Probleem met mijn 9800GTX?

Pagina: 1
Acties:

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:38
Ik heb een PC die nu een jaartje bij mij zijn best staat te doen en ik ben er erg tevreden mee. :)

Maar sinds een paar dagen begint mijn beeld rare kuren te vertonen.

Ongeacht in welk programma ik zit of welk spel er speelt beginnen de kleurvlakken een soort interferentie te vertonen. Met name de kleur rood slaat op hol. En soms komen er ook andere kleuren bij. Soms is het een paar minuten aanwezig, soms blijft het zolang de PC aanstaat. Omdat het soms met een koude PC ook gebeurt lijkt het me geen temperatuursprobleem...

Ik heb een 9800GTX waar ik de laatste drivers van geïnstalleerd heb en ik heb de neiging de videokaart de schuld te geven maar weet niet of dat terecht is.

Komt het iemand bekend voor :?

De rest van de PC is een AMD quadcore9750 met 4Gb geheugen. De monitor is een nieuwe Samsung 240HD.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voordat je de gpu op de kop geeft zou ik even wat zaken uitprobreren.
heb je bv. al een andere gpu of monitor geprobeerd?
makkelijkste manier om de 'fout' toe te kunnen schrijven aan een bepaald stukje hardware...

edit:
cpu en geheugen kan je in een hoekje stoppen, deze hebben er waarschijnlijk niets mee te maken.
een cpu gaat niet ineens rode vlakken op jouw monitor proppen, laat staan de geheugen balkjes ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Switchie op 07-10-2009 01:18 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:38
Hey Switcherd,

Ik ga er ook zeker niet van uit dat het de CPU of geheugen is... Ik heb de bekabeling ook al uitgesloten. Als ik op de monitor een andere bron aansluit heb ik ook geen probleem... Ik heb helaas geen 2e monitor om te proberen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het daar fout gaat.

Ik hoop eigenlijk dat iemand een reaktie heeft in de trant van "O, dat heb ik ook gehad, makkelijk op te lossen..."

En sinds ik vanmorgen mijn PC aanzet beginnen blauw en groen ook mee te doen. Als er een vlak met een verlopende kleur in beeld is gaat een bepaalde tint de mist in, dus niet het hele vlak...

Anyone?

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Waarschijnlijk een dode videokaart heb je geen ander systeem om hem even in te doen om het te proberen? Of bij de buren oid.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Ja... ik heb het gehad..:)
Een transistor van mijn HD2600 pro was door gebrand. Vraag me niet hoe dat kan. Ik had maar een 9800GT gekocht.

Check je videokaart goed voor enige brand plekjes.
en je kan ook proberen om het koelpasta van de GPU te vervangen, ik weet alleen niet zeker of je hierdoor je garantie kwijt raakt.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:06:
Check je videokaart goed voor enige brand plekjes.
en je kan ook proberen om het koelpasta van de GPU te vervangen, ik weet alleen niet zeker of je hierdoor je garantie kwijt raakt.
Meestal raak je dan inderdaad je garantie kwijt. Dit omdat de koeler er dan af moet. Dan kunnen ze als videokaartbouwer natuurlijk zeggen: dat ding is doorgefikt omdat je de koeler er niet goed opgezet hebt, blabla. Als je nog garantie hebt: gewoon opsturen dat ding.
Als je geen garantie meer hebt kun je wel gewoon proberen de koelpasta te vervangen, maar dat lijkt me zoiezo weinig effect hebben aangezien je het probleem ook ' koud' hebt.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:01

Nemesizz

Untouchable

Ze je de verkleuringen ook al in de POST? (BIOS scherm, iig vóórdat Windows/Linux de drivers laadt)

Zo ja, dan is het hoogstwaarschijnlijk een defecte kaart. Zo nee dan kan het ook aan de drivers liggen (nieuwste is niet altijd het beste).

Probeer anders eens een screenshot te posten van de verkleuringen.
Pagina: 1