Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

A58 Ekkersrijt - Batadorp

Pagina: 1
Acties:

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
Mijn dagelijkse woon-werk verkeer ligt op de route A50 - Ekkersrijt - A58 richting Tilburg. Sinds het daar open ligt is die route een totale puinhoop. Waar ik echter van sta te kijken is de laatste oplevering van die wegenbouw jongens. Sinds een paar weken is de nieuwe fly-over klaar die die A58 vanuit Tilburg aansluit met de "oude" A58 die langs ekkerswijer loopt. Deze fly-over begint ongeveer een kilometertje na afslag Best en het Shell tankstation als je vanuit Tilburg komt. Ze hebben het zo gemaakt dat verkeer van de A58 naar de A2 met twee banen kan doorstromen, maar als je op de A58 wil blijven moet je rechts uitvoegen en over de fly-over.

Wat ik niet snap is dat die fly-over, die gloedjenieuw is aangelegd, maar één baan heeft. Al het verkeer dat op de A58 wil blijven, wordt dus op die plaats in een flessenhals geduwd. Met de spits is het al erg druk met uitvoegen, dus wat Rijkswaterstaat's masterplan daarachter is, is mij niet bekend. Met al die verbredingen van 2 naar 3 baans tegenwoordig, snap ik niet hoe ze op een doorgaande snelweg een 1-baans stuk nieuw aanleggen. Lijkt me totaal niet future proof. Ik heb ook al zitten denken dat deze situatie tijdelijk is en dat ze het later nog aanpassen, maar de bewijslast lijkt hier tegen te spreken. Alles is namelijk wel al helemaal afgewerkt, vangrails, lantaarnpalen, kilometer en wegwijzerbordjes. Ze zouden dat niet al helemaal afwerken als die situatie nog zou veranderen lijkt me.

Iets waar ik ook niet goed van word is de ochtendfile op het stuk A58 Ekkersrijt - Batadorp vanuit de A50. Eenmaal de stoplichten voorbij op het einde van de A50 kom je in een lange file, omdat er een paar kilometer verderop een wegversmalling is van 2 naar 1 rijstrook. Tegenwoordig rij ik nog maar zelden die route en pak ik op de A50 de afrit Son- en Breugel en rij ik vervolgens richting Best door de bossen. Bij de rotonde aangekomen voor Best rij ik rechts, vervolgens rij ik bij de carpoolplaats de rotonde links op en rij ik als maar door om langs Philips Medical Systems / Makro de A58 op te knallen. Dat is flink om, maar ik hoef tenminste nergens stil te staan.

Wie komt hier ook regelmatig en wat vinden jullie hiervan?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Ik kom elke dag van de andere kant. Ik ga er op bij de oprit vanaf Gestel en dan rijd ik de A2 op en neem dan de eerste afslag naar Best. Kan ook allemaal wel op de fiets, maar die is momenteel even kapot.

Ik moet zeggen: nieuwe fly-overs, SUPER! :D

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:45
Ik vroeg me vanmorgen precies hetzelfde af. Het was vanmorgen 8.30 niet superdruk daar, maar als je dan toch bezig bent...

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07
Ik rij regelmatig dezelfde route en het viel me ook al op :) Zowel die nieuwe fly-over als die file voor de wegversmalling (waar vrachtwagens express personenauto's tegen gaan houden door links te gaan rijden...).

En wat betreft die nieuwe fly-over, was ik de enige hier die niet in de gaten had dat die er lag? :X Ik reed vrolijk op de linkse baan toen ik ineens ontdekte dat ik op de A2 richting Veldhoven zat :D Meteen bij afslag Airport omgedraaid, met nog 3 andere auto's...

Dat stuk afsnijden via Best doen heel veel mensen volgens mij. Zelf ga ik er bij St. Oedenrode al af (kom vanaf Veghel) en rij dan naar Best :)

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:30:
Mijn dagelijkse woon-werk verkeer ligt op de route A50 - Ekkersrijt - A58 richting Tilburg. Sinds het daar open ligt is die route een totale puinhoop. Waar ik echter van sta te kijken is de laatste oplevering van die wegenbouw jongens. Sinds een paar weken is de nieuwe fly-over klaar die die A58 vanuit Tilburg aansluit met de "oude" A58 die langs ekkerswijer loopt. Deze fly-over begint ongeveer een kilometertje na afslag Best en het Shell tankstation als je vanuit Tilburg komt. Ze hebben het zo gemaakt dat verkeer van de A58 naar de A2 met twee banen kan doorstromen, maar als je op de A58 wil blijven moet je rechts uitvoegen en over de fly-over.
Op www.randwegeindhoven.nl kun je alles nalezen. Coole feature op de site is een geoservice van de randweg. Wel wat langzaam, maar je kunt het plan goed zien...

Ik weet niet alle ins en outs van de Randweg Eindhoven, maar wat ik wel weet is dat de (doorgaande) A2 absolute prioriteit heeft. De fly-over A58 --> A58 (dus het blijven volgen van de A58 in oostelijke richting) zal wel niet zoveel verkeer te verduren hebben dat daar een tweestrooks fly-over moet komen. Waarschijnlijk heeft de fly-over wel voldoende ruimte voor een tweede strook, maar dat weet ik niet zeker.

Het meeste verkeer dat over de A2/A58 rijdt is verkeer dat helemaal niet de A58 wil blijven volgen. Immers, de A58 loopt niet veel later 'dood' op het (nieuwe?) knooppunt Ekkersrijt (A50/A58) wat over een tijdje wordt opgeleverd.
DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:30:Wat ik niet snap is dat die fly-over, die gloedjenieuw is aangelegd, maar één baan heeft. Al het verkeer dat op de A58 wil blijven, wordt dus op die plaats in een flessenhals geduwd. Met de spits is het al erg druk met uitvoegen, dus wat Rijkswaterstaat's masterplan daarachter is, is mij niet bekend. Met al die verbredingen van 2 naar 3 baans tegenwoordig, snap ik niet hoe ze op een doorgaande snelweg een 1-baans stuk nieuw aanleggen. Lijkt me totaal niet future proof. Ik heb ook al zitten denken dat deze situatie tijdelijk is en dat ze het later nog aanpassen, maar de bewijslast lijkt hier tegen te spreken. Alles is namelijk wel al helemaal afgewerkt, vangrails, lantaarnpalen, kilometer en wegwijzerbordjes. Ze zouden dat niet al helemaal afwerken als die situatie nog zou veranderen lijkt me.
Volgens de geoservice tool heeft de fly-over idd. maar een rijstrook. Deze wordt dus ook niet breder dan die ene strook, al denk ik wel dat er een vluchtstrook langs ligt die dermate breed is dat twee stroken ook wel past.
DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:30:Iets waar ik ook niet goed van word is de ochtendfile op het stuk A58 Ekkersrijt - Batadorp vanuit de A50. Eenmaal de stoplichten voorbij op het einde van de A50 kom je in een lange file, omdat er een paar kilometer verderop een wegversmalling is van 2 naar 1 rijstrook. Tegenwoordig rij ik nog maar zelden die route en pak ik op de A50 de afrit Son- en Breugel en rij ik vervolgens richting Best door de bossen. Bij de rotonde aangekomen voor Best rij ik rechts, vervolgens rij ik bij de carpoolplaats de rotonde links op en rij ik als maar door om langs Philips Medical Systems / Makro de A58 op te knallen. Dat is flink om, maar ik hoef tenminste nergens stil te staan.

Wie komt hier ook regelmatig en wat vinden jullie hiervan?
Volgens de geoservice tool wordt Ekkersrijt nog verbouwd tot een volwaardig knooppunt met fly-overs etc. De verbinding met de A2 (even verderop bij kp. Ekkerswijer) heeft al weer de hoogste prioriteit. Er is idd. één strook die richting Tilburg gaat (en even verderop A58 wordt). Dit wordt echter - nadat Ekkersrijt klaar is - een uitvoeger. De doorgaande richting (A2/A58 richting Batadorp en dan naar het zuiden) heeft dan wel veel rijstroken (2 en nog weer wat later 2x2).

Volgens mij heb je na de ombouw een prima de bima verbinding voor je woon-werkverkeerroute. Enige puntje is dat de A58 schijnbaar te weinig stroken heeft, maar daarvoor is deus wel een verklaring: de A58 in oostelijke richting houdt 'op' (bij de A50) en wanneer je van de andere kant komt (vanaf Ekkersrijt dus), dan gaat het meeste verkeer niet richting Tilburg, maar richting de A2 naar het zuiden (of Eindhoven in).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• DexterDee

DexterDee

Topicstarter
Goverman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:36:

Volgens mij heb je na de ombouw een prima de bima verbinding voor je woon-werkverkeerroute. Enige puntje is dat de A58 schijnbaar te weinig stroken heeft, maar daarvoor is deus wel een verklaring: de A58 in oostelijke richting houdt 'op' (bij de A50) en wanneer je van de andere kant komt (vanaf Ekkersrijt dus), dan gaat het meeste verkeer niet richting Tilburg, maar richting de A2 naar het zuiden (of Eindhoven in).
Afbeeldingslocatie: http://www.itelevision.nl/wp-content/uploads/smaakpolitie.jpg
Ik geloof niet dat ik hier vrolijk van ga worden...

De A58 houdt niet gewoon 'op', hij gaat bidirectioneel over in de A50 bij ekkersrijt in de nieuwe situatie. Voor veel mensen is het dus een continue snelwegverbinding naar oostelijke en vervolgens noordelijke richting (zoals voor mijzelf). Ik snap dat de A2 en de aansluiting hierop voorrang krijgt omdat daar veel meer verkeer overheen gaat. Maar waarom in godsnaam in beide richtingen de A58 beperken tot 1 rijstrook op die plaats. Ze hebben dat plan van de grond af aan bedacht en uitgevoerd. Waarom niet een extra 3,5 strekkende meter asfalt? Ik kom er dagelijks en zie nu in de spits al vertragingen met die uitvoegstrook. En het verkeer zal de komende jaren hoogstwaarschijnlijk niet minder worden. Wat een fijn gevoel zal het mij geven als ik mid 2010 als alle werkzaamheden klaar zijn daar op die plekken in de file sta.

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
^^ Je staat er nu al in de file... :/

Ik vind het niks, al die herzieningen, omdat ik ook niet zo overtuigd ben van de kwaliteitsverbetering die het zou moeten brengen.
Sinds de randweg weer open is (na die volledige sluiting eind September) is de route veranderd. 's Morgens kan ik nu veel makkelijker doorstromen, vanuit Eindhoven naar Tilburg.
s' Avonds echter wil ik voorbij Best uitvoegen richting Eindhoven Centrum, ook die route is veranderd (eerst moest je links aanhouden, nu rechts uitvoegen).

Buiten het feit dat het nu even levensgevaarlijke situaties oplevert omdat mensen niet weten waar ze heen moeten en voorbij die genoemde afslag zoveel op- en afritten zijn dat mensen soms 2 banen moeten verplaatsen in korte tijd om op tijd uit te kunnen voegen, doe ik er nu langer over om thuis te komen. Hoe suf het ook moge klinken - ik kwam altijd over de Kennedylaan Eindhoven binnenrijden en ik weet nu niet meer welke afslag ik moet hebben :D Ben steeds al verkeerd gereden.
Morgen weer werken, dan maar weer eens een andere afslag proberen :+

If you can't write, there is nothing left.

• Goverman

Goverman

not loaded

DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:25:
[...]

[afbeelding]
Ik geloof niet dat ik hier vrolijk van ga worden...

De A58 houdt niet gewoon 'op', hij gaat bidirectioneel over in de A50 bij ekkersrijt in de nieuwe situatie. Voor veel mensen is het dus een continue snelwegverbinding naar oostelijke en vervolgens noordelijke richting (zoals voor mijzelf). Ik snap dat de A2 en de aansluiting hierop voorrang krijgt omdat daar veel meer verkeer overheen gaat. Maar waarom in godsnaam in beide richtingen de A58 beperken tot 1 rijstrook op die plaats. Ze hebben dat plan van de grond af aan bedacht en uitgevoerd. Waarom niet een extra 3,5 strekkende meter asfalt? Ik kom er dagelijks en zie nu in de spits al vertragingen met die uitvoegstrook. En het verkeer zal de komende jaren hoogstwaarschijnlijk niet minder worden. Wat een fijn gevoel zal het mij geven als ik mid 2010 als alle werkzaamheden klaar zijn daar op die plekken in de file sta.
Ik snap dat de A58 overgaat naar de A50... Echter, de meeste mensen die vanuit Tilburg komen en richting Nijmegen willen doen dat niet via die route. Daarom is die fly-over wat smaller uitgevoerd. Ik ken zoniet de kostprijs van een fly-over per strekkende meter, maar zo te zien gaat deze fly-over over alle andere banen heen, waardoor hij én veel hoogte én veel overspanning moet maken. Dat is (dus) een hele dure fly-over (ik denk dat die fly-over alleen al op meer dan 40 miljoen euro zit...).

Juist om dat die enorme overspanningen nodig zijn, is extra masa (zowel in constructie als in verkeer dat er overheen moet rijden) aanbrengen onevenredig duur, zeker wanneer het niet nodig is. Die fly-over wordt qua constructie berekend op een file met alleen maar (overbeladen...) vrachtauto's. Omdat er waarschijnlijk wel de mogelijkheid voor twee stroken is, wordt het daar natuurlijk ook op berekend. Maar wanneer je dan nóg weer 3 meter nodig hebt voor een vluchtstrook, dan wordt het allemaal weer zwaarder. Dus worden kosten van een extra rijstrook afgewogen tegen baten. De extra baten van die extra rijstrook zijn minimaal (want niet nodig), maar de kosten wel.

En die kosten, die betaal JIJ uiteindelijk zelf.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet helemaal de A58, maar wel te maken met de hele verbouwing van de Randweg Eindhoven, maar ook heel irritant is die nieuwe afslag 30 richting Strijp/Centrum... vroeger moest je daar links aanhouden en boog hij dan af. Nu is het meer een standaard afslag aan de rechterkant geworden.

Maar degene die die bocht richting de Tilburgseweg (en dus het centrum) heeft bedacht moet op dat moment ook fors dronken geweest zijn. Dat is gewoon een haakse bocht, in een afrit waar je (normaal gesproken) 100 km/h mag. De adviessnelheid is 30 km/h, en dat is ook echt wel de limiet, iig in mijn auto.

Wie verzint zo'n bocht in de naam van alles wat heilig is? En ik begreep dat dit geen tijdelijke situatie was, maar permanent...

Virussen? Scan ze hier!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
wildhagen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:42:
Niet helemaal de A58, maar wel te maken met de hele verbouwing van de Randweg Eindhoven, maar ook heel irritant is die nieuwe afslag 30 richting Strijp/Centrum... vroeger moest je daar links aanhouden en boog hij dan af. Nu is het meer een standaard afslag aan de rechterkant geworden.

Maar degene die die bocht richting de Tilburgseweg (en dus het centrum) heeft bedacht moet op dat moment ook fors dronken geweest zijn. Dat is gewoon een haakse bocht, in een afrit waar je (normaal gesproken) 100 km/h mag. De adviessnelheid is 30 km/h, en dat is ook echt wel de limiet, iig in mijn auto.

Wie verzint zo'n bocht in de naam van alles wat heilig is? En ik begreep dat dit geen tijdelijke situatie was, maar permanent...
Kwam daar afgelopen zondag langs en wij hadden het ook al over die bocht. Op het eerste oog zie ik weinig mogelijkheden omdat nog te veranderen uitgezonderd een flinke loze lus in de uitvoegstrook. Een voordeel van de huidige constructie is wel dat rechts uitvoegen een stuk overzichtelijker is dan het links uitvoegen van voorheen.

Dat je er 100 zou mogen.. tja.. daarvoor staan er borden, heeft een mens ogen en heeft een auto remmen. In wezen is het niet anders dan afremmen voor een rotonde zoals bij de nieuwe afritten van de HTC en Ekkersrijt. Idem voor de vele snelwegafritten die op een provinciale weg uitkomen in een haakse bocht.

Viel me laatst ook op dat er steeds meer hectometerbordjes (met N2) ed. langs de weg verschijnen.

• DexterDee

DexterDee

Topicstarter
Goverman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:35:
[...]

Ik snap dat de A58 overgaat naar de A50... Echter, de meeste mensen die vanuit Tilburg komen en richting Nijmegen willen doen dat niet via die route. Daarom is die fly-over wat smaller uitgevoerd. Ik ken zoniet de kostprijs van een fly-over per strekkende meter, maar zo te zien gaat deze fly-over over alle andere banen heen, waardoor hij én veel hoogte én veel overspanning moet maken. Dat is (dus) een hele dure fly-over (ik denk dat die fly-over alleen al op meer dan 40 miljoen euro zit...).
Vanuit Tilburg zijn er twee logische routes naar Nijmegen. Een gaat via de A65 naar de N65 (geen snelweg) en door naar de A2, A59 en uiteindelijk A50. Dat is een redelijke rampenroute, zeker omdat Den Bosch ook helemaal openligt, maar vooral omdat je een drukbereden stuk A2 over moet en een erg druk stuk provinciale weg hebt. Route 2 is A58 - A50 en als deze mooi zou aansluiten (ook qua wegcapaciteit) is het een prima route naar Nijmegen. Verder is het zo dat heel wat mensen in het 'A50' gebied boven Eindhoven wonen (Son en Breugel, Laarbeek, Veghel, Gemert, Uden, st. Michielsgestel, st. Oedenrode, Nijnsel, Schijndel, Oirschot, etc...) en voor deze mensen is de A58 - A50 route vanuit Tilburg gewoon de beste optie (en is er niet echt een realistisch alternatief).
Juist om dat die enorme overspanningen nodig zijn, is extra massa (zowel in constructie als in verkeer dat er overheen moet rijden) aanbrengen onevenredig duur, zeker wanneer het niet nodig is. Die fly-over wordt qua constructie berekend op een file met alleen maar (overbeladen...) vrachtauto's. Omdat er waarschijnlijk wel de mogelijkheid voor twee stroken is, wordt het daar natuurlijk ook op berekend. Maar wanneer je dan nóg weer 3 meter nodig hebt voor een vluchtstrook, dan wordt het allemaal weer zwaarder. Dus worden kosten van een extra rijstrook afgewogen tegen baten. De extra baten van die extra rijstrook zijn minimaal (want niet nodig), maar de kosten wel.
Dat die extra rijstrook niet nodig is waag ik ernstig te betwijfelen. In de situatie vóór de verbouwing was de A58 keurig tweebaans tot Ekkersrijt. 2 stoplichten op een tweebaans provinciale weg en je zat op de 2-baans A50. Nu is de doorgang van de A58 op beide rijhelften plaatselijk teruggebracht naar 1 rijstrook. Elke ochtend staan er lange files van Ekkersrijt tot aan de ritsstrook waar de 2 banen 1 worden. 's Avonds begint het bij de uitvoegstrook op de A58 naar de fly-over ook al stil te staan. Natuurlijk is een uitvoegstrook net iets efficienter dan een ritsstrook, maar het verkeer zal niet minder worden de komende jaren. In de praktijk zullen mensen die gebruik moeten maken van de A58 - A50 route dus in de ochtend en avondspits in de file staan. En die hele dagelijkse file is naar mijn bescheiden mening juist het bestaansrecht van een route met meer capaciteit, want die file geeft aan dat er meer 'interesse' in de route is dan dat er wegcapaciteit is.
En die kosten, die betaal JIJ uiteindelijk zelf.
Dat is nog het ergste. Ik geef mijn centen aan de belasting en wat doen ze ermee? Al die A2 rijders helpen en mij in de file laten staan ;( :+

• Goverman

Goverman

not loaded

DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:41:
[...]

Vanuit Tilburg zijn er twee logische routes naar Nijmegen. Een gaat via de A65 naar de N65 (geen snelweg) en door naar de A2, A59 en uiteindelijk A50. Dat is een redelijke rampenroute, zeker omdat Den Bosch ook helemaal openligt, maar vooral omdat je een drukbereden stuk A2 over moet en een erg druk stuk provinciale weg hebt. Route 2 is A58 - A50 en als deze mooi zou aansluiten (ook qua wegcapaciteit) is het een prima route naar Nijmegen. Verder is het zo dat heel wat mensen in het 'A50' gebied boven Eindhoven wonen (Son en Breugel, Laarbeek, Veghel, Gemert, Uden, st. Michielsgestel, st. Oedenrode, Nijnsel, Schijndel, Oirschot, etc...) en voor deze mensen is de A58 - A50 route vanuit Tilburg gewoon de beste optie (en is er niet echt een realistisch alternatief).
De hoeveelheid wegcapaciteit is meer dan afdoende, wanneer de werkzaamheden af zijn. Zeker wanneer de A2 tussen Den Bosch en Eindhoven ook 2x3 stroken heeft en daarmee de N65 ontlast. De N65 hoeft geen A65 te worden, hoewel enkele verkeersveiligheidsmaatregelen wel goed zouden zijn.

Kijk, Rijkswaterstaat zorgt voor een robuust wegennetwerk. Dat is iets anders als een snelweg voor iedereen... Het wordt helemaal erg als er ook nog wordt gezeurd 'omdat de andere route ook open ligt', waarmee je zelf aangeeft dat er twee reële routes zijn, die OOK nog eens flink worden aangepakt (m.u.v. de N65).
DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:41:[...]

Dat die extra rijstrook niet nodig is waag ik ernstig te betwijfelen. In de situatie vóór de verbouwing was de A58 keurig tweebaans tot Ekkersrijt. 2 stoplichten op een tweebaans provinciale weg en je zat op de 2-baans A50. Nu is de doorgang van de A58 op beide rijhelften plaatselijk teruggebracht naar 1 rijstrook. Elke ochtend staan er lange files van Ekkersrijt tot aan de ritsstrook waar de 2 banen 1 worden. 's Avonds begint het bij de uitvoegstrook op de A58 naar de fly-over ook al stil te staan. Natuurlijk is een uitvoegstrook net iets efficienter dan een ritsstrook, maar het verkeer zal niet minder worden de komende jaren. In de praktijk zullen mensen die gebruik moeten maken van de A58 - A50 route dus in de ochtend en avondspits in de file staan. En die hele dagelijkse file is naar mijn bescheiden mening juist het bestaansrecht van een route met meer capaciteit, want die file geeft aan dat er meer 'interesse' in de route is dan dat er wegcapaciteit is.
Die twee rijstroken op de A58 VOOR de aanpak van de randweg was voor verkeer dat van de A50 de randweg wil volgen naar Venlo, Turnhout of Maastricht (en ja, ook nog naar Tilburg). Daarvoor waren dus 2 rijstroken , met verkeer dat vier kanten op wil. Dat worden er nu VIER, waarvan ook nog een 'dedicated' is voor de jou zo geliefde verbinding... Je kunt ook wel een beetje te ver gaan met meer asfalt willen (hoewel ik daar geenszins een tegenstander van ben ;))
DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:41:[...]
Dat is nog het ergste. Ik geef mijn centen aan de belasting en wat doen ze ermee? Al die A2 rijders helpen en mij in de file laten staan ;( :+
Die A2-rijders staan in een file van bijna overal 4x2 rijstroken... Jij hebt een aparte rijbaan, wat wil je nog meer?

• DexterDee

DexterDee

Topicstarter
Goverman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:01:

Die twee rijstroken op de A58 VOOR de aanpak van de randweg was voor verkeer dat van de A50 de randweg wil volgen naar Venlo, Turnhout of Maastricht (en ja, ook nog naar Tilburg). Daarvoor waren dus 2 rijstroken , met verkeer dat vier kanten op wil. Dat worden er nu VIER, waarvan ook nog een 'dedicated' is voor de jou zo geliefde verbinding... Je kunt ook wel een beetje te ver gaan met meer asfalt willen (hoewel ik daar geenszins een tegenstander van ben ;))
Ik vrees dat we elkaar toch niet kunnen overtuigen ;)
Deze hele verbouwing is voor mij een achteruitgang. Natuurlijk stond ik in de voorgaande situatie voor een stoplicht te wachten. Maar nu sta ik in een echte file op de snelweg die mij nog meer tijd kost. De A2 rijders zijn ontlast met de doorgaande en ventwegen, maar wel ten koste van de A58 - A50 route. Het leek me zo mooi om tweebaans door te kunnen knallen vanuit de A50 naar Tilburg.
Die A2-rijders staan in een file van bijna overal 4x2 rijstroken... Jij hebt een aparte rijbaan, wat wil je nog meer?
In dat geval staan we met z'n allen vast. Nou ja, ik zie wel wat er komen gaat en of er doemscenario's werkelijkheid worden. Ik heb altijd nog mijn sluiproute langs Best. Ik rij nog liever om met meer reistijd dan dat ik in een file terecht kom, als ik maar kan blijven rijden :)

• Goverman

Goverman

not loaded

DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:23:
[...]

Ik vrees dat we elkaar toch niet kunnen overtuigen ;)
Deze hele verbouwing is voor mij een achteruitgang. Natuurlijk stond ik in de voorgaande situatie voor een stoplicht te wachten. Maar nu sta ik in een echte file op de snelweg die mij nog meer tijd kost. De A2 rijders zijn ontlast met de doorgaande en ventwegen, maar wel ten koste van de A58 - A50 route. Het leek me zo mooi om tweebaans door te kunnen knallen vanuit de A50 naar Tilburg.
*zucht* leggen we meer dan twee keer zoveel asfalt aan, is het weer niet goed... :'( 8)7 |:( O-)

Nogmaals: je krijgt een hele rijbaan voor jezelf... Dat is minder dan wat je had (twee rijstroken), maar wel met VEEL minder verkeer er op... Enige punt is dat jij dat niet ziet (of wil zien), omdat jij alleen maar je 'eigen' rijstroken telt. Maar echt, je gaat er op vooruit.
DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:23:
[...]

In dat geval staan we met z'n allen vast. Nou ja, ik zie wel wat er komen gaat en of er doemscenario's werkelijkheid worden. Ik heb altijd nog mijn sluiproute langs Best. Ik rij nog liever om met meer reistijd dan dat ik in een file terecht kom, als ik maar kan blijven rijden :)
Dat sta je niet... Jij hoeft immers niet die A2 op, omdat je op een aparte rijbaan zit (wat dus iets anders is als een rijstrook). Overigens valt het met die files ook wel mee, vooral door die hoofd- en parallelbanenstructuur. De spitsen van/naar Eindhoven zal dus vooral op de parallelbanen worden afgewikkeld en raad eens: daar zit jij dus niet op...

Om de afwikkeling na Eindhoven beter af te wikkelen komen er ook extra stroken tussen Leenderheide en Valkenswaard en tussen Batadorp en Oirschot.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:18
offtopic:
Hey :) een collega op tweakers :D Welke dienst werk jij? Ikzelf werk bij DVS.

[ Voor 12% gewijzigd door WVL_KsZeN op 07-10-2009 21:20 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ach dit hele plan is jaren geleden ontworpen, duurt vervolgens tig jaar om aan te leggen en als het klaar is blijkt het ineens toch een stuk drukker op de wegen te zijn geworden als dat ze van te voren gedacht hadden.

Degene die in nederland het wegenbeleid maken sporen sowieso niet, verder duurt de aanleg van een stukje weg hier zo ontzettend lang, in dezelfde tijd bouwen ze in andere landen een compleet wegennet als het moet.
In China bouwen ze tenminste 24 uur per dag, 7 dagen per week non stop. Maar in Nederland is het eerst jarenlang ontwerpen, daarna vergunningen regelen, dan gaat er weer een of andere boer protesteren met in veel gevallen een rechtszaak, gaat er uiteindelijk (de goedkoopste) aannemer aan de gang, beetje graven en zandhoopjes verplaatsen (minimaal een half jaar), wordt er toevallig net in dat gebied een zeldzame paarsgevlekte bierdrinkende salamander gevonden, komen de milieuhippies weer langs met een rechtszaak.
Of er worden wat stukjes versteende poep gevonden en dan moet er ineens eerst 1 of 2 jaar archeologisch onderzoek gedaan worden.
En als ze dan eindelijk bezig zijn met asfalteren, kan het natuurlijk voorkomen dat er is een keer een flinke regenbui overtrekt, met als gevolg over een strook van tig km een nieuw asfvalt vol met "rimpels" zodat je de auto uitrammelt bij snelheden boven de 80 km/h.
Tja dan moet of de asfalt laag weer weg (te duur) of de huidige laag maar repareren (wat maar ten dele helpt) met als gevolg dat je een nieuw stuk asfalt hebt van miljoenen, die hetzelfde aanvoelt als een stuk snelweg in rusland ergens in siberie.
En anders is er wel weer een andere reden voor uitstel, zodat de kosten weer enorm oplopen en de aannemer alsnog die nieuwe S klasse kan bestellen.
En dat allemaal van onze belastingcenten. 8)7 :')

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:18
Ah! Een vrijwilliger voor een snelweg in zn achtertuin! Was elke nederlander maar zo als jij! Dan kon er tenminste doorgebouwd worden >:)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 11:22
Specht schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:26:
Ach dit hele plan is jaren geleden ontworpen, duurt vervolgens tig jaar om aan te leggen en als het klaar is blijkt het ineens toch een stuk drukker op de wegen te zijn geworden als dat ze van te voren gedacht hadden.

Degene die in nederland het wegenbeleid maken sporen sowieso niet, verder duurt de aanleg van een stukje weg hier zo ontzettend lang, in dezelfde tijd bouwen ze in andere landen een compleet wegennet als het moet.
In China bouwen ze tenminste 24 uur per dag, 7 dagen per week non stop. Maar in Nederland is het eerst jarenlang ontwerpen, daarna vergunningen regelen, dan gaat er weer een of andere boer protesteren met in veel gevallen een rechtszaak, gaat er uiteindelijk (de goedkoopste) aannemer aan de gang, beetje graven en zandhoopjes verplaatsen (minimaal een half jaar), wordt er toevallig net in dat gebied een zeldzame paarsgevlekte bierdrinkende salamander gevonden, komen de milieuhippies weer langs met een rechtszaak.
Of er worden wat stukjes versteende poep gevonden en dan moet er ineens eerst 1 of 2 jaar archeologisch onderzoek gedaan worden.
In Nederland is vrij weinig natuur, daarom het kleine beetje dat we hebben vrij goed beschermt. De gemiddelde Nederlander wil immers niet in een geasfalteerde vlakte wonen als het puntje bij het paaltje komt.
Oja, we gaan een weg aanleggen op 6 meter van jou huis en het geluidscherm komt in je voortuin, mogen we die even opkopen? Gelukkig wonen we in China en schuiven we gewoon je hele huis van zijn sokkel als hij in de weg staat. Rechtsbescherming van je spullen, dat is voor watjes.
Daarnaast worden werkzaamheden die geen grote hinder opleveren inderdaad op een vrij normaal tempo uitgevoerd, anders staan mensen dure uren te draaien, van jou belastingcenten 8)7 :')
En als ze dan eindelijk bezig zijn met asfalteren, kan het natuurlijk voorkomen dat er is een keer een flinke regenbui overtrekt, met als gevolg over een strook van tig km een nieuw asfvalt vol met "rimpels" zodat je de auto uitrammelt bij snelheden boven de 80 km/h.
Tja dan moet of de asfalt laag weer weg (te duur) of de huidige laag maar repareren (wat maar ten dele helpt) met als gevolg dat je een nieuw stuk asfalt hebt van miljoenen, die hetzelfde aanvoelt als een stuk snelweg in rusland ergens in siberie.
Dat kan gebeuren, maar over het algemeen is de staat van het asfalt in Nederland zéér goed. Asfalt leggen is nou eenmaal afhankelijk van het weer, gelukkig zijn er ook nog mensen met kennis van zaken die dat wel weten. En soms moet er dan een stuk opnieuw gedaan worden, voor zover ik weet kunnen ze in China het ook niet laten ophouden met regenen.
En anders is er wel weer een andere reden voor uitstel, zodat de kosten weer enorm oplopen en de aannemer alsnog die nieuwe S klasse kan bestellen.
Gelukkig zijn er altijd stuurlui aan de wal die het beter weten :z

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54

Harrie

NederVlaming

...
Dude.... Je zou eens in België moeten komen kijken.... Maar goed, dat zou te veel off-topic zijn. 8)7

• DexterDee

DexterDee

Topicstarter
Goverman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:36:
*zucht* leggen we meer dan twee keer zoveel asfalt aan, is het weer niet goed... :'( 8)7 |:( O-)

Nogmaals: je krijgt een hele rijbaan voor jezelf... Dat is minder dan wat je had (twee rijstroken), maar wel met VEEL minder verkeer er op... Enige punt is dat jij dat niet ziet (of wil zien), omdat jij alleen maar je 'eigen' rijstroken telt. Maar echt, je gaat er op vooruit.
Mjah, hoeveel m2 asfalt maakt mij echt niet uit. Ik ga er op vooruit als ik sneller en zonder vertragingen en files het stuk van A50 afslag Son en Breugel naar A58 afslag Best kan rijden. Dat is een erg makkelijk te meten criterium. Dat criterium blijft te meten, of er nu een supersnelweg van 8 rijstroken komt, een parallelbaan structuur, eenbaans snelweg of een tweetal stargatestm :D

Je opmerking met 'je krijgt een hele rijbaan voor jezelf, c.q. VEEL minder verkeer' gaat trouwens helemaal niet op. Op het hele traject A58 - A50 heb ik niks te maken met die parallelrijbanen in het plan. Die beginnen pas bij knooppunt batadorp en lopen door tot knooppunt leenderheide. Op geen enkel moment op mijn route heb ik baat bij een parallelrijbaan die gelijkgericht verkeer maar met een andere bestemming ontlast op mijn eigen rijstrook. Vanuit beide rijrichtingen op het traject zit ik dus nog gewoon in verkeer met bestemming A2 op het moment dat ik moet uitvoegen naar de fly-over. Dat de fly-over zelf dedicated A58-A50 verkeer bevat snap ik, maar ik moet er wel eerst op zien te komen. En dan zit ik nog met het feit dat een 1 baans weg veel gevoeliger is voor files als het druk is, omdat er zoveel snelheidsverschil zit tussen diverse voertuigen. Langzame vrachtwagens, campers, aanhangers, etc... tussen snelle auto's. Een paar verkeerde remacties en de boel staat stil.

Wat mij zorgen baart is dat die reductie naar 1-baans (Ekkersrijt - A58) nu al effectief is en de helft van het A2 verkeer is daarvóór al afgesplitst (verkeer naar het noorden is al eerder afgedraaid). Er staan grote files op die plaatsen in de spits. De uiteindelijke situatie gaat niet veel anders worden, behalve dat de ritsstrook een uitvoegstrook wordt. Vanuit Tilburg is die uitvoegstrook naar de A58-A50 al klaar, maar op die plaats bevind je je wel nog midden in al het verkeer dat nog naar de A2 moet. En daar is het in de spits ook behoorlijk druk en zie je flink wat vertragingen. Ik ben bang dat als alles straks klaar is, dat de files dan gewoon blijven staan. hopelijk wordt het tegendeel bewezen, maar vooralsnog zie ik voor mijn traject nog steeds niet het voordeel in van de nieuwe situatie.

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
wildhagen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:42:

Ik had in mijn vorige post precies hetzelfde gezet :D Die bocht, die is echt onwaarschijnlijk prut :X Maar ik had het uiteindelijk niet gepost omdat ik dacht dat jullie dan zouden denken dat ik zeurde, maar ik ben blijkbaar dus niet de enige die hier last van heeft :P

Overigens mag je in de aanloop naar dat bord maar 80 hoor ;) (Bij mij is dat 90 op de teller en ik kan met 40 resp 50 door die bochten heen). Maar ik vind het hoogstens irritant. Sowieso dat hele stuk, ik wil gewoon over de Kenneylaan naar huis maar welke afslag is dat dan :?

If you can't write, there is nothing left.

• Goverman

Goverman

not loaded

WVL_KsZeN schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:18:
offtopic:
Hey :) een collega op tweakers :D Welke dienst werk jij? Ikzelf werk bij DVS.
offtopic:
ik werk ook bij DVS... PM maar even voor details
DexterDee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:01:
[...]

Mjah, hoeveel m2 asfalt maakt mij echt niet uit. Ik ga er op vooruit als ik sneller en zonder vertragingen en files het stuk van A50 afslag Son en Breugel naar A58 afslag Best kan rijden. Dat is een erg makkelijk te meten criterium. Dat criterium blijft te meten, of er nu een supersnelweg van 8 rijstroken komt, een parallelbaan structuur, eenbaans snelweg of een tweetal stargatestm :D

Je opmerking met 'je krijgt een hele rijbaan voor jezelf, c.q. VEEL minder verkeer' gaat trouwens helemaal niet op. Op het hele traject A58 - A50 heb ik niks te maken met die parallelrijbanen in het plan. Die beginnen pas bij knooppunt batadorp en lopen door tot knooppunt leenderheide. Op geen enkel moment op mijn route heb ik baat bij een parallelrijbaan die gelijkgericht verkeer maar met een andere bestemming ontlast op mijn eigen rijstrook. Vanuit beide rijrichtingen op het traject zit ik dus nog gewoon in verkeer met bestemming A2 op het moment dat ik moet uitvoegen naar de fly-over. Dat de fly-over zelf dedicated A58-A50 verkeer bevat snap ik, maar ik moet er wel eerst op zien te komen. En dan zit ik nog met het feit dat een 1 baans weg veel gevoeliger is voor files als het druk is, omdat er zoveel snelheidsverschil zit tussen diverse voertuigen. Langzame vrachtwagens, campers, aanhangers, etc... tussen snelle auto's. Een paar verkeerde remacties en de boel staat stil.

Wat mij zorgen baart is dat die reductie naar 1-baans (Ekkersrijt - A58) nu al effectief is en de helft van het A2 verkeer is daarvóór al afgesplitst (verkeer naar het noorden is al eerder afgedraaid). Er staan grote files op die plaatsen in de spits. De uiteindelijke situatie gaat niet veel anders worden, behalve dat de ritsstrook een uitvoegstrook wordt. Vanuit Tilburg is die uitvoegstrook naar de A58-A50 al klaar, maar op die plaats bevind je je wel nog midden in al het verkeer dat nog naar de A2 moet. En daar is het in de spits ook behoorlijk druk en zie je flink wat vertragingen. Ik ben bang dat als alles straks klaar is, dat de files dan gewoon blijven staan. hopelijk wordt het tegendeel bewezen, maar vooralsnog zie ik voor mijn traject nog steeds niet het voordeel in van de nieuwe situatie.
Wanneer je uit Tilburg komt, dan heeft de A58 twee rijstroken. De randweg van Eindhoven heeft méér wegcapaciteit en kan daardoor het verkeer vanuit Tilburg er wel bij verwerken. Overigens, als het jouw angst is dat je vanuit Tilburg niet de Randweg van Eindhoven op kunt komen dan gaat een tweestrooks fly-over je niet helpen, omdat het gros van het verkeer de A2 of de parallelbaan pakt. Sta je dus toch in de file op de A58 dan is niet de fly-over naar de A58 het probleem, maar het verkeer dat de andere kant op wil...
Wat dacht je waarom er een jaar of twintig vooruit wordt gekeken waar het verkeersprognoses aangaat? Die hebben een afwijking (het is immers een prognose), maar komt toch heel aardig in de richting.
In China bouwen ze tenminste 24 uur per dag, 7 dagen per week non stop.
Tja... kruis op je huis en je bent van de buis. Aan onteigening doen ze niet, ze slopen je huis gewoon waar je bijstaat. Zeg je dat je dat niet zo leuk vindt dan krijg je gevangenisstraf op de koop toe. Zo kun je inderdaad tempo houden...
Maar in Nederland is het eerst jarenlang ontwerpen, daarna vergunningen regelen, dan gaat er weer een of andere boer protesteren met in veel gevallen een rechtszaak, gaat er uiteindelijk (de goedkoopste) aannemer aan de gang, beetje graven en zandhoopjes verplaatsen (minimaal een half jaar), wordt er toevallig net in dat gebied een zeldzame paarsgevlekte bierdrinkende salamander gevonden, komen de milieuhippies weer langs met een rechtszaak.
Nope, voor de aanleg is één besluitvormingsprocedure nodig. Daarvoor moet je overigens wel veel hebben uitgezocht, maar dat is vaak niet het grootste probleem. Aan het einde van die procedure is er één keer een mogelijkheid voor beroep bij de Raad van State. Alle vergunningen die daarna moeten worden geregeld gaat heel eenvoudig (van de vele duizenden vergunningen die er in de loop der jaren zijn aangevraagd is er welgeteld 1 vernietigd door de rechter). Voor V&W is het overigens heel mooi geregeld: een aanvraag indienen bij de betreffende gemeente(n) en je moet alle vergunningen krijgen. Gaat overigens voor iedereen gelden in de nabije toekomst, met de WABO (google is je vriend...).

Wanneer een beest wordt gevonden tijdens de uitvoering dan leidt dat bij V&W eigenlijk nooit tot vertraging, wel moet er veel worden uitgezocht in de besluitvorming. Daardoor WEET je al wat waar zit. Ontheffingen krijgen voor de flora&faunawet kan in vrijwel alle gevallen. De natuurbeschermingswet is iets vervelender (vooral verstoring door geluid), maar daar komen we als V&W vaak ook wel goed mee weg.

Protesterende boeren of andere grondeigenaren leiden nooit tot problemen. Mocht een grondeigenaar zich verzetten dan is daar de onteigeningswet. Beetje bruut instrument, maar het werkt wel...

Aanbestedingen gebeuren tegenwoordig al voordat het tracébesluit is vastgesteld, in sommige projecten zelfs nog eerder. Dan staat een aannemer dus letterlijk met de graafmachines en kettingzagen klaar wanneer de uitspraak van de rechter wordt verwacht. Bij Leiderdorp (A4) wordt al gebouwd, ook al is het besluit nog niet onherroepelijk (toestemming van de rechter is er voorlopig wel).
Archeologie levert nooit vertraging op: is goed in te plannen en leidt nooit tot vernietiging van een besluit. Immers, archeologie wordt niet 'plotseling' gevonden, het ligt er al een tijdje. Van de meeste plaatsen waar vroeger mensen woonden is dat wel bekend. Dus dat is niet een risico, maar je moet het wel even bekeken hebben...
Neuh... asfalt wordt met dermate hoge temperaturen gesmeerd dat een buitje echt niet uitmaakt... Asfalteren kan zelfs bij min 10, maar dat kost per strekkende meter veel geld, dus dat wordt liever uitgesteld tot het voorjaar. Dat het wegdek minder wordt komt omdat we ZOAB gebruiken. Is prettig voor omwonenden (minder geluid) en de weggebruiker (minder geluid en minder opspattend water).
Specht schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:26:En anders is er wel weer een andere reden voor uitstel, zodat de kosten weer enorm oplopen en de aannemer alsnog die nieuwe S klasse kan bestellen.
En je dacht dat meerwerk zomaar gehonoreerd wordt??? Wanneer een project in realisatie zit dan lopen de kosten vrijwel nooit meer uit de hand. Goed voorbeeld hierbij was de Betuweroute. In de besluitvorming zijn allemaal tunnels weggegeven, maar toen het besluit definitief was en de aanbestedingen klaar waren, toen waren er geen kostenoverschrijdingen meer...

Voor te laat opleveren worden forse malussen (boetes) opgelegd aan de aannemer, dus reken maar dat ze op tijd zijn. Zijn aannemers te laat, dan scheelt dat de belastingbetaler weer euro's. Is de aannemer eerder klaar, dan krijgt hij een bonus, maar... dan kan jij ook eerder over die nieuwe weg rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Goverman op 07-10-2009 23:49 ]

• DexterDee

DexterDee

Topicstarter
Ik heb weer eens heel goed naar de situatie kunnen kijken. Dat is het 'voordeel' van elke dag er langs moeten.

Het komt er uiteindelijk op neer dat het traject A58 Batadorp - Ekkersrijt wel degelijk minder capaciteit krijgt. Op de nieuwe invoegstroken na (waar 1 invoegstrook op 2 rijbanen richting Tilburg en 1 invoegstrook op 3 banen richting Ekkersrijt zijn) is het tracé is gewoon 2 baans beide kanten op voor al het verkeer (zoals het al was voor de verandering). Feitelijk hebben de A2 rijders vanaf Batadorp naar het noorden dus niet meer asfalt liggen (afgezien van de nieuwe invoegstroken). De grote verbetering voor A2 rijders vanaf Batadorp is alleen dat ze niet meer in hoeven te voegen op de A58 en uit hoeven te voegen van de A58 naar de A2 richting noorden. De A2 is de hoofdweg geworden en blijft ten alle tijden 2 baans in het tracé en de A58 rijders moeten nu uitvoegen en dan weer invoegen om op de A58 te blijven richting de A50. Waar eerst de A2 rijders op een enkele rijstrook moesten in en uitvoegen op de A58, moeten nu de A58 rijders dit nu zelf om op de A58 te blijven. De 1-baans flyover vanuit Tilburg ontsluit overigens ook het verkeer wat richting Den Bosch op de A2 moet, dus die 1-baans weg is wel degelijk gedeeld A2 - A58 verkeer.

Ik snap dat de drukkere A2 naar het noorden voorrang moet krijgen op die plaats, maar maak me alsjeblieft niet wijs dat mijn eigen situatie ook verbetert, want dat is dus niet zo. Het enige pluspunt aan deze verbouwing voor mijn woonwerk traject is de aansluiting van de A50 op de A58, waardoor ik 2 stoplichten mis.

Het traject Batadorp - Leederheide is een heel ander verhaal, daar wordt de capaciteit flink verhoogd. De constructie die ze daar maken lijkt me inderdaad erg gunstig voor de verkeersdoorstroming. Het heeft echter niks te maken met mijn traject, omdat de parallelrijbanen bij Batadorp eindigen.

Verwijderd

voor zover ik weet kunnen ze in China het ook niet laten ophouden met regenen.
Dat kunnen ze wel, maar reserveren ze voor militaire parades ;)

Maar Nederlandse wegen vergelijken met chinese is niet helemaal eerlijk. Het is waar dat chinese wegen tegen een fractie van de kosten en in een onvoorstelbaar tempo aangelegd worden, maar het resultaat is er ook wel een beetje naar. Goedkoop asfalt waar binnen enkele maanden of hoogstens jaren al diepe gaten in getrokken worden (niet in de minste plaats door zwaar overbeladen vrachtwagens), en die ene keer dat ik daar op een snelweg in de regen reed, wist ik ook precies waarom Nederlandse snelwegen duur zijn. Die dingen daar zijn zo onvoorstelbaar glad als het regent dat je er met veel moeite net de 100 kan halen, en over een lengte van 100 kilometer op een volslagen lege snelweg toch nog 4 net gecrashte auto's ziet. Dan weet je waarom wij een paar miljoen per kilometer uitgeven aan een zoab weg met goed drainerende en stabiliserende fundering eronder. En dat dat dan een paar maanden duurt met veel overlast ten gevolge, kan ik wat minder mee zitten.

Wat betreft die situatie op de A58: Dat zal inderdaad een kostenkwestie zijn. Flyovers zijn zoals genoemd extreem duur, en hoe breder hoe duurder.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 14:58 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:39

houthakker

Poehé

ach, vroeger was het ook maar een strook richting de A50, alleen dan aan de linkerkant.
zodoende ben ik al 2x de afslag voorbijgereden. :X

's avonds richtig tilburg is wel even kut bij die wegversmalling, ik neem aan dat ze dat nog fixen.
wat nog erger is, is dat je al het verkeer van de A2 moet doorkruisen daarna, om weer richting tilburg te gaan.
En iedereen moet natuurlijk bij het eerste onderbrokenstreepje van weghelft wisselen.

Specs

Pagina: 1