Mijn geluidsingang kapot, welke oplossingen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedevir
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:56
Beste forumbewoners,

Ik had laatst mijn headset aangesloten op mijn laptop. Toen is mijn snoertje blijven haken aan de stoel en zo is mijn geluidsingang beschadigd geraakt. In een bepaalde stand geeft alleen de linkerzijde nog geluid.
Om te kijken hoe de vork in de steel stak heb ik de laptop open gemaakt en kwam erachter dat de ingang op het moederbord gesoldeerd zat.

Mijn vraag is: Zijn er andere mogelijkheden om geluid uit mijn laptop te krijgen. Ik denk bijvoorbeeld aan een usb-adapter waar een jack poort aan zit. Ik heb wel wat gevonden daarin maar dan kom je al snel op zoiets uit: http://www.ciao-shopping....USB_Sound_Adapter__629116.
Het nadeel daarvan is dat er staat dat het geen goede geluidskwaliteit geeft.
En zijn er ook geluidssets die standaard al een usb-aansluiting hebben?
Dus ik vroeg mij af of er nog andere opties zijn?

Alvast bedankt voor het lezen, en ik hoop dat jullie het misschien weten.

mvg Bedevir :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

-duurdere usb geluidskaart?

-nieuwe socket laten solderen.

- pc card geluidskaart.

Dit zijn zo een paar opties.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

firewire kan ook als je laptop dat ondersteund. Maar ik zou eens na- en rondvragen wat een nieuw connectortje solderen kost - kon wel eens de beste en goedkoopste oplossing zijn! Beetje electronica winkel zou moeten kunnen helpen en als je het lief vraagt willen ze dat ook wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedevir
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:56
Oké erg bedankt. Ik zal eens navragen bij de lokale elektronica zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Eventueel bluetooth audio (A2DP) zou ook een oplossing kunnen zijn, ook geen draadjeboel die ergens in kan blijven steken ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Hey Wiethoofd,

over A2DP zou ik wel wat meer willen weten. Google geeft me wel wat specificaties maar ik kan niet echt achterhalen of ik nu bijvoorbeeld ook in mijn versterker een bluetooth apparaatje kan stoppen met een mini-jack er aan, die vervolgens draadloos muziek ontvangt vanaf mijn laptop o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De benodigdheden zijn iig een bluetooth adapter, de software om die A2DP mogelijk te maken (in linux standaard aanwezig bij installatie bluetooth drivers, in Windows met Blue Soleil werkt het prima). Verder is een bluetooth ontvanger nodig, deze moet A2DP-capable zijn, verder zijn dit meestal headsets dus moet je er nog een aparte oplader aan hangen om niet na 4 uur zonder muziek te zitten.

Ikzelf heb een Sony Ericsson HBH-DS200 (mijn review) en die heeft een 3,5mm jack waarop je dus je eigen oordopjes of boxensetje kunt aansluiten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Oké dank je voor je reactie. Ik denk dat ik hier nog altijd met het probleem blijf zitten dat de kwaliteit van de muziek af hangt van de kwaliteit van de dac die je gebruikt. Omdat ik in de toekomst waarschijnlijk een redelijke high-end versterker wil aanschaffen weet ik niet zo goed wat de beste manier zou kunnen zijn om muziek te streamen vanaf m'n laptop naar dat apparaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
m-audio transit, is een usb geluidskaartje die geluid via optical (dus hoge kwaliteit voor versterker) of via een headset plugje uitstuurt, precies wat je nodig hebt.

http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit.html

weet niet meer precies wat deze kost maar ik dacht dat deze ongeveer 60 euro kost.
Pagina: 1