RMA gtx 280 asus opties?

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Probleem is:

Mijn videokaart engtx280 asus heeft het geestje gegeven.

De shop waar ik hem normaal onder garantie naartoe zou moeten sturen en die vervolgens contact opneemt met asus is failliet. Ik kan hier dus niet meer terecht. Nu vraag ik mij af hoe ik verder moet.

de kaart is 1 jaar oud en 2 maanden heeft 400 euro gekost, vandaar dat ik er maar is hier een post over maak. Ik snap er geen zak meer van.

Ik heb de asus site compleet doorgespit en ben erachter gekomen dat er geen opties zijn om ook maar iets aan te vragen of op te sturen als het om een videokaart gaat.

Ik heb al het papier werk en serial nummer van de kaart bij de hand. Maar ik kan hier dus geen zak mee.

Telefoon nummer verwijst mij automatisch door naar een internet site als ik die bel. Deze internet site verwijst mij weer naar het telefoonnummer. En als ze niet naar elkaar verwijzen dan wordt ik weer gehint om contact op te nemen met mijn reseller die er niet meer is.

Iemand enig idee, of ervaring wat er voor mij nog te doen valt? Of is mijn garantie vervallen en hoop op een reparatie/vervanging vervallen bij het failliet gaan van de pc shop ( reseller ).

Alvast bedankt.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kan je geen mailtje sturen naar Asus (het RMA-mailadres ofzo, of klantenservice) en daarin kort uitleggen dat er géén reseller meer is, dat bellen bij hun niet kan en waar je alsnog terecht kan? Als ze een beetje goede klantenservice hebben weet je dan wel waar je aan toe bent.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Asus doet/wil geen RMA met end-users op componenten. Ze hebben alleen een telefoonnummer waar je naar toe kan bellen met notebook problemen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Loop een willekeurige Asusreseller binnen en vraag of zij iets voor je kunnen betekenen (evt tegen een kleine vergoeding). Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook een failliete webshop, en moest ook RMA aanvragen. Ik heb toen op de ASUS site een klacht ingediend en mijn gegevens achtergelaten. Werd na een paar dagen gebeld door iemand van ASUS europa (een hollander), verhaal gedaan, en een ticket nr. gekregen. Kon toen mijn spullen opsturen ergens in Duitsland of zo (en vandaar gaat het naar Polen of zo). LET OP je bent je kaart minstens 6 tot 9 weken kwijt! Heb daarom toen besloten hem zelf te repareren, omdat het om een defecte koeler ging (net zo duur als de verzendkosten naar Duitsland :? , plus nog eens geen wachttijd van 6-9 weken).

Ergo, je kunt dus als end user RMA aanvragen, I'm the living proof...

edit: Email naar aanleiding van mijn klacht:

Dear customer,

You can apply direcly for een RMA with us.
Please send a copy of this email and a copy of your invoice to the following emailadres.
xxx@asus.com

You will receive further instructions afterwards.

Best regards,

Asus TSD

[ Voor 18% gewijzigd door 0scar op 07-10-2009 20:03 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Gatygun
0scar schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:00:
Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook een failliete webshop, en moest ook RMA aanvragen. Ik heb toen op de ASUS site een klacht ingediend en mijn gegevens achtergelaten. Werd na een paar dagen gebeld door iemand van ASUS europa (een hollander), verhaal gedaan, en een ticket nr. gekregen. Kon toen mijn spullen opsturen ergens in Duitsland of zo (en vandaar gaat het naar Polen of zo). LET OP je bent je kaart minstens 6 tot 9 weken kwijt! Heb daarom toen besloten hem zelf te repareren, omdat het om een defecte koeler ging (net zo duur als de verzendkosten naar Duitsland :? , plus nog eens geen wachttijd van 6-9 weken).

Ergo, je kunt dus als end user RMA aanvragen, I'm the living proof...

edit: Email naar aanleiding van mijn klacht:

Dear customer,

You can apply direcly for een RMA with us.
Please send a copy of this email and a copy of your invoice to the following emailadres.
xxx@asus.com

You will receive further instructions afterwards.

Best regards,

Asus TSD
bedankt voor de reacties uh, met email xxx@asus.com ( dat is ook daadwerkelijk de email adress waar jij naartoe gemailt heb?

Ik zal dit als eerste proberen :P.

bedankt.

edit:

dit kreeg ik als bericht terug :P de mail bestaat zo te zien niet meer of iets in die trant.

This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

xxx@asus.com

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 #5.1.0 Address rejected xxx@asus.com (state 14).

Probeer wel een reseller morgen

[ Voor 19% gewijzigd door Gatygun op 07-10-2009 20:44 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:04
Asus RMA duurt lang, houdt daar rekening mee (als het al lukt).

Ben mijn kaartje bijna 10 weken kwijtgeweest, en kreeg een 2e handsje terug (met stof er nog op).

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Ik kan je natuurlijk niet het email adres geven, daar zal diegene niet zo heel blij mee zijn. Ik zie op de site dat je tegenwoordig geen ticket meer kunt openen, een reseller lijkt me de beste optie. Veel Succes!

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Gatygun
InfinityG35 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:30:
Asus RMA duurt lang, houdt daar rekening mee (als het al lukt).

Ben mijn kaartje bijna 10 weken kwijtgeweest, en kreeg een 2e handsje terug (met stof er nog op).
Dit maakt mij niet zo heel veel uit omdat ik omdat dit moment nog een 8800gtx hier heb liggen. Dus het mag ook een half jaartjeduren :P

ik zal zo eventjes wat resellers opbellen :P

ty voor reacties.

edit

Ik heb het met een pc winkeltje geregelt in de buurt, dat zij hem wel willen opsturen tegen een kleine vergoeding 12,50 ( verzendkosten ). In iedergeval heel erg bedankt voor de reacties. Hier heb ik zeker wat aan gehad.

Bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door Gatygun op 08-10-2009 18:32 ]

Pagina: 1