Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ER
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 12:55
Hello all,

Wie wil mij helpen met het volgende:
Ik ben op zoek naar een voorbeeld config voor een Cisco 876
Ik denk dat e.e.a. redelijk simpel is voor iemand die die Cisco's door en door kent.
Het ding dient alleen maar als modem te werken. Dus inloggen op het XS4ALL only netwerk en vervolgens het publieke IP gewoon doorjassen naar de eerste ethernet poort. Volgens mij heet zoiets IP spoofing of bridging. De web interface werkt op dit moment niet maar ik kan de router wel via het seriele interface benaderen.
Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt.

Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even zoeken kan nooit kwaad.
Dit draadje al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ER
Ik ben al dagen aan het googelen maar heb nog geen geschikte config gevonden. Ook in jou voorstel staat een NAT config.

Groet, Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
Dan zet je NAT uit op de DIALER en de VLAN1.

Echter zit je er wel mee dat je maar 1 IP adres gaat krijgen welke aan je modem wordt toegekend, het wordt dus geen bridge zoals met bijvoorbeeld BBNed verbindingen mogelijk is die via DHCP werken.

Wat jij wil gaat dus volgens mij niet werken.

[ Voor 87% gewijzigd door Uberprutser op 07-10-2009 04:35 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ER
Ik heb ook maar 1 IP adres en wil ik direct in mijn Juniper firewall hebben die direct achter de Cisco hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wil is nu duidelijk. Cisco moet bridgen naar de Juniper. Juniper moet aan de buitenkant het door je ISP toegewezen IPadres krijgen.

Ik ben nu niet zo'n guru in IOS maar je zal iets als een bridge interface moeten creëren waar je vervolgens fysieke adapters aan toewijst lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ER
Inderdaad, maar mijn kennis om het cisco script aan te passen schiet echt te kort. Dus wie helpt mij AUB?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

no ip routing
bridge 1 protocol ieee
int e0
bridge-group 1
no shut

eventuele verdere info
http://www.cisco.com/en/U...ote09186a0080094471.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Je noemt zowel spoofing als briding. Er zit wel een verschil tussen.

Spoofing gebruik je als je een PPoA verbinding op moet zetten met je provider, zoals de kpn-based providers. Je hebt dan spoofing nodig, aangezien je anders je connectie niet met je provider op kunt zetten.

Bridging is echter volledig transparant: dan fungeert ie als doorgeefluik. Echter, dat werkt niet bij een PPPoA verbinding, maar bij providers welke 1483 bridge gebruiken.

Ik weet alleen niet zo wat xs4all only gebruikt..

overigens gebruik ik zelf meestal speedtouches hiervoor. Kun je via een wizard zo in spoofing/bridge zetten, en werken. De meerwaarde van een cisco (die je niets meer laat doen aangezien er een router achterhangt) zie ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ER
Het blijkt dus dat ik aan spoofing moet doen. Ik moet nl een PPPoA verbinding opzetten en de Cisco moet inloggen bij XS4ALL. Er is inderdaad geen meerwaarde om een Cisco te gebruiken. Het is alleen zo dat ik wel een Cisco heb liggen en geen Speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ER
En nu nog iemand die een scrippie voor me in elkaar draait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ER
Is er echt niemand die me verder kan/wil helpen? Ik heb zef echt te weinig kaas gegeten van dat Cisco script taaltje. Dus wie helpt me verder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

1ER schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:36:
En nu nog iemand die een scrippie voor me in elkaar draait ;)
1ER schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:37:
Is er echt niemand die me verder kan/wil helpen? Ik heb zef echt te weinig kaas gegeten van dat Cisco script taaltje. Dus wie helpt me verder??
Ik stel voor dat je zelf eens wat probeert. Je hebt al wat handvatten gekregen, dus leef je uit. :|

ALs je dan problemen krijgt, of het werkt niet, kan je er zelf eens over nadenken, en wat troubleshooten. Daarna zijn we echt niet te beroerd om je te helpen.

Hier: [CISCO 876] Krijg mijn ADSL verbinding niet werkend wordt een vergelijkbare situatie besproken. Als die niet geheel volgens jou eisen is, dan pas je het toch aan naar je wensen. We zijn niet jouw persoonlijke helpdesk..!!!

Ik laat het draadje nog even open, maar verwacht wel van je dat je zelf als eerste met een voorstel script komt. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
BIj uitblijven van inzet aan jou kant, gaat het topic alsnog op slot.

Edit: Hier zijn nog wat handvatten: [google=cisco 876 configuration]
Pagina: 1