Check of parent open is bij popup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
Ik heb een aantal popup schermen op mij site staan, welke goed werken en zelfs geïndexeerd zijn door google.

Waar ik nu tegen aanloop is dat mensen direct in de popup schermen komen vanuit o.a. google. Dit is niet erg, maar bezoekers komen hier dan vast te zitten (er is geen navigatie in de popups).

Is er een mogelijkheid om te checken of de 'parent' van de popup open staat en zo niet, alsnog de parent en de popup te open?

Ik heb het geprobeerd via if (window.opener != null) & if(!window.opener.closed), maar beide werken alleen als de popup is geopenend vanuit het parent screen, maar niet als je via google bijvoorbeeld binnen komt.

Is dit mogelijk en aan welke functie binnen JS moet ik denken?

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nu is dit misschien heel gek van mij, maar waarom heb je je site überhaupt dermate afhankelijk gemaakt van popups dat het belangrijk is dat Google ze indexeert én dat je vanuit een directe link vanuit Google naar die pagina meteen genaaid bent als gebruiker? Ik zou daar eerder een oplossing voor verzinnen in plaats van het symptoom te bestrijden.

Als je dat laatste toch wil doen: even creatief met de referrer spelen. :)

edit:
if (window.opener != null) <-- als die wél werkt als je vanuit je eigen site komt en niet werkt als je vanuit Google komt, dan weet je toch genoeg? Of begrijp ik je nu verkeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 06-10-2009 16:04 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:53

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Waarom doe je het niet andersom? Juist een variable in de popup zetten zetten als hij wel geopend is door die parent.

Dan een check bij het openen van de popup of die variabele bestaat. Zo niet, dan is hij niet vanuit de parent geopend.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je systeem sucks, maar dat geheel terzijde.

Je zou kunnen kijken waar de gebruiker vandaan komt - met andere woorden, hoe komt hij in die pop up terecht. Als dat niet van je bron site is, laat em dan de bron site openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat krijg je als je het volgende doet?
JavaScript:
1
2
3
4
if (typeof(window.opener) == 'Undefined')
alert('Google');
else
alert('Interne popup');

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 06-10-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
@NMe, daar heb ik zelf ook over nagedacht, het is niet zo dat het essentieel is dat de popups zijn geindexeerd, het is meer een leuke bijkomstigheid. Nu merkte ik gewoon dat een hoop mensen vastlopen hierop (bounce rates). Vandaar dat ik op zoek ben naar een betere oplossing.

Ik denk dat ik oplossing heb gevonden. Ik heb de code van Jolee gebruikt:
JavaScript:
1
2
3
4
5
if (typeof(window.opener) == 'Undefined' | window.opener == null){
     alert('Google');
} else {
     alert('Interne popup');
}

Deze werkt. Nu is het een kwestie van de rest van de javascripts erbij plakken. Voorlopig, super bedankt

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Pagina: 1