Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Google Adwords] Algemene vragen

Pagina: 1
Acties:

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 21:38
Hallo,

Allereerst hoop ik dat die topic op de juiste plaats staat. Zo niet, mods ga je gang :)

Ik heb een aantal algemene vragen over Google Adwords.
Ik ben bezig met het opzetten van een Google Adwords campagne, maar heb er nog geen ervaring mee.

1. Is het beter om 1 zoekwoord op te geven, of meerdere zoekwoorden?
2. Ik heb nu zo'n 300 zoekwoorden. Is er een minimum, een maximum, of een gemiddelde?
3. Wat is een goed gemiddeld CTR percentage?
4. Ik heb nu 1 advertentiegroep. Is het slimmer om meerdere advertentiegroepen op te stellen?
5. Maakt het veel verschil uit of je de zoekwoorden als breed, zinsdeel of exact indeelt? Is er iets beter of slechter?
6. Is het beter om handmatig te bieden, of automatisch te bieden? En hierbij een limiet per CPC bod in te stellen of dit weglaten en je dagbudget omhoog te brengen?

Als iemand nog overige tips heeft, hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 09:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

1. Meerdere zoektermen gebruiken, maar woorden die op elkaar lijken bij elkaar zetten in aparte adgroups. (bijv. fietsband, fietsbanden, buitenband etc.)
2. Er geldt een maximum van 2000 keywords per adgroup.
3. Goede CTR's beginnen bij 2,00%.
4. Zeker, zo kun je relevante termen (zoals bij antwoord 1) bij elkaar zetten en je advertentietekst relevanter maken!
5:

* Breed zoekwoord is de standaardinstelling voor alle zoekwoorden. Alle zoekopdrachten op basis van uw zoekwoord (in willekeurig welke volgorde of combinatie) kunnen uw advertentie activeren.
* Met zinsdeel zoekwoorden kunt u uw bereik beperken door te bepalen dat de woorden in die exacte volgorde moeten worden weergegeven.
* Met exacte zoekwoorden kunt u uw bereik nog verder beperken door uw advertentie alleen weer te geven wanneer de exacte zoekwoorden in de zoekopdracht worden gebruikt. Dat wil zeggen, zonder andere woorden ervoor, ertussen of erachter.
* Met uitsluitingszoekwoorden kunt u uitsluiten dat uw advertentie wordt weergegeven voor bepaalde gezochte zinsdelen, zoals goedkoop of gratis.

6. Handmatig bieden geeft jou alle controle ;) Je biedt een bepaald bedraag, meestal betaal je dit niet, maar meer bieden betekent meer vertoningen maar niet automatisch meer kliks.

If it aint fixed, it's broken.

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 21:38
Nog bedankt voor je reply.

Ik heb inmiddels een aantal advertentiegroepen aangemaakt.

Om het over fietsbanden door te blijven gaan, ik had gedacht dat het zo in z'n werk zou gaan;

code:
1
2
3
4
5
6
Ad.groep 1  Ad.groep 2  Ad.groep 3

fietsband    kapot      den haag
fietsbanden stuk        zuid-holland
buitenband
buitenbanden

Dus als je op fietsband kapot den haag zoekt, hij automatisch uit alle drie de advertentie groepen zoekwoorden combineert. Dit lijkt tot nu toe niet te lukken. Dit zou betekenen dat ik alle mogelijke combinaties als zoekwoorden moet opgeven? Dus:
fietsband kapot den haag
fietsband stuk zuid-holland
etc
etc.

Ik hoop dat je, of iemand anders, me kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door DaanMc op 14-10-2009 16:15 ]

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 09:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Nee dat kan ook niet. Je moet echt alle combinaties in 1 adgroup zetten:

Adgroup 1:
fietsband
fietsbanden
fiets band
fiets banden
band fiets
banden fiets
banden van fiets

Adgroup 2
Fietsband stuk
Fietsband kapot
Fietsbanden stuk
Fietsbanden kapot
kapotte fietsband
kapotte fietsbanden
lekke fietsbanden
lekke fietsband
fietsband lek
fietsbanden lek
etc.

Adgroup 1: algemene woorden voor fietsbanden
Adgroup 2: kapotte fietsbanden
Adgroup 3: Fietsenmakert Den Haag
Adgroup 4: Fietsenmakert Zuid-Holland
enzovoorts.

Bij adgroup 1 zou je vervolgens de volgende tekst kunnen doen:

{KeyWord:Fietsbanden kopen?}
Nieuwe fietsbanden nodig? Veel
korting! Kies Fietsenmakert & Co.
www.fietsenmakertenco.nl/fietsbanden

Adgroup 2:

{KeyWord:Lekke band?}
Laat je lekke band nu repareren of
vervangen door Fietsenmakert & Co!
www.fietsenmakertenco.nl/reparatie

Ik hoop dat je er zo uitkomt :) {KeyWord:zorgt er voor dat je een dynamische titel hebt, die zicht aanpast aan de zoekopdracht}.

If it aint fixed, it's broken.