Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:56
Ik ben sinds vrijdag de trotse bezitter van een Z-5500.
Het enige wat minder is dat er maar 1x optical op zit en 1x coaxiaal.
Maar nu zit ik met een probleem Ik heb een ps3 en een Htpc met moederboard (gigabyte ga-ma78gm)
Op het moederboard heb ik 1x optical. Op de ps3 heb ik ook 1x optical.
De z-5500 heeft 1x optical en 1x coaxiaal.

Nu heb ik 3 opties

1. Een splitter kopen bij kabeltje.com
Afbeeldingslocatie: http://kabeltje.com/images/HQSSOPTSP1.JPG
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? en of het dus werkt.

2. Een creative xi-fi titanium kopen en die doorlussen
Dus de optical van de ps3 naar de in van de geluidskaart en de out naar de Z-5500
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumblarge/1224660733.jpg
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? en of het dus werkt.
Of een andere geluidskaart

3. Een Club3D Theatron Agrippa DTS kopen en mijn Htpc aansluiten met coaxiaal
En de ps3 via optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Of optie 4. een converter van optisch naar coax kopen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Of optie 4, een optical naar coax converter ;)

Optie 1 werkt namelijk niet. Heb ik zelf ook eerst geprobeerd, maar de PS 3 werkt niet met zo een blokje. Dit werkt echter wel (gebruik het nu zelf ook):

http://cgi.ebay.nl/Coax-C...7a0d&_trksid=p3286.c0.m14

edit:
DOH, net te laat :( maa rik heb een link LOL :P

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 07-10-2009 12:00 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Ik zou voor optie vier gaan :)

Een optical to coax converter.
Afbeeldingslocatie: http://www.nierle2.com/pic/3319p.jpg

De optische kabel van de PS3 of je moederbord gaat dan in deze converter. Aan de andere kan neem je een gewone digitale coax kabel (cinch) en die gaat dan in je Z-5500. Kan je met de Z-5500 pod gewoon switchen en je hebt geen verlies in kwaliteit omdat het beide digitale signalen zijn, dus dat converteren gaat gewoon goed.

Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat zo'n adapter een euro of 17 is en dan nog eens een optische als coaxiale kabel erbij, dus het totaal wordt wel wat duurder dan zo'n simpele switch. Maar weer niet duurder dan een geluidskaart waarbij de pc ook nog eens aan moet staan om alles door te geven.

Edit:
D'oh spuit 11.
Maar ik heb een plaatje :+

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 07-10-2009 12:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar dat is denk de goedkoopste oplossing.
Tnx voor de tips :)

@FeaR1986 Mijn htpc staat altijd aan
En een geluidskaart is denk ik wel duurder
Voor de converter en kabels ben ik 34.27
kwijt. De splitter schijnt niet te werken

Maar in ieder geval allemaal bedankt voor het nadenken

[ Voor 53% gewijzigd door chimera2 op 07-10-2009 12:08 . Reden: more info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

FeaR1986 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:01:
Ik zou voor optie vier gaan :)

Een optical to coax converter.
[afbeelding]

De optische kabel van de PS3 of je moederbord gaat dan in deze converter. Aan de andere kan neem je een gewone digitale coax kabel (cinch) en die gaat dan in je Z-5500. Kan je met de Z-5500 pod gewoon switchen en je hebt geen verlies in kwaliteit omdat het beide digitale signalen zijn, dus dat converteren gaat gewoon goed.

Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat zo'n adapter een euro of 17 is en dan nog eens een optische als coaxiale kabel erbij, dus het totaal wordt wel wat duurder dan zo'n simpele switch. Maar weer niet duurder dan een geluidskaart waarbij de pc ook nog eens aan moet staan om alles door te geven.

Edit:
D'oh spuit 11.
Maar ik heb een plaatje :+
lol @ plaatje

Echter krijg je bij Ebay vaak de kabels er gewoon bij hoor. Scheelt je weer wat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Notna schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:06:
[...]
lol @ plaatje

Echter krijg je bij Ebay vaak de kabels er gewoon bij hoor. Scheelt je weer wat geld ;)
Door het plaatje was ik zo laat: kreeg alleen van optisch naar coax :P
En heb die dingen nog nooit besteld, dus zou niet weten wat je er allemaal bij krijgt. Maar dan nog: al zou het duurder zijn dan is dit nog steeds de mooiste oplossing.

op een dikke receiver met speakers na natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lol jongens! :D

Ik heb hier exact dezelfde converter van dat plaatje liggen :P

Zat volgens mij wel alleen maar een adapter bij (ja, dat ding heeft stroom nodig), maar geen coax/optische kabels voor zover ik weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 07-10-2009 12:15 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ach ja helaas je kan niet alles hebben:) waar heb jij hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

chimera2 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:21:
ach ja helaas je kan niet alles hebben:) waar heb jij hem vandaan?
http://cgi.ebay.nl/Toslin...9281&_trksid=p3286.c0.m14

Als je kabels ook bij die toko besteld moet het niet al te duur zijn. Ik had het vanuit de UK, maar die gozer verkoopt ze niet meer. Daar kreeg ik de kabels en een UK>EU stekker converter voor de schappelijke prijs van 24 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Destijds gekocht bij de locale elektroboer, jaja ik koop niet alles online.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sp33dFr34k schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:14:
Ik heb hier exact dezelfde converter van dat plaatje liggen :P

Zat volgens mij wel alleen maar een adapter bij (ja, dat ding heeft stroom nodig), maar geen coax/optische kabels voor zover ik weet.
Wellicht is het dan niet alleen een adapter, maar ook nog een kleine versterker. Al zou dat met digitale signalen niet nodig hoeven zijn. Maar goed, met lange afstanden is het wel makkelijk en beter mee als onverlegen.

Overigens hoor ik over die splitter inderdaad verschillende meningen. Het gaat voor zover ik weet veelal fout als je beide apparaten tegelijk aan hebt. Daarom nemen anderen ook wel eens nog een optie: een switch:
Afbeeldingslocatie: http://www.accu-totaal.nl/product_images/alleka-1915-main-AdaptorAdaptorAdaptorAdaptorAdaptorAdaptorAdaptor-.jpg

Nadeel van deze is dat je de input zelf moet selecteren en wellicht achter de consoles moet kruipen. En er zijn van dit soort switches goedkope en dure versies. De dure werken gewoon goed, maar de goedkope schijnen het signaal niet altijd goed door te geven of signalen te mixen als er meer bronnen aan staan op hetzelfde moment.

Maar zo'n optisch naar coax adapter is gewoon de mooiste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
@ Notna Ik ben niet zo ebay-erig
@FeaR1986 Mijn htps staat eigenlijk altijd aan dus dan is die spillter niet zo'n goed idee
En ik ga dan maar is kijken voor die optisch naar coax adapter
Ik zal mijn bevindingen nog posten als ik hem binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het hier gaat over geluid en niet over een mobo
Processors, Moederborden & Geheugen > Audio en HiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FeaR1986 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:28:
[...]

Wellicht is het dan niet alleen een adapter, maar ook nog een kleine versterker. Al zou dat met digitale signalen niet nodig hoeven zijn. Maar goed, met lange afstanden is het wel makkelijk en beter mee als onverlegen.

Overigens hoor ik over die splitter inderdaad verschillende meningen. Het gaat voor zover ik weet veelal fout als je beide apparaten tegelijk aan hebt. Daarom nemen anderen ook wel eens nog een optie: een switch:
[afbeelding]

Nadeel van deze is dat je de input zelf moet selecteren en wellicht achter de consoles moet kruipen. En er zijn van dit soort switches goedkope en dure versies. De dure werken gewoon goed, maar de goedkope schijnen het signaal niet altijd goed door te geven of signalen te mixen als er meer bronnen aan staan op hetzelfde moment.

Ik heb precies deze (jouw plaatje) en dat werkt prima (Xbox 360 en PS3 op aangesloten).
Helaas heeft mijn Pioneer VSX-516 maar 1x optical in en 2x coax, alle drie nu vol.

Ik heb ook zo'n blokje geprobeerd waarbij je 2x in hebt en 1x uit, maar dat werkt of niet of het signaal is volkomen ***. Ook als er maar één van de 2 aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
FeaR1986 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:28:
[...]

[afbeelding]

Deze heb ik over na het verkopen van mijn PS3 en Xbox, dus als de TS interesse heeft mag 'ie hem voor een kratje bier en een knuffel komen ophalen :)

Werkt overigens prima, ook als er meerdere apparaten tegelijk aanstaan.

Daar hebben we toch echt Vraag & Aanbod voor. Maar goed, ik snap je goede bedoelingen. Dus laat het voor deze keer wel staan :)

Vraag me wel af waar jij meer naar uit kijkt: het kratje bier of de knuffel >:)

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 07-10-2009 16:24 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Exorcist schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:13:
[...]
Ik heb precies deze (jouw plaatje) en dat werkt prima (Xbox 360 en PS3 op aangesloten).
Helaas heeft mijn Pioneer VSX-516 maar 1x optical in en 2x coax, alle drie nu vol.

Ik heb ook zo'n blokje geprobeerd waarbij je 2x in hebt en 1x uit, maar dat werkt of niet of het signaal is volkomen ***. Ook als er maar één van de 2 aanstaat.
Je hoort vele verhalen over zowel die splitter als die switch. Bij de ene werkt het het goed en bij de andere komt het signaal gewoon niet over. Dus zolang de meningen over beide "apparaten" verdeeld zijn zal ik een dergelijke optische splitter of switch niet adviseren. Hetzelfde geld voor een HDMI splitter wat bij sommige mensen wel en bij anderen weer niet werkt. Terwijl een HDMI switch het eigenlijk altijd wel doet.

Dus door bovenstaande en de dus gemengde ervaringen kies ik liever de veilige optie. En dus voor een optische naar coax adapter omdat die dingen het eigenlijk altijd doe en dus een goede optie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:14

Snippertje

Light up your life

Ik heb een splitter en mijn xbox en PS3 samen aangesloten. Beide aan gaat niet, maar 1 aan gaat prima. Daarbij waarom zou je beide aandoen? Ik heb deze http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=463 werkt perfect. Ook daar besteld overigens.

Ook een Z5500 trouwens :) Ik heb mijn PC via COAX aangesloten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Snippertje op 07-10-2009 16:24 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Helaas ik heb hem al gekocht via internet dus je(en ik) ben net te laat
En ik weet niet of je wel gedient ben bij een knuffel van mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Snippertje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:24:
Daarbij waarom zou je beide aandoen?
Omdat het kan?
Omdat mijn PS3 en XBox samen aan mijn kamer eerder op temperatuur hebben dan de CV? :+

Maar zonder gekheid:
Om op de ene console te downloaden en op de andere te gamen? Dan heb je van de console waar je op aan het downloaden bent geen last van veel geluid, maar het kan er wel komen (mensen die aanmelden, downloads die compleet zijn, etc). Dus het is wel mogelijk al zal het niet vaak gebeuren dat je er echt last van hebt met geluid.

Maar goed: genoeg opties voor TS om een keuze te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ik dankt u allemaal vriendelijk en mijn keuze is gevallen op de converter van optical naar coax en mijn ps3 via optical naar mijn z-5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ik heb mijn ps3 nu aangesloten op de converter en mijn htpc met optical en het werkt als een trein :-)
Pagina: 1