[10.5.7] Keyboard instellingen

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Omdat er 3 van onze 25 000 users een Mac hebben wordt sinds kort van mij verwacht dat ik ook een minimum aan support kan geven onder Mac. Als fervente niet-Appler begeef ik mij in dit subforum dan ook in het hol van de leeuw.

OSX en AZERTY zijn blijkbaar geen vriendjes. Ik heb Google moeten gebruiken om te vinden waar de backslash in AZERTY verborgen zit, want die staat niet op het keyboard aangegeven :') bleek het shift + slash te zijn. De gebruiker in kwestie gebruikt nooit de backslash (moeilijk voor te stellen als Tweaker) en had het probleem daardoor nog nooit ondervonden.

Hij had wel een andere probleem met zijn keyboard en ik krijg het zelf ook niet opgelost: de keyboardinstellingen op het loginscherm zijn US, waardoor zijn wachtwoord ingeven altijd enig denkwerk vereist (gelukkig gebruikt hij geen speciale tekens). Ik heb in International/Input Menu alles gedeselecteerd behalve "Belgian", maar voor het inlogscherm verandert er niets.

Voor de duidelijkheid: eens zijn sessie geopend is klopt de layout wél. Het is overigens een Admin-account, dus ik zou verwachten dat die instelling system-wide geldt. Niet dus. Blijkbaar wordt het loginmenu apart bewaard. Maar waar o waar? Alvorens ik elke .plist in de Library begint te doorspitten dacht ik het even hier te vragen. Google helpt niet echt trouwens: ik vond één gebruiker die identiek hetzelfde probleem had, maar ook hij had geen oplossing.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/2744/screenshot20091006at235.png

Accounts > Login Options > "Show input menu on login window"

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Dankuwel voor de snelle reactie! Ik zal het morgen proberen, maar waarschijnlijk zal dit het inderdaad doen. Ik vergat nog te zeggen dat het probleem zich ook stelt bij elevated prompts, maar ik vermoed (hoop) dat eens je het op het loginscherm goed gezet hebt voor alle andere prompts die instelling bewaard wordt.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Zo beangstigend is het hol van de leeuw trouwens niet hoor. Er zijn koekjes, de haard brandt en genoeg mensen die je graag bijstaan met raad en daad. Enkel sommigen vallen over MS vs apple en Windows vx mac os x vs linux. Maar je hebt dan ook overal extremelingen, op welke manier dan ook.

Battle.net: NagaByrd#2844