteren dat als ik game ik geen surround sound heb.

Op internet zijn overal 2 female-> 1 male te vinden, maar mijn logitech surround sound systeem heeft als kabel een male.

Mijn idee is dat ik de twee pc's samen laat komen.
dan wordt het dus:
voor: twee stereo male -> 1 stereo female
achter, en woofer/satellite idem.

ik heb op een forum gelezen dat ze wel bestaan maar ik weet niet hoe ze heten en kan ze nergens vinden.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
Hiermee komt het geluid van het ene apparaat ook op de uitgang van het andere apparaat binnen. Volgens mij is dat niet wenselijk.

Maar: als dat niet uitmaakt, dan kun je ook met 1x male --> 2x female connectors werken, want die aansluitingen zijn toch allemaal op elkaar aangesloten. Plug die male stekker in de ene pc en ga met een male - male kabeltje vanaf de andere pc naar één kant van die splitter. Op de andere uitgang van die splitter sluit je je 5.1-setje aan.

Je kunt er ook een audioswitch tussen hangen, maar dan moet je wel drie verschillende switches hebben voor front, rear en sub+center. Dat is ook niet ideaal...

[ Voor 14% gewijzigd door dreamscape op 07-10-2009 16:59 ]

Punctuality is the politeness of kings

• xaddict
dreamscape schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:58:
Hiermee komt het geluid van het ene apparaat ook op de uitgang van het andere apparaat binnen. Volgens mij is dat niet wenselijk.
is wat jij voorstelt niet wenselijk door het geluid dat op twee apparaten binnenkomt? of is het van 2 male -> 1 female niet wenselijk?

op het forum waar dat werd voorgesteld zeiden ze namelijk dat het eerder een 'bundler' of 'grouper' is dan een splitter en dat het gewoon zou moeten werken. er stond ook een link bij maar die deed het niet meer...

ik hoop dat iemand wel zo'n kabel weet te vinden

• dreamscape
xaddict schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:10:
op het forum waar dat werd voorgesteld zeiden ze namelijk dat het eerder een 'bundler' of 'grouper' is dan een splitter en dat het gewoon zou moeten werken. er stond ook een link bij maar die deed het niet meer...
Het is ook inderdaad meer een 'bundelaar' dan een splitter. Daarom werkt het ook als je een 1x male/2x female versie gebruikt. Waar je de twee signalen bundelt, dat maakt namelijk niet uit.

• xaddict
dreamscape schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:15:
[...]

Het is ook inderdaad meer een 'bundelaar' dan een splitter. Daarom werkt het ook als je een 1x male/2x female versie gebruikt. Waar je de twee signalen bundelt, dat maakt namelijk niet uit.
maar zover jij weet bestaat zo'n bundelaar zelf dus niet?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon 1 splitter halen (1x Male, 2x Female), en een Male-Male kabeltje, en je bent klaar.

De splitter stop je in PC1. Van PC2 naar de Splitter op PC met male-male. Dan hou je nog 1 female vrij om naar je speakerset te gaan.

Ik zou dan niet een splitter kopen wat 1 blok is, maar echt met snoer (minder belasting in de aansluiting).

Ey!! Macarena \o/

• xaddict
gevonden!

http://3btech.net/31hemiausp1f.html

maar ik weet nog niet hoe dit nu heet.

Verwijderd

audio splitter ...

• xaddict
Ik zou dan niet een splitter kopen wat 1 blok is, maar echt met snoer (minder belasting in de aansluiting).
Kun je me daar een link voor geven waar ik er drie voor een niet al te hoge prijs kan halen?

• xaddict
dat begreep ik al :) maar een inverse Y splitter heeft op zich dus blijkbaar geen naam. en meestal vind je onder Y splitter een 1 male->2 female

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien heeft DealExtreme het ook wel.

Een webshop... uh.. Conrad, RadioCentrum (mits die nog bestaat). De mediamarkt zal het ook wel hebben..

Ey!! Macarena \o/

• dreamscape
xaddict schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:22:
[...]

dat begreep ik al :) maar een inverse Y splitter heeft op zich dus blijkbaar geen naam. en meestal vind je onder Y splitter een 1 male->2 female
Ja, en als je die dus niet kunt vinden, hebben RaZ en ik al twee keer aangegeven dat je ook die gewone 1x male, 2x female Y splitter kunt pakken met een extra male-male kabel er bij.

En dat dan dus drie keer.

Pagina: 1