[SBS2003] synchronisatie documenten

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Hier draait een sbs2003 R2 server en de synchronisatie wat betreft de documenten werkt goed.
Deze sync. heb ik ingesteld in het server management.

Maar graag zou ik ook de mappen Desktop en Favorites willen synchroniseren.

Heb al stad en land afgezocht naar een oplossing hiervoor maar kan ik eigenlijk niets over terug vinden.
Kom dan alleen terug over de standaard documenten die kunnen worden gesynchroniseerd.
Maar ik neem aan dat je zelf ook mappen kunt selecteren die je gesynct wilt hebben?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Desktop en Favorites staan standaard in het user profiel welke danwel op de gebruikers' PC staat, danwel op de roamingprofile share staat, dus wat jij wil los je op deze manieren op:

1). Als je al roaming profiles gebruikt, dan staat het al op de server en moet je verder niets meer doen. Gebruik je dat nog niet, kan je roaming profiles gebruiken maar lees je dan wel in over voor- en nadelen van roaming profiles.
2). Desktop en Favorites redirecten naar een andere lokatie, bijvoorbeeld op een server.

• DaVaRiOuS
elevator schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:36:
Desktop en Favorites staan standaard in het user profiel welke danwel op de gebruikers' PC staat, danwel op de roamingprofile share staat, dus wat jij wil los je op deze manieren op:

1). Als je al roaming profiles gebruikt, dan staat het al op de server en moet je verder niets meer doen. Gebruik je dat nog niet, kan je roaming profiles gebruiken maar lees je dan wel in over voor- en nadelen van roaming profiles.
2). Desktop en Favorites redirecten naar een andere lokatie, bijvoorbeeld op een server.
Oke tnx voor de tip.

Roaming profiles worden al gebruikt.

Maar de map Mijn Documenten (Afbeeldingen, Mijn Video's, etc..) die zitten ook gewoon in de roaming profile, dan is het op de manier hoe jij het bekijkt toch ook onzin om de Mijn Documenten map te synchroniseren?
Deze staat tenslotte ook lokaal op de pc.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaVaRiOuS schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:52:
, dan is het op de manier hoe jij het bekijkt toch ook onzin om de Mijn Documenten map te synchroniseren?
Deze staat tenslotte ook lokaal op de pc.
Lees je eigen zin hierboven nog één keer goed door?

Sla deze als textbestand op, zet dat bestand in je Mijn Documenten map op je lokale PC en laat je documenten dan niet mee syncroniseren. (da's onzin immers).

Log nu in op een andere PC en probeer datzelfde document te openen in... oeps, je mijn documenten folder die niet meegesyncroniseerd wordt omdat je dat onzin vond.

Of je bedoelt dat niet maar legt het gewoon erg rottig uit, dat kan ook.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 06-10-2009 20:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DaVaRiOuS
alt-92 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:36:
[...]

Lees je eigen zin hierboven nog één keer goed door?

Sla deze als textbestand op, zet dat bestand in je Mijn Documenten map op je lokale PC en laat je documenten dan niet mee syncroniseren. (da's onzin immers).

Log nu in op een andere PC en probeer datzelfde document te openen in... oeps, je mijn documenten folder die niet meegesyncroniseerd wordt omdat je dat onzin vond.
klinkt een beetje gefrustreerd maar hij komt helder over _/-\o_

*edit*
Ik was ook echt niet scherp ofzo...
De map 'Mijn Documenten' zit helemaal niet in de roaming profile. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door DaVaRiOuS op 06-10-2009 23:36 ]