Toon posts:

Temperatuursensoren op KT7-A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een kt7a gehaald met een dondervogel 900 en een super-orb. Alleen nou heb ik een paar vragen, bij mbm heb ik drie sensoren ingesteld. Ze draait _op dit moment_ op 926 mhz. (FSB op 105) maar dit verander ik van tijd tot tijd. Alleen wat zijn die drie sensoren, de eerste is nu 23 de tweede 30 en de derde 34. De derde is procesoor de tweede moederbord ofzo maar wat is die eerste.
Ook het voltage is bij mij meestal (bijna altijd) 1.63 volt terwijl het bios op 1.75 staat.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja... als ik het voltage verander dan start windows 98 niet meer op.

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Ik denk dat die eerste de temp in je kast is.....

Greetz

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

Verwijderd

Ja ik heb ook zo mijn vraag bij die derde en die is nagenoeg altijd constant op 21 of 22°geen idee wat ie is zou kunne kast temp betwijfel het toch

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Volgens mij is dit de temp van je NorthBridge, waar dat fannetje op zit. Als de temp in je kast erg oploopt, komt ie wel tot 23/24 graden.

Verwijderd

Op de website van MBM kun je onder Board Info vinden welke censors je moet kiezen. Voor de KT7A is dat:
Case Sensor - VIA686B 2
CPU Sensor - VIA686B 3
Wat die VIA686B 1 precies voor temp aangeeft weet ik ook niet, Abit-boekje geeft aan dat er maar 2 sensors op het moederbord zitten.
VCore wijkt bij mij +0.05 af van wat ik in SoftMenu III hebt staan.

Verwijderd

Bijna bij niemand is de vcore gelijk aan de vcore in je softmenu :)
Mijne wijkt 0,12 volt naar boven af, default voltage op mijn thunderbird (1,75) is 1,87 volt :)

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 19:43 schreef LenL het volgende:
...
Alleen wat zijn die drie sensoren, de eerste is nu 23 de tweede 30 en de derde 34. De derde is procesoor de tweede moederbord ofzo maar wat is die eerste.
Ook het voltage is bij mij meestal (bijna altijd) 1.63 volt terwijl het bios op 1.75 staat.
Die laagste sensor waarde is een duister geval. Het is niet echt temp.gevoelig, gaat altijd omhoog naarmate je verder overklokt, en ik heb hem nog nooit boven de 23 gezien.
Zal wel een spannings lijntje op de North Bridge zijn die een meting van een kloksignaal op de bus is of zo..

Ehh, heb je dat ding wel ingekleurd, ge unlocked dus ?? Standaard kun je bij jouw CPU alleen maar de FSB aanpassen. Als je wat in de BIOS verandert en weer opstart, gaat alles weer terug, omdat de Vcore en de Multiplier zijn gelocked.

Klopt dat, je hebt nog niet de streepjes ingekleurd... :?

Verwijderd

(..of niet goed gekleurd :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze vandaag geprobeert in te kleuren (nou ja, m'n vader want ik heb geen vaste hand en het is zijn pc). Maar ze maken niet goed contact. Verder heb ik er na mijn laatste post 3 80mm fans erin gezet. CASEFANS ROELEREN ALS DE NETEN!!! Mijn processor kwam vroeger stressed wel eens op 55 graden als ik heb op 1000 had lopen. Nou heb ik hem nog niet hoger gehad dan 35!

Ooh ja, ik heb er 2 op de beurs gehaald en 1 uit een kapotte 286. Op de beurs heb ik ook nog een 120mm gehaald, maar die was kapot :'( en nu heeft m'n vader voor niks een groot gat in de zijkant van m'n HQ-08 geboord en gezaagd! Maar ja ff zoeken naar een nieuwe.
Pagina: 1