Toon posts:

Kreeg geen beeld op LCD bij aansluiting met PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij het verbinden van mijn laptop Acer 5920 aan mijn Panasonic Full HD 1080p tv ondervind ik een probleem:
wanneer mijn laptop reeds aanligt en de vga kabel (merk HAMA HDD 15-polige kabel serienummer 00043237 (5m)) van mijn laptop naar tv kabel verbind, krijg ik geen beeld terug op mijn tv. het sturingsprogramma die ik gebruik is windows vista. Wanneer ik naar het configuratiescherm ga en klik op 'verbinding maken met een ander extern beeldscherm' en op aansluiten klik, geeft hij telkens geen beeldscherm aangesloten. Wanneer ik de computer heropstart wordt het beeld wel overgedragen naar mijn tv scherm.
Ik vind dit redelijk vervelend dat ik telkens mijn laptop moet heropstarten om mn beeld op scherm te krijgen.
Zou er iemand een oplossing weten voor dit probleem??
Zou dit aan kabel kunnen liggen??
Doordat mss een HHD kabel is, als ik kijk hoeveel pinnen er aanwezig zijn tel ik er maar 14 in de middelste rij zitten er maar 4, is dit normaal?? Heb vroeger mijn pc al eens op lcd tv aangesloten (was wel een HD Ready tv) zonder problemen.

Bedankt

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06-2025
Volgens mij is er een toetscombinatie voor

ik dacht schift - F5 ofzo of Fn-F5 zoiets zou dat moeten zijn

succes

Mijn nieuwe systeempje

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de toestencombinatie FN+F5 gebruik wordt het extern scherm ook niet weergegeven. toont enkel scherm van mijn laptop

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere ideeën hoe dit probleem kan opgelost worden???

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eerst eens uit te zoeken waar het probleem ligt.

Is je TV het probleem of je laptop?
Als je een andere PC aansluit op je TV, doet hij het dan wel?
Als je meteen bij het opstarten van de laptop de TV aansluit, geeft de TV dan wel even beeld gedurende het BIOS? (VGA is NIET geschikt voor hotplug toepassingen, dat het wel werkt betekend nog niet dat het goed is voor de aangesloten apparatuur. Beamers gaan daar regelmatig kapot door. Eigenlijk moet je alles uitschakelen, aansluiten en daarna aanzetten.)
Kun je wel een andere externe monitor aansluiten op je Laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van de computer krijg ik enkel beeld wanneer ik op mijn bureaublad kom van vista. ervoor blijft het beeld zwart op mn tv scherm.
Bij mijn lcd tv zit er wel nog een installatie cd-rom bij voor een programma te installeren voor de tv.
Wil dit dan zeggen dat mijn kabel voor verbinding te aken naar mn tv niet goed is (is een HAMA kabel).
Heb nog niet geprobeerd om op monitor aan te sluiten.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 11:59

KneoK

Not in a million lightyears

Nee, het ligt precies zoals TheGhostInc al zegt aan het feit dat een analoge VGA aansluiting eigenlijk niet hot-pluggable is. Dat het bij sommige apparaten werkt wil niet zeggen dat het bij andere ook werkt.

De enige betrouwbare oplossing is vervelend zoals je zegt, maar gewoon laptop uit, VGA kabel aansluiten en laptop weer aanzetten. Dat je bij het booten geen beeld krijgt kan liggen aan het feit dat je tv die specifieke resolutie niet ondersteunt (die zal iets van 640x480 zijn ofzo).
Pagina: 1