Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 16:54
Hmm vast en zeker een onweize beginnersvraag maar ik als ik met voetnoten werk in indesign beginnen deze telkens op 1 zodra ik op een nieuwe pagina een verwijzing maak.

In het optie menu staat er geen vinkje voor de optie 'Restart numbering Every:'

Een ronje google en GoT levert me niks op, maar ik zou dan ook het probleem niet zo goed omschreven kunnen hebben.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Maak je gebruik van de insert -> page number? (Kan ook iets anders heten)
Deze copy, paste ik altijd. Werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
Pagina nummering heb ik in de A-master gezet, die gaat dus automatisch

Aangezien de voetnummering niet op elke pagina zit zou ik niet weten hoe en of ik die ook in mijn master pagina zou moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Je maakt een A-master mét pagenumber en je hebt standaard een master met niks er in (none), rechtermuis klik op je pagina: Apply Master to page en dan selecteer je de 'none' versie, dan krijg je geen master applied op je pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
Sorry, misschien niet helemaal goed uitgelegt.

Mijn paginanummer gaat prima, maar ik heb in mijn document een verwijzing naar een voetnoot. Die begint telkens opnieuw, en die wil in continue door laten lopen. Zie voorbeeld (pagina's 4, 5 en 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@willem169 en Loev, volgens mij is het probleem niet de paginanummering maar de voetnoten.

Heb zelf een poosje gezocht, maar kom hetzefde probleem tegen, als het vinkje uit staat bij 'restart numbering every', dan begint hij nog steeds opnieuw.
Hier legt Adobe uit hoe het zou moeten, het zou zo dus wel moeten werken, maar het lukt mij ook niet.

Ik heb ook nog geprobeerd om in de master een tekstvak te maken, er zit bij 'insert special character' namelijk een optie 'footnote', maar die is dan juist grijs bij mij..

Zou ook graag willen weten hoe het wel moet als ik het ga tegenkomen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Op zich wel logisch toch dat 'ie steeds opnieuw begint? Een voetnoot is toch per pagina?
Heb je er meer op één page, dan krijg je 1,2,3, etcetera. Zo niet, blijft het bij 1.

Misschien heb je hier nog iets aan?
http://livedocs.adobe.com...83751001ea8cb3f-6f36.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Hmm, zeker met juridische teksten wil een doornummering van voetnoten (per hoofdstuk, maar soms ook over geheel document) wel gebruikelijk zijn. Zo kan altijd direct worden verwezen naar een voetnoot. Maar, zoals al eens opgemerkt bij een vraag over genummerde lijsten, is InDesign daar zo niet echt voor geschikt, volgens mij. Dan moet je eerder bij Framemaker zijn of meer meteen XML...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
stond gebrabbel.. sorry

[ Voor 88% gewijzigd door Millie-ano op 13-10-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Is het niet zo dat de nummering in elk artikel opnieuw start? Dus wanneer je de frames van de verschillende pagina's linkt zodat het 1 doorlopend verhaal wordt, dat dan wel de voetnootnummering doortelt, maar als het losse artikelen zijn dat hij dan steeds opnieuw start? Kan het even niet testen helaas.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

weet niet of je er nu nog iets aan hebt, maar ik ben op het moment ook bezig met een scriptie en had hetzelfde probleem! Echter heb ik nu de oplossing: Je moet de teksten op iedere pagina aan elkaar linken, zodat Indesign het ziet als 1 doorlopende tekst. Hierdoor lopen de voetnootnummering gewoon door.

Hetgeen wat je moet doen is: selecteer het frame van de tekst van de eerste pagina. Je ziet aan de rand een rode box; klik met linker muisknop aan en ga naar het volgende tekstframe op de volgende pagina; en klik nogmaals op de linker muisknop. Dit moet je dan iedere x herhalen, van blz tot blz...

Ik hoop dat het zo duidelijk is!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

zullies> Eigenlijk is dat precies wat ik in de post boven je meld ;)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Pagina: 1