Nieuwe combo; P5QSE2 met OCZ wil niet goed?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:14
Ik heb net een nieuwe set binnen, met een E7500, een P5QSE2 en OCZ2V8002G 2GB DDR2 geheugen. In het BIOS herkent hij hem perfect (het geheugen), maar Windows laat zich niet installeren (BSOD) en Ubuntu geeft het ook al op (Kernel Panics)... Heb ik nu te maken met de
Aparte gevallen zijn OCZ DDR2 geheugenreepjes in combinatie met een willekeurig DDR2 moederbord. De schuldige is hier OCZ dat in feite overclocked geheugen levert met een te hoge voltage-eis. Normaal DDR2 geheugen heeft genoeg aan 1,8V, echter OCZ DDR2 repen vereisen 2,1V. Het gevolg kan zijn dat de PC na een tijdje spontaan gaat rebooten of zelfs helemaal niet post.
uit de FAQ? Ik kan helaas even niet wat anders erbij halen. Memtest rapporteert 2048MB en geen fouten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Jouw geheugen is rated voor 1.8V. Moest je een geheugenprobleem hebben zou memtest ook errors moeten geven.

Zet AHCI eens af, of installeer de driver eens tijdens het booten? Denk dat dat al veel gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je al een BIOS-update geprobeerd, in veel gevallen wordt de compatibiliteit qua ondersteunde geheugen typen uitgebreid en in veel gevallen ook de SPD beter herkend waardoor de standaard timings meteen goed komen te staan in het BIOS zelf.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb net met Kingston HyperX modules geprobeerd, die deden het perfect. Zal een BIOS update uitvoeren, misschien helpt dat idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat het spul gewoon niet compatible is. OCZ blinkt nou niet bepaald uit in compatibility en Asus is het merk dat in de regel de meeste problemen geeft met het slikken van geheugen.

Zeker in geval van een Asusbord zou ik me strikt aan de QVL houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
BIOS bevat al nieuwste update. Zal ze maar terugsturen en eentje uit de QVL kopen (iig een Kingston, die doen het wel goed in Asus Borden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Die ene keer dat ik het dan eens niet op geheugen wil steken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

OCZ werd mij ook niet aangeraden i.c.m. mijn P5QSE2 - ik heb daarom Corsair DDR2 geheugen gekocht (4 x 2 GB reepjes) en dat werkte gewoon prima.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1