[Samsung PS50C91] Beeld is ineens veel lichter dan normaal

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb een Samsung PS50C91, plasma tv, super blij mee. Alleen heb ik nu iets heel raars, maar ik weet zeker dat ik niet dingen zie, ik ben niet gek. Zal zal dit verhaal heel raar klinken.

Al een hele tijd heb ik de perfecte settings voor mijn Xbox 360 en PS3, die allebei met HDMI zijn aangesloten.
Prachtige kleuren, goeie zwartweergave , scherp, gewoon precies zoals ik het wilde. Eergisteren nog zag het er super uit. Gisteren kocht ik echter iets, namelijk een Western Digital WDTV Media Player. Die ook met HDMI is aangesloten. Ik heb maar 2 HDMI kabels dus ik heb de kabel uit de PS3 gehaald en in de WD TV gestopt.

Over de WDTV niks te klagen. Echter toen ik gisternacht nog even Batman: AA op de X360 ging spelen viel mij ineens op hoeveel lichter het ineens eruit zag, lichter qua brightness. Dus ik kijken of de settings van de tv veranderd waren ofzo,maar die staan exact zoals ze al maanden lang staan. Zelfs met het bijkrikken van de brightness in de game zelf kwam ik er niet. En het is niet alleen de Xbox 360, zodra ik de PS3 opstart en je ziet dat begin scherm, wat helemaal zwart hoor te zijn enzo...het zit gewoon tegen heel licht zwart aan. Hoe is dit ingodsnaam mogelijk?

Een andere goeie test heb ik net gedaan...puur om te checken of ik niet langzamerhand gek begin te worden.
Ik heb de Forza 3 demo op Xbox 360 gespeeld en ik weet nog van vorige week dat ik de brightness in die game zo donker vond. Dat ik het stuur nog wel redelijk kon zien in de cockpit view maar de rest van het dashboard niet echt. Nu ineens was dat volledig verlicht, ik zag alles...en het ziet er gewoon niet mooi meer uit. Hoe kan dit?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
En heb je je xbox ook weer eens rechtstreeks aangesloten en geprobeerd.
Ik denk namelijk dat je WDTV iets met je beeld signaal doet en het daardoor lichter naar buiten stuurt.

Dus opnieuw je tv kalibreren met je WDTV aangesloten zodat je de output van de WDTV naar jouw wens hebt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
klaasbram schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:30:
En heb je je xbox ook weer eens rechtstreeks aangesloten en geprobeerd.
Ik denk namelijk dat je WDTV iets met je beeld signaal doet en het daardoor lichter naar buiten stuurt.

Dus opnieuw je tv kalibreren met je WDTV aangesloten zodat je de output van de WDTV naar jouw wens hebt.
Het gekke is, ik heb voor mijn Xbox 360 de HDMI 1 output , en voor PS3 de HDMI 2. Ik heb de HDMI kabel uit de PS3 gehaald en die in de WD TV gedaan. Xbox 360 heeft een volledig andere bron, HDMI 1...maar ik denk dat de WD TV het gelijk voor alle bronnen toepast dan? Of wellicht alle HDMI bronnen.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Vaak worden de instellingen per source onthouden, maar gebeurt dit per soort source. (onduidelijke zin hmm).

Je kunt dus vaak aparte beeldinstellingen doen voor bijv component en scart, maar als je bij de hdmi1 iets veranderd in het beeld dan gebeurt dit vaak ook bij de andere hdmi inputs.