• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-05 15:11
Hoi,

Ik had in v&a een ad geplaatst voor een 2e 8800GTX om in SLI te plaatsen zodat ik een derde monitor kan aansluiten, maar in de reacties werd gemeld dat dat helemaal niet kan in SLI.
Goed om te weten, hoef ik niet voor niks naar die specifieke kaart op zoek, maar hoe kan ik dan wel een derde monitor aansluiten? Kan ik zomaar elke gewenste videokaart als 2e erbij pluggen en wordt dat dan zomaar automatisch herkent, of moet ik daar vanalles voor doen?
Kan iemand hier advies in geven?
Ik heb trouwens een P5N32-E SLI Plus mobo waar dus iig nog ruimte opzit voor een 2e kaart.

Oh en nee, ik wil geen matrox triplehead: die maakt van al je monitoren 1 hele brede monitor. Leuk voor games, maar erg vervelend als je een scherm wil maximaliseren op 1 monitor, of als je je taakbalk op de middelste monitor wil hebben enzo.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:55
Als je windows 7 draait kan in priciepe elke kaart erbij gezet worden. Als je vista/xp draait zit je vast aan een 2e nvidia. Een andere optie is een nieuwe AMD/ATi 5850/5870 die 3 monitoren aan kan sturen. Hierbij moet je wel minstens één monitor hebben met een displayport.

Addicted to silent computing

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

Marce

Het is Marc met een C!

Dus in aanvulling van Crahsystor. Je kan dus gewoon een goedkoop nvidia kaart erbij zetten, en dan kan je daar een extra scherm aan hangen. Ik weet alleen niet hoe het met de prestaties zit, maar voor de zekerheid zou ik gewoon je eventuele gamescherm aan je main kaart hangen..

• Lostsouls
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-03 11:34

Lostsouls

Whaaaat

Idd gewoon een goekope kaart er bij prikken,
Zelf heb ik een 4870 + 2400 Pro,
Op de 4870 main scherm 22" met 1600x1050
en op de 2400 pro ( enorme budget kart ) 2 keer 17" op 1280*1024

Werkt prima in games,
Nog een voordeel trouwens van een aparte kaart, als je een spel niet op de resolutie draait van de monitor waarop je gamed, dan word de rest van je desktop niet gerezised, das niet alleen mooier, maar ook handiger als je zoals ik rainlander+rainmeter verslaafd bent en je niet wilt dat die 2 van positie gaan veranderen.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 03:03
DeltaBlast schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:46:
Hoi,

Ik had in v&a een ad geplaatst voor een 2e 8800GTX om in SLI te plaatsen zodat ik een derde monitor kan aansluiten, maar in de reacties werd gemeld dat dat helemaal niet kan in SLI.
Wat er in die reacties bedoeld werd was waarschijnlijk dat wanneer je SLi aan hebt staan je maar 1 monitor kan gebruiken. Dat wil dus niet zeggen dat je geen 2e 8800GTX erbij kan plaatsen. Het is pas SLi als je het aanzet in het nVidia control panel, anders is het gewoon een triple monitor setup :P

Als je toch niet plan bent SLi ooit te gebruiken is het inderdaad net zo makkelijk een goedkope kaart erbij te plaatsen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt trouwens evt ook displayport->HDMI verloopjes krijgen (dealextreme , ebay etc) , dus je eventuele 3e scherm heeft geen displayport nodig als je zo'n 3-poorts ati neemt.
Pagina: 1