Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik heb, sinds dat ik Alice heb, al vrij snel een Linksys Router aangeschaft. Helaas zorgt deze voor erg veel problemen. De router staat nu alleen als Access Point ingesteld en voor de bekabelde verbindingen maak ik simpelweg gebruik van een kleine switch (na het CopperJet modem).

Nu heb ik bij Alice alleen internet en ben dus aan het denken aan een nieuw modem, router en access point in 1. Hierbij dacht ik aan het Belkin N1 Vision modem/router. Deze heeft namelijk Gigabit poorten en WLAN n (helaas draft, maar iets anders is er nog niet).

Heeft er iemand toevallig ervaring met dit modem?

**Enige andere die ik zie met gigabit en modem in 1, is draytek, maar die is 2x zo duur en heeft alleen maar 1 Gb poort**
+ Even een apart topic, voor algemene ervaringen, Alice topic lijkt erg stil

Via reviews (google) zie ik positieve, maar ook negatieve dingen. Veel gaat het alleen om de router en niet het degene met modem erin verwerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door SaiBork op 07-10-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

ik heb deze aan een 100/100 verbinding van XMS hangen bij mijn ouders thuis en ik heb er werkelijk nog nooit iets aan hoeven te doen (hulde voor de stabiliteit!). Glasvezelmodem hangt in de kelder en vanuit daar gaat een shielded UTP naar de eerste verdieping. Daar staat de Belkin en daar zijn dan bedraad één pc en twee laptops op aangesloten. Nooit problemen gehad qua snelheid (zat altijd rond de 80Mbit met nzb leechen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 15:58
Deze modem bevalt mij ook zeker, maar moet wel zeggen dat wireless een beetje traag is, bekabeld is het wel een goed apparaatje de WAN => LAN speed lag ergens bij 106Mbit

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
Op dit moment heb ik nog geen n apparaten wireless. 1 laptop zit op 11Mbps (a/b).
Dan een laptop, wii, ps3, op 54Mbps (g). Ook nog een psp, maar die hoeft niet echt op internet, dus dat maakt niet uit.

Is de wireless wel stabiel? Als ik 48Mbps haal vind ik het ook goed, als het er maar niet telkens uitvalt, wat die Linksys nu wel doet.

[ Voor 25% gewijzigd door SaiBork op 07-10-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

hij is echt onwijs stabiel. Ik heb alleen geen WEP/WPA key op dat netwerk gezet, alleen een MAC filter. Dit omdat één laptop vertikte online ten komen. Wel heb ik het netwerk verborgen, zodat niemand hem verder kan vinden (het is verder met MAC filter ook veilig). Je kan met 1 druk op de knop ook zo zien wel er de afgelopen 24 uur connectie heeft gehad met de router (op het scherm van de router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
Hij is aangeschaft!

Eerst wel problemen met disconnects, maar nadat ik de beta update erop gezet heb, nergens meer problemen mee :D
Sneller dan mijn Alice copperjet modem.

Indien anderen dit probleem ook hebben:
http://en-uk-support.belkin.com/app/answers/detail/a_id/2469

Let wel dat je V1(000) hebt en niet V2(000).
Standaard stond bij mij 1.00.06 er op, dit is 1.00.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Jordy van e schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:51:
hij is echt onwijs stabiel. Ik heb alleen geen WEP/WPA key op dat netwerk gezet, alleen een MAC filter. Dit omdat één laptop vertikte online ten komen. Wel heb ik het netwerk verborgen, zodat niemand hem verder kan vinden (het is verder met MAC filter ook veilig). Je kan met 1 druk op de knop ook zo zien wel er de afgelopen 24 uur connectie heeft gehad met de router (op het scherm van de router)
Je weet dat een 'verborgen' netwerk gewoon zichtbaar is he, in een beetje sniffer. En mac-adressen vliegen ook gewoon onversleuteld door de lucht en kunnen dus zeer gemakkelijk gecloned worden.

Maargoed, ben ook wel geinteresseerd in dit apparaat. SaiBork, hoe zijn je ervaringen met het wireless bereik/snelheid en wat bedoel je met dat je geen V2 moet hebben? Een revisie van het apparaat dat niet goed is oid?

• SaiBork
Bereik lijkt tot nu toe een stuk beter dan de linksys die ik hiervoor had.

Wat betreft V2, dit gaat om de bovenstaande update.
Het is een update die alleen op de 1e revisie werkt.
Maar de mijne is nieuw en heeft V1, dus weet niet of V2 hier wel verkocht wordt.
Pagina: 1