Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Website redirecten naar subdir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website, welke eerst op www.mijnnaam.nl stond. Nu ben ik echter naar een andere universiteit verhuisd, en heb ik mijn site gekopieerd naar www.mijnuni.edu/mijnnaam.

Ik zou graag willen dat alle requests van www.mijnnaam.nl geredirect worden naar www.mijnuni.edu/mijnnaam. Maar het liefst zo dat ook www.mijnnaam.nl/files/filename.pdf automatisch redirect naar www.mijnuni.edu/mijnnaam/files/filename.pdf. Is dit mogelijk?

Ik heb toegang tot de dns settings van www.mijnnaam.nl, maar niet die van mijnuni.nl.

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-10 12:18
Kan het niet met een .htaccess die alle requests (dus ook /files/filename.pdf) doorstuurt naar index.php, dan kun je in index.php met de header functie de gebruiker doorsturen naar de website. Of is dit een hele ranzige oplossing?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:19
er zijn 3 voor de hand liggende keuzes.
  1. Htaccess met een Redirect
  2. metarefresh
  3. iframe fullscreen met de "juiste" site.
enkel 1 kan ook bestanden doen notabene

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On
RewriteRule ^page/([^/\.]+)/?$ index.php?page=$1 [L]
is een voorbeeld.

[ Voor 35% gewijzigd door Icekiller2k6 op 06-10-2009 20:42 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Ik heb de .htaccess methode gebruikt, en het werkt goed.

Maar ik had eigenlijk gehoopt dat er een methode zou zijn om het direct vanaf de DNS te regelen, zodat ik niet meer afhankelijk ben van mijn oude hosting server (deze crasht nogal eens :))