Toon posts:

internetverkeer monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een Linksys 54GL router waar ik DDWRT op draai.
Het is mijn internetverbinding maar die deel ik met enkele andere medehuurders. Mijn probleem is nu dat het vebruik de laatste maanden nogal extreem hoog is maar ik weet niet door wie dat komt.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is via de router het internetverkeer op te volgen per pc en per dag zodat ik op die manier kan uitmaken wie hoeveel verbruikt.

Alvast bedankt,

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat is vast wel mogelijk, maar je kunt je afvragen of je medehuurders het leuk vinden dat hun internetverkeer door jou in de gaten gehouden wordt. Als daar geen afspraken over zijn is dit mogelijk zelfs niet legaal ivm inbreuk op de privacy.
Kun je niet gewoon vragen wie er zoveel data verbruikt ? Als dat niets oplevert kun je altijd nog (na aankondiging hiervan) verkeer gaan monitoren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:40:
Dat is vast wel mogelijk, maar je kunt je afvragen of je medehuurders het leuk vinden dat hun internetverkeer door jou in de gaten gehouden wordt. Als daar geen afspraken over zijn is dit mogelijk zelfs niet legaal ivm inbreuk op de privacy.
Kun je niet gewoon vragen wie er zoveel data verbruikt ? Als dat niets oplevert kun je altijd nog (na aankondiging hiervan) verkeer gaan monitoren.
Hoi,

Het is niet het internetverkeer op zich dat ik in het oog wil houden voor alle duidelijkheid, enkel het vebruik.
En ondertussen heb ik dat al meerdere keren gevraagd maar volgens mij zal de veroorzaker zelf niet door hebben dat ie zoveel vebruikt (we komen goed genoeg overeen zodat ik ze geloof op hun woord). Dus zijn we onderling al overeengekomen dat ik dit mocht doen. Op dat gebied dus ook geen enkel probleem.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• siberian.tiger
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 01:48
http://www.dd-wrt.com/wik...ather_Traffic_Information
of kijk anders eens naar Ntop-Xtra ipv RFlowCollector & MySQL
http://www.wretch.cc/blog/ckm123/18713345 (groen knop is downloaden)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De Ntop-Xtra heb ik even geprobeerd en er meteen terug uitgegooid. Het lijkt me dat die enkel mijn netwerkkaart monitort. En dat is niet echt de bedoeling.

De RFlow daarentegen geeft me de indruk net hetgene te zijn waar ik naar op zoek ben, maar ik krijg het niet in werking.
Ik heb het stappenplan volledig gevolgd maar ik krijg nog steeds een melding 'no mysql Connection'

Ik heb wel enkele dingen opgemerkt waarvan ik niet weet of ze normaal zijn:
* In mySQL heb ik nergens een username kunnen ingeven, dit is dus niet gebeurt
* In RFlow heb ik dan maar de username 'admin' gebruikt
* Wanneer ik 'My Sql Command Line' probeer te openen via het startmenu vraagt die mijn wachtwoord, wanneer ik deze ingeef krijg ik een piepsignaal te horen en sluit het venster terug. Vandaar dat ik ook al de commando's die op de gegeven website beschreven stonden heb ingegeven in een dos prompt venster onder
c:\program files\my sql\my sql server 4.1\bin

Graag wat hulp.
Alvast bedankt,

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
Ik heb er alles terug uitgegooid en ben dan terug opnieuw begonnen.
RFlow connector heeft nu wel verbinding maar ik krijg nog steeds niets te zien.
Dit is waarschijnlijk omdat het invoeren van tabellen niet lukt, daar krijg ik steeds een foutmelding.
Hieronder heb ik alles geplakt. Graag enige hulp.

C:\MySQL\MySQL Server 5.0\bin>mysql -h localhost -u root -p
Enter password: ****
ERROR 2003 (HY000): Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10048)

C:\MySQL\MySQL Server 5.0\bin>mysql -h localhost -u root -p
Enter password: ****
Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 2
Server version: 5.0.86-community-nt MySQL Community Edition (GPL)

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the current input statement.

mysql> CREATE DATABASE rflow;
Query OK, 1 row affected (0.00 sec)

mysql> use rflow
Database changed
mysql> GRANT ALL ON rflow.* TO 'rflow'@'localhost' IDENTIFIED BY 'test';
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)

mysql> SET PASSWORD FOR 'rflow'@'localhost' = OLD_PASSWORD('test');
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)

mysql> CREATE TABLE akteth (
->
-> ID int(11) NOT NULL auto_increment,
->
-> ip varchar(17) NOT NULL default ,
->
-> mac varchar(17) NOT NULL default ,
->
-> status char(1) NOT NULL default ,
->
-> lasttraffic int(11) NOT NULL default '0',
->
-> name varchar(100) NOT NULL default ,
->
-> device varchar(10) NOT NULL default ,
->
-> PRIMARY KEY (ID)
->
-> ) ENGINE=MyISAM;
ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds
to your MySQL server version for the right syntax to use near '

mac varchar(17) NOT NULL default ,

status char(1) NOT NULL default ,

last' at line 5
mysql>

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoi Hs. :)

Zou je in het vervolg je laatste bericht willen editten als je info toe te voegen hebt. extra posts om je topic weer onder de aandacht te brengen is ook niet gewenst binnen 24 uur.

Verder heb je nu dus een probleem met het aanmaken van de database van Rflow. Heeft dat programma niet zelf een supportsite :?

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:11:
Hoi Hs. :)

Zou je in het vervolg je laatste bericht willen editten als je info toe te voegen hebt. extra posts om je topic weer onder de aandacht te brengen is ook niet gewenst binnen 24 uur.

Verder heb je nu dus een probleem met het aanmaken van de database van Rflow. Heeft dat programma niet zelf een supportsite :?
Hoi,

Ik zal voortaan rekening houden met je opmerkingen. Het zal dus niet opnieuw gebeuren ;)

En de enige support site die ik heb gevonden is die van dd wrt maar daar heb ik het antwoord niet gevonden. En daar dat een engelstalige site is, dacht ik het eerst even hier te proberen. Mijn kennis van het engels is vrij beperkt vrees ik.

Ook ben ik er ondertussen ook in geslaagd die tabellen in te voeren. En hoewel Rflow collector er uiziet alsof ie doet wat die moet doen, krijg ik nog steeds geen data te zien. Dus nu weet ik het echt niet meer.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Waarom pak je niet een (2ehands) managed switch?

Dan kun je via snmp per poort (= gebruiker) monitoren met bijvoorbeeld Cacti. Afhankelijk van het model kun je ook limiteren per aansluiting, en je kunt iemand softwarematig poortje disablen als iemand geen verbinding meer nodig heeft.

als je draadloos gebruikt gaat dit verhaal niet op....

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad draadloos

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

code:
1
2
3
4
mysql> CREATE TABLE akteth (
->
-> ID int(11) NOT NULL auto_increment,
->

Lege regels ertussen gekomen bij knippen en plakken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Ja, in de command prompt stonden ze mooi onder elkaar. Maar de invoer van de tabellen is reeds gelukt ondertussen. Ik heb mysql 4 eruitgegooid en er de 5.0 opgezet.
Verder heb ik met behulp van mysql administrator oud wachtwoorden accepteren geactiveerd.
Mijn probleem is nu enkel dat de RFlowcollector schijnbaar verbinding heeft (en volgens mij zijn werk doet) maar ik krijg niets te zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 17:32 ]

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Now, if DD-WRT is sending out RFlow and MACupd packets, RFlowCollector will receive them and will write them to your MySQL database. Now you can use graphical tools like the MySQL Query Browser (available at http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html) to query your network data.
(bron)

Of iets van phpmyadmin om te kijken welke data er gelogd wordt?

[ Voor 13% gewijzigd door hellbringer op 08-10-2009 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik gebruik My sql browser en hoewel ik juiste tabellen zie krijg ik elke keer ik een query uitvoer een blanco resultaat.
vb: SELECT * FROM wlanclients w;

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je beschrijft het niet,

maar je hebt in je router toch wel de PC ingesteld waar de RFLOW pakketjes heen moeten?
The first thing you need to do is go to the "Administration" tab of DD-WRT and then the "Services" sub-tab. Look for the "RFlow / MACupd" section. Enable RFlow and MACupd . Set the "Server IP" to the IP address of the computer on your network that will be gathering the data. There also will be options for a "Port", "Interface", and "Interval". Just leave those at the defaults. Click "Save Settings" at the bottom of the screen. Now your router should be sending packets to the computer with the IP address you specified.
(quote uit de bron van hellbringer...)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat je er zonder te meten ook wel achter kunt komen, en mogelijk nog makkelijker als je denkt ;)
Veel verbruik duidt 90% zeker op flink downloaden. Daarvoor heb je progsels nodig die een open poort in je router nodig hebben. Dat kan via UPnP of via portforwarding.
Ik weet niet of je Upnp al uit hebt staan. Zo niet, gooi die even uit. Dikke kans dat de eerste die komt klagen de veroorzaker is ;)
Heb je UPnP wel uit staan, check dan even je forwarding tables. Van voor download bekende poorten check je het IP. Die gooi je vervolgens onder een commandline in een tracert, dan krijg je als het goed is ook de naam terug van de bijbehorende PC en is de schuldige zo gevonden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
The Eagle schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:13:
Denk dat je er zonder te meten ook wel achter kunt komen, en mogelijk nog makkelijker als je denkt ;)
Veel verbruik duidt 90% zeker op flink downloaden. Daarvoor heb je progsels nodig die een open poort in je router nodig hebben. Dat kan via UPnP of via portforwarding.
Ik weet niet of je Upnp al uit hebt staan. Zo niet, gooi die even uit. Dikke kans dat de eerste die komt klagen de veroorzaker is ;)
Heb je UPnP wel uit staan, check dan even je forwarding tables. Van voor download bekende poorten check je het IP. Die gooi je vervolgens onder een commandline in een tracert, dan krijg je als het goed is ook de naam terug van de bijbehorende PC en is de schuldige zo gevonden :)
Usenet heeft anders niets geen portforwarding nodig hoor... (om maar eens wat te noemen)

Je kan zo wel iets achterhalen misschien via je forwardings, maar die kans acht ik erg klein..
Torrents is slechts 1 van de vele mogelijkheden (en zonder fatsoenlijke trackers enz eigenlijk niet echt ideaal om snel/veel te downloaden). Met usenet trek je rustig je verbinding dicht, zonder dat je daar op jouw manier ook maar iets van terug ziet

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:09:
[...]

Je beschrijft het niet,

maar je hebt in je router toch wel de PC ingesteld waar de RFLOW pakketjes heen moeten?

[...]

(quote uit de bron van hellbringer...)
Ik heb de instructies stap voor stap nauwkeurig gevolgd (meerdere malen zelfs)
zowel rflow als macudp staan zoals het moet. mijn pc krijg ook een fixed ip adres en de firewall op mijn pc staat momenteel uitgeschakeld
The Eagle schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:13:
We zijn met vier huurders. Drie huurders (waaronder ik ook) downloaden af en toe wel eens iets. We hebben dan ook 60GB per maand dus dat kan er wel vanaf. Vandaar dat ik upnp liever op laat staan

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb alles ondertussen aan de praat gekregen en tot mijn grote verbazing ligt het aan een..... iphone?
Hoe dat deze zoveel kan vebruiken is ons allemaal een raadsel. Bestaan er mogelijkheden om die iphone te ook te loggen ofzo?
Pagina: 1