[PW] Idee: Pricewatch statistieken voor marketeers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik ben zelf een groot fan van de Pricewatch en heb er dan ook vaak gebruik van gemaakt. Voor bezoekers die iets willen kopen brengt het een schat aan informatie die helpt bij de koopbeslissing.

Wat ik denk, is dat het ook een schat aan informatie kan zijn voor marketeers. Bedrijven die zich bijvoorbeeld willen richten op een nieuwe productgroep, zouden met statistieken als bv een trendgrafiek van het aantal views van de productgroep of specifieke producten binnen de productgroep, kunnen zien of er bijvoorbeelde een toenemende of dalende interesse is ernaar. Of bijvoorbeeld alle trends van concurrende productgroepen direct met elkaar vergelijken om te zien bij welke de toekomst ws. ligt. Dit geldt van vooral voor bedrijven die willen toetreden tot de markt, of bedrijven die zelf niet de knowhow hebben om hun eigen verkoopgegevens te analyseren.

Ook kunnen statistieken mbt de prijzen helpen bij het bepalen van het optimale prijsniveau van producten die ze in de markt willen zetten.

Daarnaast zou er meer toegevoegde waarde kunnen worden bereikt door users de keuze te geven of zij willen meewerken aan het verkrijgen van demografische gegevens. Ofwel dat er van hun gemeten mag worden wat hun geslacht, leeftijdsgroep en provincie is. Zodat dit ook gebruikt kan worden.

En zo zal er nog wel meer waardevolle data verzameld kunnen worden met kleine toevoegingen aan gebruikerszijde die niet storend hoeven te zijn. Maar de huidige populariteit- en prijs gegevens zijn al van genoeg waarde dunkt me dat tweakers.net betaalde toegang kan verschaffen aan een soort van control panel waar men allerlei tabellen, grafieken etc kan genereren.

Dat er markt voor is blijkt wel uit zaken als Google Analytics waar marketeers zoekopdrachten vergelijken voor trends e.d. Alleen tweakers.net kan veel meer accurate en specifieke gegevens bieden.

Ik vraag slechts 10% van de winst als bovenstaande overgenomen gaat worden en een commerciëel succesje wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mocht tweakers dit ooit overwegen, dan zou ik in ieder geval graag de optie krijgen om mee te werken aan dit soort praktijken of niet. Marketeting: prima... maar val me aub niet lastig als ik lekker aan het surfen ben...

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Uiteraard dient het de bezoekerstevredenheid op geen enkele wijze te comprimeren. Bezoekers is waar de pricewatch voor bestaat. Dit idee is een service voor bedrijven, wat zeg maar meer in een achterkamertje opereert dan de ervaring aan user-end aantast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Wow, 7.5 jaar later zoek ik op het forum naar 'pricewatch statistieken' om te kijken of er iets van bestaat. Kom ik mijn eigen topic tegen. Even een mega-kick dus met dezelfde vraag 7.5 jaar later: zijn er Pricewatch services richting bedrijven mogelijk - eventueel op aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
De droom van de marketeer is de nachtmerrie van de Tweaker.

Ik denk dat onder de userbase van tweakers hier veel verzet op komt. Maar aan de andere kant is tweakers bezig met een transitie om een veel bredere doelgroep aan te spreken. Een doelgroep die hier wellicht veel minder moeite (bewust) van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:20

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hertog_Martin schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:46:
Wow, 7.5 jaar later zoek ik op het forum naar 'pricewatch statistieken' om te kijken of er iets van bestaat. Kom ik mijn eigen topic tegen. Even een mega-kick dus met dezelfde vraag 7.5 jaar later: zijn er Pricewatch services richting bedrijven mogelijk - eventueel op aanvraag?
Voor zover ik weet, bieden wij dit niet direct zelf aan, maar gaat dit via andere partijen. Hoe en wat precies weet ik niet, stuur een mailtje naar pricewatch@tweakers.net met je exacte wensen en dan gaan we kijken of we dat kunnen bieden.
Pagina: 1