Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamepad sony PS3 op PC mogelijjk

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik kan hier eigenlijk niets over vinden dus stel ik toch maar de vraag.
Bij de Blokker hebben ze een Sony gamepad voor een PS3 in de aanbieding.
Ik zag hierop een mini-usb aansluiting maar kon verder eigenlijk niets op de verpakking vinden of deze ook op een PC werkt.
Bij de Blokker wisten ze het ook niet.
Dus vraag ik me af .hoe dat zit met gamepads.
Zijn die specifiek voor een bepaald apparaat of passen ze sowiso ook op een PC?
Thx

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Het is mogelijk, maar het is een inelkaar gehackte driver die niet te vertrouwen is. Als je een gamepad voor je pc koopt, dan raadt ik je aan om geen PS3 controller te gebruiken

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
Xbox controller doet het daarintegen wel perfect! zowel met als zonder draad(ontvanger nodig)

Interpolis, glashelder!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Een 360 controller is een absolute aanrader. Ligt bij 99% van de mensen beter in de hand dan de PS3 controller en heeft gewoon een normale usb aansluiting, en bijna alle games ondersteunen de controller. Gebruik hem zelf ook op de pc en dat is genieten!

Tomorrow is not today!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
Idd, Xbox 360 controller met draad is inpluggen in de USB en gamen maar. Bijv Race Driver Grid geeft dan ook de buttons weer die je voor de functies en menu-items in kunt drukken. Verder prettige en degelijke controller.

De wijzen komen uit het Oosten!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:59
Spacey23 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:06:
Een 360 controller is een absolute aanrader. Ligt bij 99% van de mensen beter in de hand dan de PS3 controller en heeft gewoon een normale usb aansluiting, en bijna alle games ondersteunen de controller. Gebruik hem zelf ook op de pc en dat is genieten!
Dan ben ik toch een uitzondering :+. Ik heb hier laatst ook naar lopen zoeken, en ik kwam tot de conclusie dat het niet mogelijk is, want het bestaat niet, althans, niet van Sony. Er zijn wel gehackte drivers.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Een controller van een klassieke Xbox werkt ook prima, zit wel een raar stekkertje aan, maar het is eigenlijk gewoon USB.

Als je daar drivers voor download (zoek op XBCD) dan kun je die ook prima gebruiken. Joystickjes en trilling werken ook :)

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:54
Ik gebruik op mijn PC ook gewoon mijn bestaande draadloze Xbox360 controllers. Werkt perfect.
Ontvanger kost 20 euro, kan je 4 draadloze controllers aansluiten.
Gewoon de software van Microsoft downloaden, en je kan dan zelfs door de 'Guide' knop in te drukken een floating indicatie schermpje oproepen met batterij status enz.

Ideale oplossing zo'n draadloze ontvanger.
Hoef je ook geen speciale USB versie van de Xbox360 controller te kopen.
Want een draadloze controller gebruiken in combinatie met een oplader kabel heeft geen nut, dat gaat niet werken op de PC.

Dus of een controller kopen met een vast draad die om kan gaan met de PC, of een draadloze ontvanger kopen van 20 euro en lekker draadloos kunnen gamen zonder complicaties.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dit is dus een gegeven wat nergens op slaat en wat jou persoonlijke voorkeur is.
zelf kan ik absoluut niet overweg met een 360 controller.
Dat wil niet zeggen dat ik beweer dat de PS3 controller beter in de hand ligt, alleen dat hij bij mij beter in de hand ligt. En ik denk dat heel wat meer mensen dan 1% van de gamers dat met mij eens is.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:13
TrekDude101 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:26:
Het is mogelijk, maar het is een inelkaar gehackte driver die niet te vertrouwen is. Als je een gamepad voor je pc koopt, dan raadt ik je aan om geen PS3 controller te gebruiken
Voor zover ik weet (en mijn eigen ervaring) werkt de driver prima (zelfs onder windows 7 dus). Waarom noem je hem niet te vertrouwen?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:54
Beerkeeper schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:41:
[...]

Voor zover ik weet (en mijn eigen ervaring) werkt de driver prima (zelfs onder windows 7 dus). Waarom noem je hem niet te vertrouwen?
Omdat je zulke drivers gewoon niet 100% kan vertrouwen of het wel exact doet als wat het zou moeten doen. En geen eigen agenda heeft. ;).
Het is en blijft niet-officiele software.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Werkt trouwens de XB360 gitaar ook goed met de pc? Dat is in feite een iets anders gevormde controller.

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1