Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe zit het met jouw inktverbruik?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Dacht hier toch maar eens een topic over te maken aangezien ik een beetje verbaasd ben over het inktverbuik van mijn nieuwe printer.

Ik heb altijd een HP PSC 1210 gehad en heb nu een HP All-in-one C6300.
Nieuwe printer bevalt wel goed, de kwaliteit is prima.

Echter zit ik nu een beetje met gemengde gevoelens over het inktverbruik.

Ik heb na het leegraken van de cartridges die bij de printer kwamen een complete set nieuwe gekocht.
(De cartridges die er eerst bij zaten waren toch allemaal zo goed als leeg en zo had ik mooi een maatstaaf om te kijken hoeveel ik nu eigenlijk met nieuwe cartridges kon printen).

Nu zei de verkoper in de winkel dat een maatstaaf was, dat ik wel zo'n 300 kleurenafdrukken zou moeten kunnen maken met een compleet nieuwe cartridge set.
Ik nam dit in mijn achterhoofd met een korreltje zout en ben zelf maar eens gaan kijken hoeveel ik nu daadwerkelijk zou gaan halen...

Ik denk dat ik nu zo'n 30 DVD hoesjes verder ben, op normale kwaliteit en de cartridges zijn zo goed als allemaal leeg!
Dat is dus nogal een heel stuk minder dan 300 kleuren afdrukken. :)

Nu zou er misschien nog het argument dat ik geen origineel HP papier heb gebruikt (wat dan de kwaliteit zou bevorderen).
Echter maak je me niet wijs dat dit een factor 10 scheelt op de daadwerkelijke afdruk aantallen.

Mijn vraag is dus, wat is jullie ervaring met je kleurenprinter thuis?
Welk type heb je, en hoeveel afdrukken doe je gemiddeld voordat je cartridges leeg raken? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• rg-mohwa
  • Laatst online: 28-11 23:26

rg-mohwa

Phoe Hé

meestal word dat berekent door 5% van 1 A-4tje te bedrukken.
Maar aangezien een dvdhoesje veel meer is als 5% is de inkt ook er snel op

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07
Inderdaad zoals hierboven, gezegd ze gaan er vanuit dat je tekst met kleurtjes print, niet volledige kleurenfoto's.

Als je zoveel print zou je toch eens moeten zien naar een laser, of er was ook een HP wiens kostprijs/inkt lager lag als een Laser maar weet niet meer meteen welke.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 18:49
jou is met een W op het eind.

mijn inktverbruik valt gelukkig wel mee omdat ik veel op mijn werk print ;)

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

De HP 6300 Serie gebruikt de 364 cartridges, hier zijn ook XL varianten van, die afaik ook in jou printer passen.
deze drukken in plaats van 300 pagina's 750 pagina's af en is minder dan de helft duurder, dus per saldo goedkoper. ervanuitgaande dat je de 6380 uit de 6300 serie hebt.

Hier meer informatie over hoe HP aan deze getallen komt.
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:38:
...

Als je zoveel print zou je toch eens moeten zien naar een laser, of er was ook een HP wiens kostprijs/inkt lager lag als een Laser maar weet niet meer meteen welke.
dat zijn de 7680/7780 of de nieuwere 8500 pro modellen. hier claimt HP 50% meer afdrukken per cartridge.

[ Voor 32% gewijzigd door Hoite op 06-10-2009 18:46 ]

Lekker kort.

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

in bovenstaande bericht ge-edit, zat niet op te letten.. :X :$

[ Voor 87% gewijzigd door Hoite op 06-10-2009 18:48 ]

Lekker kort.

Verwijderd

De cartridge's die al bij de printer zitten op het moment dat je hem koopt zijn nooit helemaal gevuld,
dit om te zorgen dat er weer snel nieuwe cartridge's gekocht worden.

Omdat de meeste fabrikanten hun winst pakken op de cartridge's en niet op de printers.

Idd zijn er ook xl-varianten op sommige cartridge's hierin zit alleen een grotere spons in waardoor er meer inkt in kan worden opgenomen,de cartridge's is vanaf de buitenkant gezien hetzelfde.

Maar een tip;als je ze eventueel laat hervullen worden ze altijd volledig gevuld dus doe je er meestal langer mee als een originele cartridge.

• Da_maniaC
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties jongens. :)
Ik ga eens kijken wat de XL uitvoeringen doen.

Ik heb hiervoor de HP PSC 1210 wel een jaar of 6 gehad en toen het tijd was voor een vervanger heb ik nogal wat rondgezocht etc.
En op meerdere plekken werd mij toch een inkjet aangeraden ipv laser omdat de kosten niet tegen het verbruik zouden opwegen (voor kleur) en de kwaliteit ook ietsje minder zou zijn.

Ik heb inderdaad een C6380 en deze werd ook geadverteerd met iets van een ECO-printing technology waardoor deze zuiniger zou moeten zijn met inkt.
(Jaja, het blijven natuurlijk maar wat marketing termen ;)).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

het vliegt hier de deur uit , canon mp150 , erg zuinig is dat ding niet geloof ik 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

topictiteltypofixje :)

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Nou, ik doe al 3 jaar met dezelfde toner (HP LJ 1018) en die zal nog niet meteen leeg zijn. Was €100 voor printer + toner.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
Ik heb 3-4 jaar terug een laserprinter gekocht aangezien ik veel printte voor school. De toner is nu pas leeg, terwijl er genoeg pakken papier door zijn gegaan. Ik heb nu een huismerk toner van 123inkt erin zitten, die zou zogenaamd 3000 pagina's mee moeten gaan, ipv. de 2000 die een standaard canon toner kan. Het zal mij benieuwen hoeveel van die claim waar is :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb ook een HP printer.
Ik heb vorig jaar mijn eindwerk af gedrukt, zo'n 400pg's.
Van tekst documenten met kleine fototjes tot plannen met kleurenlijnen...
Ik heb alles afgeprint met nieuwe XL cartridge's en ik heb daarna nog lang kunnen printer met deze cartridge's.
Dus 750pg's moet haalbaar zijn lijkt mij.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Foto.com doet 30x20 afdrukken voor 50 cent per stuk, misschien een ideetje? Zeker als je originele cartridges gebruikt ben je veel goedkoper uit. Komt nog eens bij dat die afdrukken niet zo snel vergaan als die uit een consumentenprintertje rollen.

Ik denk dat we hier zo'n 100 10x15 printjes uit een cartridge halen (ongeveer gelijk aan 30a4 vol), maar we drukken alleen zelf foto's af als het direct klaar moet zijn. Geen spoed, ontwikkelcentrale.

[ Voor 55% gewijzigd door LieveNiels op 07-10-2009 12:14 ]

Pagina: 1