Toon posts:

Opstart probleem Maxtor externe hd STM31000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn externe harde schijf.

Toen ik deze een half jaar geleden kocht ging alles goed, maar afgelopen week startte deze niet goed op.

Ik hoor de schijf toeren maken, maar dan remt ie weer af en begint ie weer opnieuw met toeren maken.

Als ik de usb aansluit op de pc, dan gaat de het lampje van de unit branden als teken dat deze verbonden is, maar verder gebeurt er niks.

Is mijn data nog te achterhalen en is mijn schijf nog aan de praat te krijgen?

Ik heb momenteel al van alles geprobeerd, maar niks blijkt te werken.

Wie kan mij helpen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je zou hem open kunnen maken (als er geen garantie meer op zit) en de schijf in je PC kunnen hangen, en kijken of je dan bij de data kunt.

Verwijderd

Is die USB kabel gesplit? In die zin dat je 1 kabel hebt voor data + stroom en 1 extra voor extra stroom? Zeker die tweede aansluiten dan. En als je die niet hebt, even kijken of je daar aan kan raken.

En zeker ook op een andere PC kan gewoon zijn dat de USB-poorten van de PC niet genoeg stroom geven.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nog garantie op, dus met openmaken wacht ik nog even, verder zit er een apparte voeding bij, dus ook een enkele USB connector. Tot voorheen heeft deze altijd gewerkt, alleen sinds die ene keer niet meer.

Het opstarten begint al zodra de stroom erop komt.

Ik heb m altijd goed afgesloten, dus daar kan het ook niet aan liggen, lijkt mij.

Verwijderd

Ja shit, ik heb de vervelende gewoonte er altijd van uit te gaan dat het een 2.5" disk is, sorry daarvoor.

Maar eum, als je je data wil ==> open maken, anders in garantie, als hij inderdaad niet meer goed opspint en vertraagt enzo is ie eraan.