Goed alternatief voor een cd speler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een onkyo tx-sr507 reciever, maar als ik muziek wil afspelen moet ik mijn playstation 3 en tv aanzetten. Een losse cd speler is voor mij geen optie omdat ik geen losse cd's wil hebben.

Nu heb ik zelf al het 1 en ander uitgezocht en ben ik uitgekomen op:
Logic3 Universal Pro Dock icm met een ipod (wat voor ipod maakt niet zoveel uit maar ik denk aan een classic serie met veel geheugen)
De universele dock van Apple valt af want die voldoet niet aan mijn eisen.
En de onkyo dock is heel slecht leverbaar en ook aardig aan de prijs (de V3)

Heeft iemand ervaring met zo'n ipod docking station? Of is toevallig iets anders wat ik over het hoofd heb gezien?

Het gaat er mij iig om dat ik mijn tv en playstation niet aan hoef te zetten om muziek te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320475

Hallo,

Zoek een op audio streaming, bijv. via een squeezebox of Sonos. Je hebt dat wel een cd speler in b.v. je pc/laptop nodig op je cd'tjes om te zetten naar mp3, flac of een ander formaat. Kijk eens op www.wifimedia.eu.

Ik heb zelf ook een Onkyo tx-sr507 met alleen een Blue-ray speler en een squeezebox, incl. een NAS voor de muziek.

gr,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een Onkyo dock (DS-A2), maar die ligt alweer een tijdje in de kast nadat hij een tijdje op V&A heeft gestaan ;)

Het fijne eraan vond ik dat de iPod hierdoor ook via de afstandsbediening van de receiver kon worden bediend. Ook kon hij op de tv worden aangesloten door middel van een composite-aansluiting om zo door de playlists te bladeren. Dat heb ik nooit gedaan.

Geluidskwaliteit was prima, ook bevestigd door WHAT HiFi? in een review.

Hij ligt weer in de kast omdat ik toch liever cd's beluister.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anoniem: 320475 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:38:
Hallo,

Zoek een op audio streaming, bijv. via een squeezebox of Sonos. Je hebt dat wel een cd speler in b.v. je pc/laptop nodig op je cd'tjes om te zetten naar mp3, flac of een ander formaat. Kijk eens op www.wifimedia.eu.

Ik heb zelf ook een Onkyo tx-sr507 met alleen een Blue-ray speler en een squeezebox, incl. een NAS voor de muziek.

gr,
Danny
heb ik ook al naar zitten kijken ja, maar dan moet ik nog steeds een pc aan hebben staan om muziek te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:39:
Ik heb een Onkyo dock (DS-A2), maar die ligt alweer een tijdje in de kast nadat hij een tijdje op V&A heeft gestaan ;)

Het fijne eraan vond ik dat de iPod hierdoor ook via de afstandsbediening van de receiver kon worden bediend. Ook kon hij op de tv worden aangesloten door middel van een composite-aansluiting om zo door de playlists te bladeren. Dat heb ik nooit gedaan.

Geluidskwaliteit was prima, ook bevestigd door WHAT HiFi? in een review.

Hij ligt weer in de kast omdat ik toch liever cd's beluister.
volgens mij is zoiets ook de beste oplossing ja... alleen versterker en dat ding aan en spelen maar. Je hebt mail trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een vriend van me heeft zo'n Bose (dont ask :X) sounddock voor zijn iPod...komt een prima geluid uit. Ook nog eens portable enzo, is mooi mee op vakantie gegaan, lekker op het balkon :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 11:20
Als ik jou was zou ik ook even kijken bij logitech,

Zij hebben goede ipod docks waar je ook met een 3,5 minijack snoertje ( male-male)
een gewone mp3 aan kan pluggen

Ik geloof rond 70 euro :)

-edit-

90 euro

en url :http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/ipod_mp3_speakers/&cl=nl,nl

[ Voor 21% gewijzigd door twijg92 op 06-10-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik ook al naar zitten kijken ja, maar dan moet ik nog steeds een pc aan hebben staan om muziek te beluisteren
Nee, dat is juist het mooie van een squeezebox, Je hoeft geen pc of laptop aan te hebben staan. Kan wel, maar meestal draait de squeezecenter (tegenwoordig Squeezebox server) op de NAS. Deze moet dan wel aan bepaalde eisen voldoen, zoals een bepaalde processor en geheugen bezitten.

Op het forum van www.wifimedia.nl zitten ook veel mensen die je uitstekend kunnen helpen hiermee.

Ik ben er erg teverden mee.

gr,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anoniem: 320475 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:23:
[...]

Nee, dat is juist het mooie van een squeezebox, Je hoeft geen pc of laptop aan te hebben staan. Kan wel, maar meestal draait de squeezecenter (tegenwoordig Squeezebox server) op de NAS. Deze moet dan wel aan bepaalde eisen voldoen, zoals een bepaalde processor en geheugen bezitten.

Op het forum van www.wifimedia.nl zitten ook veel mensen die je uitstekend kunnen helpen hiermee.

Ik ben er erg teverden mee.

gr,
Danny
aha ok, maar dan moet ik dus wel een nas hebben/kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:09:
Een vriend van me heeft zo'n Bose (dont ask :X) sounddock voor zijn iPod...komt een prima geluid uit. Ook nog eens portable enzo, is mooi mee op vakantie gegaan, lekker op het balkon :Y)
die bose dingen komt zeker een poep mooi geluid uit ja, maar om zon systeem te kopen is een beetje zonde voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:26:
[...]

aha ok, maar dan moet ik dus wel een nas hebben/kopen :)
Ja, dat klopt. Het is geen goedkope oplossing. Reken al snel op € 600,-- en dan heb je een Squeezebox en een NAS van 1 TB. Je hebt dan wel iets waar je een ongekend aantal MP3'tjes op kwijt kunt. Daarnaast kun je met extra Squeezeboxen je muziekcollectie door je hele huis beluisteren. Ze maken dan allemaal gebruik van de enkele NAS.

gr,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ook een optie is een psp gebruiken als afstandsbediening van de PS3 (dan hoef je je tv al niet aan te zetten). Wel eerst een psp lenen van iemand om te zien of je het wel handig vindt. (Zelf vind ik het niet zo handig doordat de batterij te snel leeg is).

Zo'n iPod dock lijkt me ook een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle info!!

Ik ga denk ik toch voor de dock oplossing. De Onkyo DS-A2 of de Onkyo UP-A1 icm een Ipod classic 120 gig. En ik denk dat mijn voorkeur dan uitgaat naar de UP-A1 icm met mijn tx-sr507.
Pagina: 1