[C#] Underscore in een String

Pagina: 1
Acties:
  • 807 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265306

Topicstarter
Ik ben een CRM klanten portal aan het makn maar ik zo dra ik een aangemaakte entiteit wil toevoegen aan mijn configuratie file gaat het fout en ik denk dat het op de underscore fout gaat.

Hoe kan ik die underscore gewoon als tekst laten weergeven ik ben zelf niet zo op het gebied van C# thuis.

De code waar het om gaat is het volgende
Het gaat dan met name om de EntityName.msa_objecten.ToString(),

code:
1
private readonly List<string> _entities = new List<string>(new string[] { EntityName.msa_objecten.ToString(), EntityName.account.ToString(), EntityName.opportunity.ToString(), EntityName.contract.ToString(), EntityName.product.ToString(), EntityName.contact.ToString(), EntityName.incident.ToString() });

Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat betekent "gaat het fout"? Hoe verwacht je dat wij je kunnen helpen als je niet eens omschrijft wat er nu gebeurt? Zeggen dat "het fout gaat" is hetzelfde als naar de dokter gaan en alleen maar zeggen "ik ben ziek". 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

je string opbouwen in losse elementen, van de underscore ook een losse string maken en dan concateneren?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dat lijkt wat ik zoek ik ben totaal niet thuis hierin kunt u daar een voorbeeld van geven?
The Eagle schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:04:
je string opbouwen in losse elementen, van de underscore ook een losse string maken en dan concateneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-07 21:38

Peetman

Tjah....

EntityName is een enumerator in de CRM SDK. Je kan daar dus niet zomaar een extra waarde aan toevoegen die msa_objecten heet.
Hier zie je welke waarden die enum wel heeft: http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa681681.aspx

Ik heb zo het vermoeden dat het daar aan ligt, maar zonder foutmelding is dat ook een schot in het donker.

[ Voor 18% gewijzigd door Peetman op 07-10-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen debug en kijk wat er in de EntityName waarde zit.

Voor zover ik weet is het gewoon een variabele naam, underscore of niet. Vaak worden underscores gebruikt om aan te geven dat het lokale variabelen zijn die alleen gebruikt worden binnen die klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 265306 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:06:
Oke dat lijkt wat ik zoek ik ben totaal niet thuis hierin kunt u daar een voorbeeld van geven?
Ik zou inderdaad ook maar gewoon mijn post negeren. Geef even wat meer info, want we kúnnen je nu niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Het ziet er uit als MS CRM.

Wat probeer je te doen en wat is de foutmelding?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
volgende foutmelding krijg ik denk niet dat je er wijzer van word maar goed

"Er is een fout opgetreden. Probeer deze actie opnieuw uit te voeren. Als het probleem zich blijft voordoen, controleert u de Community van Microsoft Dynamics CRM voor oplossingen of neemt u contact op met de beheerder van Microsoft Dynamics CRM in uw organisatie. Ten slotte kunt u ook contact opnemen met Microsoft Ondersteuning.";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Dat is geen melding die je krijgt als je iets vanuit de code wilt doen, maar eentje die je krijgt als je via de UI een fout veroorzaakt. Dus leg eens precies uit wat je aan het doen bent, waar je het doet, en wat je probeert te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De EntityName gaat opzich wel goed ook als een andere EntityName toevoeg zo als deze
( EntityName.account.ToString(), )
Gaat het namelijk wel goed.

En dit is inderdaad wel gekoppelt aan ms crm.
Viper® schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:08:
Ik zou zeggen debug en kijk wat er in de EntityName waarde zit.

Voor zover ik weet is het gewoon een variabele naam, underscore of niet. Vaak worden underscores gebruikt om aan te geven dat het lokale variabelen zijn die alleen gebruikt worden binnen die klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke even voor de duidelijkheid dan, ik ben bezig met een CRM klanten portal.
Op dit portal moeten klanten hun incidenten kunnen bij gaan houden.
Nu wil ik op dat portal een pagina laten zien met de items(objecten) binnen het bedrijf denk aan server/laptop of dergelijke. deze objecten kunnen later weer gekoppelt worden aan incidenten.

Nu ben ik de entitylist.aspx.cs aan het aanpassen om in mijn eservice console de velden te kunnen pushen naar mijn script. in dit bestand moet ik de entity namen toevoegen die ik wil pushen.

Zodra een een eigen aangemaakte entity daar in vul gaat het fout en ik denk op de underscore omdat die dan denkt dat het een lokale variable is.

Ik hoop dat het zo een beter beeld geeft waar ik mee bezig ben en waar ik vast loop.
Haan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:17:
Dat is geen melding die je krijgt als je iets vanuit de code wilt doen, maar eentje die je krijgt als je via de UI een fout veroorzaakt. Dus leg eens precies uit wat je aan het doen bent, waar je het doet, en wat je probeert te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Het begint duidelijker te worden, maar nog niet helemaal :)

Als ik het goed begrijp, wil je informatie uit CRM in je zelfgebouwde portalsite weergeven? Ik snap nog niet wat je met je entity lijst aan het doen bent. Je weet hopelijk wel dat je informatie uit CRM via de webservice van CRM dient op te vragen?

Die entitylist.aspx is toch niet toevallig een pagina van het systeem zelf dat je aan het editten bent, maar een pagina die je zelf gebouwd hebt met toevallig dezelfde naam?

Dus graag nog wat meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke hier komt nog meer info ;)

De entitylist.aspx is een pagina van CRM zelf waar ik volgens een handleiding de entity's moet aanpassen.
De handleiding en het begin van de Portal heb ik van deze site af:
http://www.codeplex.com/c...ases.aspx?ReleaseId=19956

Ik vraag de informatie op via de webservices van crm inderdaad en dit werkt wel correct zeg maar.
Haan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:32:
Het begint duidelijker te worden, maar nog niet helemaal :)

Als ik het goed begrijp, wil je informatie uit CRM in je zelfgebouwde portalsite weergeven? Ik snap nog niet wat je met je entity lijst aan het doen bent. Je weet hopelijk wel dat je informatie uit CRM via de webservice van CRM dient op te vragen?

Die entitylist.aspx is toch niet toevallig een pagina van het systeem zelf dat je aan het editten bent, maar een pagina die je zelf gebouwd hebt met toevallig dezelfde naam?

Dus graag nog wat meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Ik denk dat je die handleiding dan niet helemaal goed gelezen hebt, want ik zie nergens iets over de entitylist.aspx file staan. Het is sowieso _nooit_ de bedoeling dat je in die bestanden gaat zitten,dus dat je dan foutmeldingen krijgt is niet zo gek.

Ik zou zeggen, begin eens opnieuw met de handleiding uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke het klopt inderdaad dat je niet direct het bestand moet editten in de handleiding staat op pagina 24 wel iets over die EntityList.aspx.cs met andere entiteiten gaat het namelijk wel goed ik heb bijvoorbeeld verkoopkansen er aan toe kunnen voegen op deze manier en contracten. alleen bij ze custom entiteiten lukt het niet.

// stukje van de handleiding //

Adding Additional Entities
To add an additional entity to the eService Accelerator, you will need to update the Accelerator Console to support the new entity and also add the necessary User Controls to pages in your existing Web site.
Adding entities to the Accelerator Console
Adding an additional entity to the Accelerator Console is pretty straight forward. The following steps will guide you through accomplishing this:

1. Open the eServiceAccelerator.Web.Configuration project in Visual Studio
2. Open the EntityList.aspx.cs file
3. Add the new entity’s logical name to the _entities List on line 10 of the EntityList.aspx.cs file
4. Build the eServiceAccelerator.Web.Configuration.Deploy project
5. Follow the deployment instructions in the Installation Guide to deploy your new files
Haan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:00:
Ik denk dat je die handleiding dan niet helemaal goed gelezen hebt, want ik zie nergens iets over de entitylist.aspx file staan. Het is sowieso _nooit_ de bedoeling dat je in die bestanden gaat zitten,dus dat je dan foutmeldingen krijgt is niet zo gek.

Ik zou zeggen, begin eens opnieuw met de handleiding uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Typ je reactie eens ONDER de post die je quote, dit leest fucking irritant man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HuHu schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:08:
Typ je reactie eens ONDER de post die je quote, dit leest fucking irritant man.
Ok zal ik in het vervolg doen weet jij de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, wat je zegt weer "lukt het niet" zonder te zeggen wat er niet lukt, hoe het niet lukt, waarom het niet lukt en welke melding je erbij krijgt. Waarom moeten we na elke post wéér opnieuw informatie uit je trekken? Als we elke vraag van jou moeten beantwoorden met minstens drie tegenvragen krijg je nooit een antwoord waar je iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan anders iemand vertellen hoe ik de entiteit naam binnen crm kan aanmaken zonder dat in de entiteitnaam een underscore komt.

ik heb zelf al de entiteit prefix aan gepast.
en ik heb geprobeerd om de underscore te verwijderen in de database van crm maar dit gaat helaas niet goed. dat pikt crm niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:23:
Nee, wat je zegt weer "lukt het niet" zonder te zeggen wat er niet lukt, hoe het niet lukt, waarom het niet lukt en welke melding je erbij krijgt. Waarom moeten we na elke post wéér opnieuw informatie uit je trekken? Als we elke vraag van jou moeten beantwoorden met minstens drie tegenvragen krijg je nooit een antwoord waar je iets aan hebt.
Ik weet gewoon niet welke informatie relevant is en welke niet. ik kan wel veel informatie even maar als dit als nog nutteloos is. ik hoop dat ik nu genoeg informatie heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Anoniem: 265306 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:26:
Kan anders iemand vertellen hoe ik de entiteit naam binnen crm kan aanmaken zonder dat in de entiteitnaam een underscore komt.

ik heb zelf al de entiteit prefix aan gepast.
en ik heb geprobeerd om de underscore te verwijderen in de database van crm maar dit gaat helaas niet goed. dat pikt crm niet
Ik denk dat ik al weet wat er mis gaat. De standaard entiteiten zitten in de EntityName enumeration die ook in de MS CRM sdk dll zit. Daar zit logischerwijs niet jouw custom entiteit in. De oplossing is doodeenvoudig, gebruik niet de EntityName enumeration maar geef gewoon direct de naam van de eniteit als string mee:

C#:
1
private readonly List<string> _entities = new List<string>(new string[] { "msa_objecten", EntityName.account.ToString(), EntityName.contact.ToString(), EntityName.incident.ToString()});

Die EntityName enumeration is gewoon een handigheidje zodat je niet per ongeluk een typefout kan maken in de naam, je kan ook net zo goed gewoon de name direct als string geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 07-10-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:02

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ongetwijfeld kan iemand dat. Maar misschien moet je eens goed lezen wat NMe zegt. Ik kan me voorstellen dat er een hoop mensen geen zin meer hebben om inhoudelijk te reageren omdat je de helft van hun reactie overslaat. Zoals NMe zegt, het werkt niet als er constant een tiental vragen gesteld moet worden voordat je een fractie van de benodigde informatie opgeeft. Dat is water naar de zee dragen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je negeert consequent de vraag van NMe om meer informatie te geven!

We verwachten hier op GoT enige inzet van een TS, een van die dingen is dat er duidelijk verteld word wat het probleem is, wat er allemaal geprobeerd is om het op te lossen, en wat daar niet mee wilde lukken. We verwachten daarbij dat je het probleem eerst zelf goed onderzoekt en isoleert. Dan is het meestal geen probleem om een klein stukje code te laten zien, en exact aan te geven welke Exception/foutmelding je krijgt.

Lees anders ook eens De Quickstart door.

Ik wil je nog een laatste kans geven om de informatie die je tot nu toe gegeven hebt aan te vullen zodat hij aan onze eisen voldoet, anders gaat dit topic op slot.

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 07-10-2009 15:34 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 265306 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:06:

[...]
Hou eens op met dat "u"...ik ga me spontaan oud voelen :( :P

Nog een tip over ons forum: als je 2 berichten achter elkaar post, kun je ook de edit knop gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

En nu dat voorbeeld datik je wilde geven (pseudocode overigens, maar ik ga er vanuit dat je dat snapt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
declare
  string1 = "Eerstestring" (string);
  spatie = " " (string);
  string2 = "Tweedestring" (string);
end-declare;

concatenatie = string1 || spatie || string2 (string);

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:32:
[...]

Ik denk dat ik al weet wat er mis gaat. De standaard entiteiten zitten in de EntityName enumeration die ook in de MS CRM sdk dll zit. Daar zit logischerwijs niet jouw custom entiteit in. De oplossing is doodeenvoudig, gebruik niet de EntityName enumeration maar geef gewoon direct de naam van de eniteit als string mee:

C#:
1
private readonly List<string> _entities = new List<string>(new string[] { "msa_objecten", EntityName.account.ToString(), EntityName.contact.ToString(), EntityName.incident.ToString()});

Die EntityName enumeration is gewoon een handigheidje zodat je niet per ongeluk een typefout kan maken in de naam, je kan ook net zo goed gewoon de name direct als string geven.
Dat had je helemaal goed!!!!!
Dat was het probleem inderdaad.

Echt heel erg bedankt!!
Ook de mensen die hebben mee gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Anoniem: 265306 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:41:
[...]

Echt heel erg bedankt!!
Graag gedaan :)

Toch is het raar dat je die fout niet zelf hebt kunnen achterhalen, want je zou daar gewoon een compiler-error op moeten krijgen:
code:
1
Error   1   'Microsoft.Crm.SdkTypeProxy.EntityName' does not contain a definition for 'msa_objecten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 265306 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:41:
[...]

Echt heel erg bedankt!!
Ok je wilt je dus helemaal niks aantrekken van de kritiek die je krijgt.

Deze kan dus op slot

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.