Dag mensen,
ik sinds kort een nieuw systeem aangeschaft waarbij ik afstapte van een vista ultimate 32bits naar een home premium 64bits besturingsysteem. Ik snap dat wanneer er programma's geïnstalleerd moeten worden dat er in de eerste instantie moet gekeken worden naar 64bits uitvoeringen. Toch vond ik een X86 program files map waar dus de 32bits programma's stonden.
Afgezien van dit feit heb ik last van complete system-hangs! Ik heb al wat software verwijderd welke voor de problemen zouden kunnen zorgen maar dit mocht niet baten. Wanneer het systeem "vast" zit wordt er ook niet echt een melding in het logboek gemaakt, alleen de vermelding dat het systeem onverwachts is afgesloten. Het enige wat er naast windows geinstalleerd is is:
- ATI catalyst control centre (64bit)
- Logitech G15 toets-profiler en LCD manager
- Messenger
- Xfire
- Daemon tools (64bit)
Gek genoeg, wanneer het systeem hangt (vaak binnen 15 min.), en ik start hem opnieuw op, dan komt de hang niet of nauwlijks meer voor...
Hoe kan het beste te werk gaan? Ik heb reeds Hirens10.0 gedraait met allerlei tests, waaronder:
- Processor test
- Memtest
- Videotest
- Motherboard test
- Hard drive test.
Configuratie van mijn systeem
HP M9751
- Core i7 920
- 6GB DDR3 1066
- 1000Gb HDD sata
- Sapphire HD4870x2 (origineel een Nvidia GT220 in het systeem)
- HP mobo, geen idee welk type.
- Voeding Antec 650Watt.
Wie kan mij helpen?
groeten Stefan.
ik sinds kort een nieuw systeem aangeschaft waarbij ik afstapte van een vista ultimate 32bits naar een home premium 64bits besturingsysteem. Ik snap dat wanneer er programma's geïnstalleerd moeten worden dat er in de eerste instantie moet gekeken worden naar 64bits uitvoeringen. Toch vond ik een X86 program files map waar dus de 32bits programma's stonden.
Afgezien van dit feit heb ik last van complete system-hangs! Ik heb al wat software verwijderd welke voor de problemen zouden kunnen zorgen maar dit mocht niet baten. Wanneer het systeem "vast" zit wordt er ook niet echt een melding in het logboek gemaakt, alleen de vermelding dat het systeem onverwachts is afgesloten. Het enige wat er naast windows geinstalleerd is is:
- ATI catalyst control centre (64bit)
- Logitech G15 toets-profiler en LCD manager
- Messenger
- Xfire
- Daemon tools (64bit)
Gek genoeg, wanneer het systeem hangt (vaak binnen 15 min.), en ik start hem opnieuw op, dan komt de hang niet of nauwlijks meer voor...
Hoe kan het beste te werk gaan? Ik heb reeds Hirens10.0 gedraait met allerlei tests, waaronder:
- Processor test
- Memtest
- Videotest
- Motherboard test
- Hard drive test.
Configuratie van mijn systeem
HP M9751
- Core i7 920
- 6GB DDR3 1066
- 1000Gb HDD sata
- Sapphire HD4870x2 (origineel een Nvidia GT220 in het systeem)
- HP mobo, geen idee welk type.
- Voeding Antec 650Watt.
Wie kan mij helpen?
groeten Stefan.
°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°