Toon posts:

framedrops met m2v-tvm moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met alle spellen die ik speel ervaar ik framedrops. Ik denk zelf dat dit aan mijn moederbord ligt, dat volgens de mensen van Newegg totaal ongeschikt is om mee te gamen. Het is een M2V-TVM van Asus met een via chipset. Ik ben geen hardcore gamer maar een potje team fortress 2, coh of pro evolution soccer kan ik op zijn tijd zeker wel waarderen. Dan de vraag ligt het probleem bij mijn moederbord en zo ja zou de asus M3N78-VM een goede vervanger zijn?
Een toelichting op het probleem als ik TF2 speel gaat het eerst een tijdje soepel met fps tussen de 30 en 60 en dan ongeacht waar ik ben kan de fps blijven hangen rond de negen fps. Dit gaat weer over maar komt ook weer terug, in coh en pes treden soortgelijke problemen op. Mijn videokaart wordt niet te heet, max. zo'n 61 graden.

Mijn verdere specs zijn:

3 GB ram
AMD Athlon X2 4200+
Asus 8600 GT met 512 MB
Windows XP SP 3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom denk je dat het aan je moederbord ligt? VIA chipsets zijn ook niet mijn favoriet, maar het is nou ook weer niet zo dat een VIAchip gelijk niet geschikt is om simpele games op te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Voor dit moederbord had ik een MSI K9 Neo en eigenlijk geen problemen. Mijn pc is omgevallen en daarbij is het moederbord overleden. De andere onderdelen functioneerden nog wel, maar misschien op halve kracht? Ik zeg maar iets, al lijkt zoiets mij niet heel waarschijnlijk.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27
heb je windows wel opnieuwe geinstalleerd? driver problemen kunnen door verschillende chipsetdrivers ontstaan.. Beste oplossing is complete herinstallatei van windows!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, wie zegt dat je HDD niet stervende is door die val, dat zorgt ook voor heel veel vertraging in je systeem. Test die onderdelen eens en kijk of alles idd nog wel in orde is.