Toon posts:

D-link DIR-825 wireless bridgen Tele2 modem (Davolink)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen gebruikte ik de Asus WL-500G om te bridgen met de Davolink (die in de meterkast zit) en dit lukte wel maar de verbinding op zolder was ik niet tevreden over dus heb nu de DIR-825 aangeschaft. Echter krijg ik helemaal geen communicatie tussen de DIR-825 en de Davolink. Heeft iemand ervaring met het opzetten van een Wireless bridge met de D-link DIR-825?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 11:13 ]

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-03 11:05
Wireless staat zoiezo nooit bekend om zijn snelheid. Bovendien heeft de davolink(bezit hem zelf ook) geen wireless-N dus ik betwijfel of het je snelheidswinst oplevert. Ikzelf heb de davolink(die in de meterkast hangt) met een cat6 kabel verbonden met een linksys WRT54GX die boven staat(voor beter bereik met notebook). Als ik iets kopieer vanaf mijn server(met cat6 op de linksys aangesloten) naar mijn laptop haal ik ook maximaal 2, 3 mb/s. Dit is nou eenmaal de beperking van wireless. kort rekensommetje:

54MBit max. Delen door 2(vanwege de opzet van de wireless netwerken) is 27 Mbit. Delen door 8 is 3,375 MByte/s. maximaal. En dan moet je je laptop bovenop je access point zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef ook niet de maximale snelheid met wifi te halen maar aangezien het bereik van de davolink te zwak is en ik geen kabel kan/wil trekken van de meterkast naar zolder is het wireless bridgen de beste mogelijkheid.
Iemand die met de DIR-825 een wireless bridge heeft weten te realiseren?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 12:18 ]

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-03 11:05
Maar kon die Asus niet precies hetzelfde? Of was het bereik niet groot genoeg? want ik zie het nut van je nieuwe DIR-825 niet zo op deze manier(t.o.v. je oude Asus WL-500g)

Verwijderd

Topicstarter
Schumaster schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:02:
Maar kon die Asus niet precies hetzelfde? Of was het bereik niet groot genoeg? want ik zie het nut van je nieuwe DIR-825 niet zo op deze manier(t.o.v. je oude Asus WL-500g)
Nee, asus is kapot gegaan dus heb ik (gericht op de toekomst) een N-router gekocht