Laptop gaat automatisch (netjes) uit (vista/win7)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 13:32
ik heb een Compaq Presario C700 (C740ED) van een kennis onder ogen gekregen waarbij ik werkelijk waar geen idee meer heb wat het probleem zou kunnen wezen. (en ik heb mijn aandeel in probleem laptop's , desktop's etc. echt wel gehad)

er stond eerst een legale vista home premium op , na dat alles opgestart was kon je random van 10 seconden tot 5 minuten erop werken.
en dan begon het eufel hij logt af, en doet vervolgens een shutdown. vervolgens kan ik weer opstarten zonder dat er ook maar ergens iets van een foutmelding verschijnt.

hierna heb ik met malwarebytes, rootrepeal, en dr. web de boel gescanned om te kijken of er 1 of ander virus/malware troep op stond. uiteindelijk niks gevonden.

dus hierna maar de stap gewaagd om er een verse installatie van windows 7 op te zetten. tot zover gaat alles goed, installatie loopt in 1 klap door geen problemen. dus ik dacht eigenlijk dat we er waren.

niet dus : zodra windows 7 (let wel gewoon een legale tes tversie via mn werk, technet plus abbo) opgestart is begint het circus dus weer, random shutdowns zonder foutmeldingen.

inmiddels heb ik de laptop al gedemonteerd om te kijken of alles goed vast zat en of er niet teveel stof/troep in zat maar dit viel allemaal reuze mee. inmiddels zit hij weer in elkaar maar het probleem blijft.

ik moet nog ander geheugen erin proberen, maar memtest gaf al geen fouten aan met het huidige geheugen dus ga ervan uit dat dat het niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klemmende powerknop? stel windows 7 een zo in dat hij geen actie onderneemt als de powerknop word ingedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsidiouZ
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 18:19
Heb je temperaturen en dergelijke gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 13:32
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:35:
klemmende powerknop? stel windows 7 een zo in dat hij geen actie onderneemt als de powerknop word ingedrukt
ga ik proberen, heb het geheugen ook nog verwisseld en de harde schijf ook maar tot zover no luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
lijkt mij inderdaad een powerknop probleem of knopje van scherm. Maar dan zou het stand by zijn.
Je kan in elk geval deze functies uitschakelen zodat bij het induwen van de powerknop niets gebeurt , en dus zo kan zien of hij blijft werken. ;)

Lijkt mij geen temperatuur, geheugen, harde schijf probleem.
Want dan zal windows heus niet netjes afsluiten maar een mooie blue screen geven ofzo ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Cleyman op 08-10-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:44
Misschien wordt de laptop te warm, en zit er een tempratuur sensor in die het systeem afsluit als hij boven 60 graden komt ofzo?
Hij kan dat ook netjes afsluiten, hoeft niet meteen dood hoor :)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
alaintje schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:03:
Misschien wordt de laptop te warm, en zit er een tempratuur sensor in die het systeem afsluit als hij boven 60 graden komt ofzo?
dat heb ik nog nooit gezien in die ondertussen al 100+ laptops die ik al in mijn handen heb gehad.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar het lijkt mij toch knap :)

+ als er echt een overhitting is lijkt mij het gewoon logisch dat er gekozen word voor een directe uitschakeling.
Want als het syteem moet wachten op windows dat afsluit, wachten op programma's, vastlopen op vragen zoals, opslaan ja/nee?... Tegen die tijd is de machine al uitgerookt ;)

Misschien dat er wel software is die dit toelaat dit toe te passen bij bepaalde temp.
Maar het lijkt mij niet dat deze gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
alaintje schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:03:
Denk dat dergelijke functionaliteit toch echt afhankelijk is van software, want windows doet dat in ieder geval niet... Gezien het feit dat windows 7 clean installed is, is software daarmee uitgesloten.

Lijkt inderdaad meer op een slecht contact met de powerknop.

3kwp pvoutput

Pagina: 1