Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.CZ domeinen geen gegevens particulieren in whois?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor een website wil ik anoniem een domein registreren. De naam is echter alleen beschikbaar voor .LU, .LI, .NU, .PL en .CZ.

Achtervoegsel maakt niet zoveel uit. LU of NU heeft mijn voorkeur maar die zijn nogal duur.

Volgens Gandi, een registrant, is het zo dat bij .CZ domeinen bij een particulier altijd alle gegevens (zowel naam als adres) niet in de openbare whois-database komen. Op nic.cz heb ik daar niets over terug kunnen vinden. Het Nederlandse bedrijf domeinbalie zegt dat dit niet het geval is. Wie moet ik geloven?

Domeinbalie kan mij aan alle bovengenoemde domeinen helpen maar is duur, en vraagt ook nog apart geld voor een anoniem domein. Bij Gandi heb ik voor 18 euro per jaar een CZ-domein. Ik vind het wel het meest ideaal als gegevens automatisch al weg worden gelaten, zodat je niet afhankelijk bent van je registrant. Maar klopt het dat CZ domeinen voor particulieren altijd anoniem zijn?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou juist voorstellen dat het per definitie niet anoniem is, tenzij je het verzoekt. Optie is vaak ook dat de registrant zichzelf als administratief contactpersoon vermeld.

Ik vind je verhaal alleen wazig Gandi biedt je een cz domein aan en laat automatisch alle gegevens weg. Dat is toch precies wat je wilt, wat let je dan om daar je domeinnaam te registreren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SvMp
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:47:
Ik zou juist voorstellen dat het per definitie niet anoniem is, tenzij je het verzoekt. Optie is vaak ook dat de registrant zichzelf als administratief contactpersoon vermeld.

Ik vind je verhaal alleen wazig Gandi biedt je een cz domein aan en laat automatisch alle gegevens weg. Dat is toch precies wat je wilt, wat let je dan om daar je domeinnaam te registreren?
Nee, Gandi doet dat juist niet, het gebeurt volgens Gandi automatisch bij particulieren die een CZ-domein hebben.

Van de Gandi website https://www.gandi.net/domain/whois/ :
For individuals only:

* For .FR, .EU, .BE, .CO.UK, .CZ, .TW, your personal information and your name will be automatically protected (hidden) by the registry.
* For .COM, .NET, .ORG, .INFO, .BIZ, .NAME, TV, .CC, Gandi offers you the ability to mask your physical location (street address and telephone number).

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
Wat is duur?
.com kost geloof ik iets $5 of $15 extra om anoniem te registeren bij een aantal US providers. Domain kost meestal zelf iets van $8-$12.
Dus duur, neen niet echt.

• SvMp
  • Niet online
Rolfie schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:48:
Wat is duur?
.com kost geloof ik iets $5 of $15 extra om anoniem te registeren bij een aantal US providers. Domain kost meestal zelf iets van $8-$12.
Dus duur, neen niet echt.
Helemaal waar, maar zoals ik in de OP al schreef is mijn naam alleen nog beschikbaar voor wat exotische domeinen. Als ik het voor het kiezen had, had ik .net genomen.