[WIN2K8] WDS automatisch updaten via WSUS

Pagina: 1
Acties:

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:37
Hoi,

Ik ben bezig om een WDS Server en een WSUS voor mijn studie op te zetten. Nu gaat dit prima, maar ik heb nog een paar kleine vragen:

1. Als ik een Windows Vista / Windows 7 Image via de WDS laat installeren, is het mogelijk dat tijdens de Windows installatie, de updates van een WSUS server of netwerk shares gehaald worden ?

2. Mocht dit niet kunnen, hoe kan ik de geïnstalleerde computers, met Windows Vista of Windows 7 laten updaten via de WSUS, zonder dat ik de computers in het domein moet plaatsen. Ik heb wel wat scripts hiervoor gevonden, maar is het ook mogelijk door een "tool" ?

Alvast bedankt :)

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
heel simpel:
1) nee

zeker met een image based install is dit niet mogelijk. Weet niet of het met unattended zou kunnen dat je remote updates kan slipstreamen tijdens install, nog niet mee geprutst.

2) nee

je kan om wsus op een niet domain member te laten werken de registry aanpassen, maar dat valt bij jou denk ik onder scripts. zo lastig is het niet hoor. je kan het met een .bat bestandje doen of een vbs file.

[ Voor 27% gewijzigd door Razwer op 07-10-2009 23:43 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bovendien: wat denk je dat die 'Tool' dan gaat doen? Juist, da's vaak gewoon een VB wrapper-applicatie die dezelfde toestanden instelt als datgene wat je zelf al via een script kan regelen.
Enige is dat er dan een mooie "klik mij" button op zit - en dan weet je nog niet wat er precies gebeurd is :+

Voor vraag 1: kijk eens of je wat met Dynamic Update kan?
http://technet.microsoft....rary/cc749322(WS.10).aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:37
Oke, dan is het mij duidelijk ;)

Ik zal eens gaan kijken of dynamic update's wat voor mij is.

Bedankt :)