Sinds vandaag werkt internet op mijn laptop niet meer (wifi). Een andere pc met wifi werkt wel gewoon. Met diagnose en herstel in Vista, krijg ik de melding dat de Layered service provider verouderd is. Ik kan dit verwijderen, maar dat kan tot onherstelbare schade aan Vista leiden. Ik ben flink gaan zoeken op Google en nu na 1,5 uur van alles proberen weet ik niet waar ik het verder moet zoeken. De wifi connectie komt niet verder dan een "lokale" verbinding. Via ipconfig kom ik erachter dat het ip adres, gateway en dns en subnetmask gewoon goed ingesteld zijn.
Tijdens het zoeken naar mogelijke oplossingen heb ik het volgende geprobeerd:
- Ik heb gekeken wat voor lsp's ik heb; allen zijn ondertekend door MS en lijken ook van MS afkomstig te zijn.
- Met netsh heb ik de sockets gereset
- LSPfix kon geen problemen vinden
- Energiebeheeroptie was bij sommige mensen een probleem - aan- of uitschakelen bleek de oplossing. Hier niet.
- Firewall en virusscanner op inactief werkt ook niet (heeft altijd gewerkt)
- Alle netwerkkkaarten deinstalleren en opnieuw installeren
En natuurlijk heb ik de standaard dingen geprobeerd als kaartje uit- en aanzetten, laptop rebooten enzovoort. Wie heeft er nog tips en/of ideeën voor ik het ding door het raam flikker van woede?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel