Accu opladen? Acer Aspire 5738GZ-424G50MN

Pagina: 1
Acties:

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-02 15:46
Hallo medetweakers,

Ik heb sinds 3 dagen nu een laptop als in de topictitel. Prima systeem, werkt lekker snel en kan er dus ook mijn werkzaamheden goed mee verrichten.

Nu viel mij gisteren het volgende op en ik kon er niets over vinden:

Ik had de laptop aan staan, trok de stekker eruit en nam het geheel mee naar een andere plek. Daar de stekker weer in het stopcontact gestoken en toen gaf die aan dat de accu 97% vol was, en dat de laptop op netstroom werkte en dat de laptop niet werd opgeladen.
De laptop is al met al ongeveer 10 minuten van het stroom geweest, met "beste prestaties" als energie schema. (de minst zuinige optie dus)

Weet iemand van jullie hoe dat zit, wordt de accu pas opgeladen als je hem beneden een bepaald percentage aan het stroom hebt? Dit is ondertussen mijn 3e laptop, maar dit is me in elk geval nog nooit opgevallen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41

DjVe

Hatsaflats!

jep is normaal, heb ik ook bij mijn laptop...pas als die onder de ...% komt, gaat die weer laden

no worries!

• jbdeiman
@Jordy van E
Dankjewel, zoiets dacht ik al wel maar wou het toch even zeker weten. Hij is net nieuw, dus zou er anders nog zo mee terug kunnen.

Weet je ook waarom dat wordt gedaan, en op hoeveel % (ongeveer natuurlijk) die begint te laden?

Voor zover ik weet is tussendoor opladen met een li-ion batterij niet zo'n probleem meer en maakt het ook niet uit of je na 10% gaat opladen of na 50%?
Misschien dat ik het hiermee mis heb en dat deze techniek wordt gebruikt om de levensduur van de accu verder te verlengen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41

DjVe

Hatsaflats!

volgens mij kan je dat in het energiemenu van vista wel instellen...kijk eens bij geavanceerde instellingen?

• jbdeiman
Dat opladen zie ik daar niet staan, ook wel vreemd (misschien zoek ik op verkeerde term hoor) dat ik bij Google er niet wat over kan vinden. Het is in elk geval een opluchting dat het wel vaker zo is en blijkbaar ook zo hoort. Ik gisteren al kijken of ik de stekkers wel goed had zitten en zo.