Geachte lezer,
Ik heb sinds een paar dagen dit Samsung scherm staan en ik zit met een probleem:
De pc (Radeon HD4850) is aangesloten middels de dvi-hdmi plug met een hdmi 1.3-kabel en ik kijk tv via een digitale decoder (humax) en die is aangesloten op scart.
Ik heb nieuwe kabels aangeschaft hiervoor, zowel scart en hdmi.
Alles werkt op zich perfect totdat ik tv wil kijken terwijl m'n pc aan staat.
De hdmi-kabel ''verkracht'' mijn tv-signaal.
Beeld hapert en schokt totdat ik de hdmi-kabel ontkoppel dan is het beeld perfect.
Is hier een logische verklaring voor?
Ik heb de hele handleiding van A-Z doorgespit maar dit probleem zie ik daar niet in omschreven.
Wel heb ik via google de oplossing gevonden om het hdmi-signaal goed te krijgen daar ik eerst een bagger beeldkwaliteit had.
Ik moest in het menu aangeven dat de hdmi gereserveerd werd voor de pc.
Ik hoopte dus dat dit voor de scart-ingang net zo zou werken maar helaas.
Ik heb vergulde kabels gekocht speciaal om deze montor/tv mee aan te sluiten.
Het zijn geen kabels van €50+ maar ze stonden op allekabels.nl wel omschreven als goede kwaliteit.
Iemand een idee?
TIA
Ik heb sinds een paar dagen dit Samsung scherm staan en ik zit met een probleem:
De pc (Radeon HD4850) is aangesloten middels de dvi-hdmi plug met een hdmi 1.3-kabel en ik kijk tv via een digitale decoder (humax) en die is aangesloten op scart.
Ik heb nieuwe kabels aangeschaft hiervoor, zowel scart en hdmi.
Alles werkt op zich perfect totdat ik tv wil kijken terwijl m'n pc aan staat.
De hdmi-kabel ''verkracht'' mijn tv-signaal.
Beeld hapert en schokt totdat ik de hdmi-kabel ontkoppel dan is het beeld perfect.
Is hier een logische verklaring voor?
Ik heb de hele handleiding van A-Z doorgespit maar dit probleem zie ik daar niet in omschreven.
Wel heb ik via google de oplossing gevonden om het hdmi-signaal goed te krijgen daar ik eerst een bagger beeldkwaliteit had.
Ik moest in het menu aangeven dat de hdmi gereserveerd werd voor de pc.
Ik hoopte dus dat dit voor de scart-ingang net zo zou werken maar helaas.
Ik heb vergulde kabels gekocht speciaal om deze montor/tv mee aan te sluiten.
Het zijn geen kabels van €50+ maar ze stonden op allekabels.nl wel omschreven als goede kwaliteit.
Iemand een idee?
TIA