Hoe gebruik je de rechtermuisknop met een pen/styles? Help?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217535

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een supergeil apparaatje gekocht. Een EEE pc T91. Harstikke mooi dingetje. Alleen één dingetje kom ik niet uit. Ik heb me al een ongeluk gezocht maar kan nergens het antwoord vinden....

Q: Hoe kun je 'de rechtermuisknop' gebruiken met een pen/styles?

Wanneer je de pc als een tablet hebt ingeklapt en je wilt alleen werken met een pen/styles of je vingers, hoe kun je dan de rechtmuisknop simuleren? Er is Windows XP NL home edition SP3 op geinstalleerd.

Alvast bedankt voor de reacties, _/-\o_

Gr. Hans Olo

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 217535 op 06-10-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-07 18:27

Hoite

Goed verhaal

ik heb geen ervaring met bovengenoemd apparaat, maar bij nieuwere vista tablets die ik in handen had was het 2 seconden op dezelfde plek drukken, dan komt er een cirkel, en als die rond is dan heb je rechtsgeklikt.

[ Voor 1% gewijzigd door Hoite op 06-10-2009 17:26 . Reden: leesfout ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoite schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:25:
ik heb geen ervaring met bovengenoemd apparaat, maar bij nieuwere vista tablets die ik in handen had was het 2 seconden op dezelfde plek drukken, dan komt er een cirkel, en als die rond is dan heb je rechtsgeklikt.
Ik ken dit, en is ook heel logisch, maar het werkt niet... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-07 18:27

Hoite

Goed verhaal

touchpanel drivers geinstalleerd?
http://support.asus.com/d...=acpi.zip&SLanguage=en-us

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is geinstalleerd.

Het moet een truukje zijn. Ik heb al een keer gehad dat de styler de 'rechtermuisknop' simuleerde. Geen idee hoe ik het had gedaan. Ook niet hoe het weer teruggezet werd naar 'linkermuisknop'....

Ik zal me registreren bij Asus en hun support-afdeling eens lastig vallen. Ik heb nog meer vraagjes voor ze. Wanneer ik een antwoord heb zal ik het uiteraard posten zodat deze tread eventueel nut heeft voor een ander.

Hoite, bedankt voor het meedenken.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 217535 op 07-10-2009 16:40 . Reden: support regsitratie alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, dit is het antwoord: De styles een paar seconden op het scherm drukken en dit zou de rechtmuisknop-actie simuleren. Zo zou het moeten zijn. Logisch. Behalve dat het niet zo goed werkt met de EEE-PC T91. Ik las dat meer gebruikers dit probleem hebben/hadden. Op de vele forums kwam naar voren dat de T91 veel beter uit de verf komt wanneer je Windows 7 gebruikt. Alles wordt standaard herkent en de rechtermuisknop werkt! Yeah! *jump*

Voor meer info om de T91 te voorzien van Windows 7:
productreview: Asus Eee PC T91 Wit review door E.T.O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 06:45
Nee, dat paar seconden indrukken werkt neit op Windows XP, enkel onder Vista / 7. De T91 (heb hem zelf ook, maar uiteraard wel van Windows 7 voorzien ;) ) heeft overigens wel een trucje zoals ik deze in reviews heb gezien: Even vasthouden en dan heel snel er naast tikken (ofzo). Echter gaat dit in slechts 1% van de gevallen goed voor zover ik kon zien in de filmpjes...

De T91 zelf is een geweldig apparaat, Windows XP Home is echter een ruk OS voor tablets. Dus, gooi Windows 7 er op en strip die een beetje. Met 2GB in je T91 draait het perfect. Handschriftherkenning gaat ook vlot en ik vind hem helemaal top in de collegezaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@GENETX: Er is nog geen review geschreven over de T91. Iets voor jou? Misschien dat ik me er aan waag wanneer ik wat meer ervaring heb met het apparaat. Alhoewel het naar een paar dagen spelen al behoorlijk intuïtief gaat.
Dus, gooi Windows 7 er op en strip die een beetje.
Ik had W7 er al op gekletst en werk idd perfect. Ook behoorlijk snel ondanks 1GB. Ik moet idd nog aan de gang met het strippen van het OS. Heb je daar misschien nog info over wat allemaal uitgeschakeld kan worden?
Met 2GB in je T91 draait het perfect. Handschriftherkenning gaat ook vlot en ik vind hem helemaal top in de collegezaal
Je hebt er 2GB inzitten. Zat er 1GB reepje in en kon je er zo 1GB bij plaatsen of moest je alles vervangen?
Ik kan me idd goed voorstellen dat deze tablet perfect is voor school. Kwa gewicht is het zeker perfect.

Afbeeldingslocatie: http://www.crap.net/aaargh/EEEPCT91TABLET.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 217535 op 10-10-2009 19:12 ]

Pagina: 1