kpn experia box, mediaspeler PLAYONHD

Pagina: 1
Acties:

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-03 18:46
Goedendag,

Reeds heb ik een PLAYONHD gekocht, jeweetwel, zo'n mediaspeler om muziek te streamen naar de tv (daarvoor heb ik hem gekocht). Maar helaas wil dit niet werken omdat hij geen ip krijgt van de router (internetkabel is getest :P). Bij andere mensen werkt het direct.

Nu kun je in onze router (kpn experia box) bijna niks instellen. Dus nu had ik het idee om een andere router aan te schaffen, en deze dan op de volgende manier aan te sluiten ->Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2zhmr9k.jpg

Is dit mogelijk ? werkt hierdoor de telefonie nog ?
Nu snap ik dat ik nog gegevens nodig heb. Is hier gemakkelijk aan te komen, ik geloof dat kpn die afschermt.

Alvast bedankt,

• sjosz
niemand ?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je al geprobeerd een vast IP in te stellen?

Overigens is een extra router aanschaffen een ranzig slechte oplossing voor je probleem. Dit gaat je zeker extra configuratieproblemen opleveren, zeker als ik je postgeschiedenis hier bekijk.
kicken binnen 24H is niet echt de bedoeling op GoT. Het is hier geen helpdesk.

[ Voor 111% gewijzigd door Gunner op 07-10-2009 14:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• sjosz
excuses dan.

vast ip is uiteraard ook geprobeerd.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ictleerling schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:43:
vast ip is uiteraard ook geprobeerd.
Maar wat is dan je probleem? is dat ding niet te benaderen daarna? Wees aub wat duidelijker.

• sjosz
nee hij is niet te benaderen. ik kan niet pingen niks. Probeer ik het met een andere router doet hij het wel.

Het probleem ligt dus aan de router. een medewerker van ac ryan zei al dat het misschien kon liggen aan MAC-filtering.

In ieder geval, ik wil dus die opstelling gaan proberen (zie tekening). hopelijk werkt hij daarmee wel. Al zal het moeilijk in te stellen zijn. Want volgens mij kan ik niet aan de gegevens komen van kpn.

Ik dacht zo wel dat ik duidelijk was, sorry.

• p2kNLsander
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2025
Volgens mij is dit niet mogelijk aangezien kpn alles vooraf instelt in deze box.

Dus wat ik begrepen heb is dat je ten alle tijden de dsl lijn in de ex. box moet stoppen om het te kunnen laten werken.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In je router opzoeken of MAC filtering aanstaat ?
Maar volgens mij is mac filtering alleen voor de Wlan kant, niet de LAN aansluitingen zelf.

probeer eens een poort waarop nu een van de pc's zit.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als het mac filtering is, dan zou je op andere computers ook problemen moeten hebben.

• sjosz
Viper® schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:05:
In je router opzoeken of MAC filtering aanstaat ?
Maar volgens mij is mac filtering alleen voor de Wlan kant, niet de LAN aansluitingen zelf.

probeer eens een poort waarop nu een van de pc's zit.
i kan op de router amper iets instellen zoals ik al zei :(

en ik heb alle poorten gehad (was wanhopig :P )

het probleem ligt dus echt aan de router. Dus ik ga eerst testen of onze opstelling zonder splitter kan. als het zonder kan dan moet ik 2 routers achter elkaar zetten. Ook al is dit geen mooie opstelling.

Asl het wel de splitter nodig heeft kan ik het zoals op de getekende opstelling doen. Ook al word dit lastig ivm gegevens, ik hoop dat ik deze uit de kpn experia box kan krijgen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ictleerling schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:29:
[...]

i kan op de router amper iets instellen zoals ik al zei :(

en ik heb alle poorten gehad (was wanhopig :P )

het probleem ligt dus echt aan de router. Dus ik ga eerst testen of onze opstelling zonder splitter kan. als het zonder kan dan moet ik 2 routers achter elkaar zetten. Ook al is dit geen mooie opstelling.

Asl het wel de splitter nodig heeft kan ik het zoals op de getekende opstelling doen. Ook al word dit lastig ivm gegevens, ik hoop dat ik deze uit de kpn experia box kan krijgen.
Toevallig al gebeld met Kpn hierover ?

• sjosz
Viper® schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:40:
[...]

Toevallig al gebeld met Kpn hierover ?
geemaild
Pagina: 1