Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Ik heb een asus laptopje (A8jc met intel Core2Duo), beestje is bijna 3 jaar oud en heb eigenlijk nooit problemen gehad.
Altijd zonder problemen XP gedraait, maar sinds de RC1 van windows 7 toch de stoute schoenen aan gedaan en W7 er op gezet. werkt perfect, alle drivers goed geinstalleert.
alleen de koeling van men CPU word niet goed aangestuurt...
hij word ERG heet. wisselen van power plan helpt af en toe, maar lang niet altijd.
Ik heb alle profielen al door gekeken, en daar de cooling policy aangepast, beetje uitgeprobeert, maar niets gevonden wat het echt oplost.

Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en een oplossing voor gevonden!?

als hij echt te warm wordt gaat hij wel uit, tis een intel, maar hij gaat stinken, en het is niet echt prettig werken op zo'n warm toetsenbordje...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Heb je al een BIOS up- of downgrade geprobeerd? Wellicht dat de nieuwste of een oudere BIOS bugs heeft i.c.m. Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
er is geen nieuwe bios beschikbaar voor dit model :(

Is er anders een proggie wat direct je fanspeed aan kan sturen?
Speedfan kon het (op een of andere manier die ik nooit heb begrepen). maar vond dat nooit fijn proggie, snapte er geen drol van en was nogal omslachtig.
betwijvel eerlijk gezegt ook of dat werkt op 7...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
TepelStreeltje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:03:

Is er anders een proggie wat direct je fanspeed aan kan sturen?
Speedfan kon het (op een of andere manier die ik nooit heb begrepen). maar vond dat nooit fijn proggie, snapte er geen drol van en was nogal omslachtig.
betwijvel eerlijk gezegt ook of dat werkt op 7...
Speedfan werkt prima op W7, dus dat is niet het probleem. Met speedfan moet je eerst de gewenste temperaturen instellen in configuration, en vervolgens kun je de daarbij behorende fanspeeds instellen. Daarna vinkje bij automatisch fan regelen, en klaar is TepelStreeltje!

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:07:
[...]

Speedfan werkt prima op W7, dus dat is niet het probleem. Met speedfan moet je eerst de gewenste temperaturen instellen in configuration, en vervolgens kun je de daarbij behorende fanspeeds instellen. Daarna vinkje bij automatisch fan regelen, en klaar is TepelStreeltje!
heb em net gedownload en zit er nu een beetje mee te spelen... (werkt idd prima onder 7 :) )
maar heb niet het idee dat men fans harder gaan draaien.
sterker nog, kan sowieso geen snelheid zien van men fans (wat er volgens mij ook maar 1 is, men cpu fan)
temp van men cpu zit op 50graden (opzich prima, ding kan wel meer hebben, maar zoals gezegt, wil em eigenlijk wat lager hebben. herrie boeit me niet). en gewenste temp staat op 40.
maar hij past het niet actief aan...

kortom, probleem nog niet opgelost :S

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
TepelStreeltje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:03:
De nieuwste BIOS is niet meteen de beste BIOS. Soms is een oude BIOS beter. Zo regelen de oudere BIOSs de temperatuur van mijn systeem beter dan de nieuwere BIOSs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
zijn maar 2 bios versies, 206 (release) en 207. enige wijziging die ik kan vinden in de change log is dat de FN F8 knop wel zen werk goed doet (waar ik geen problemen mee heb) dus vind het niet echt de moeite waard om te updaten. denk niet dat het heel veel uit maakt.

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1