Toon posts:

Met gestolen Iphone toch kunnen bellen...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens benieuwd.. Een "kennis van me bood me laatst een 3gs aan voor €350,- simlock vrij.
Nu snapt iedereen dat hij deze niet voor dit bedrag als liefdadigheid aan mij wil vekopen, met andere woorden hij is van den welbekende vrachtwagen gevallen..
Nu was ik benieuwd stel dat ik wel zo stom zou zijn om deze te kopen. Wat kan ik hier dan wel en niet mee.
Het aparaat is nieuw, dus nog in de verpakking. Staan deze toestellen geregistreerd en worden ze geblokkeerd zodra ze niet bij hun officiële eigenaar aankomen en als getolen zijn opgegeven? ( winkel etc.) Want als ik van goede trouw was geweest en zo'n ding koop, ik ga plomp verloren naar de vodafone shop en neem een scherp abootje dan kan je volgens mij gewoon je gang gaan totdat je gaat updaten waarschijnlijk...
ben benieuwd wat jullie denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Nou wat ik denk is dat ik jou ga aangeven, want volgens mij valt dit onder heling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartzegmaar
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 19:46
Ik zou hem gewoon kopen ;) go for it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat het niet zo slim is om een topic te openen wat je met een gestolen telefoon kan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:31
Ccc schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:14:
Nou wat ik denk is dat ik jou ga aangeven, want volgens mij valt dit onder heling.
nounounou de TS zegt "stel dat ik", niet gelijk zo lelijk doen.

@TS if it sounds too good to be true ? Als het werkt en blijft werken heb je een goedkope telefoon, maar de kans is natuurlijk groot dat hij via de activatie van iTunes geblokkeerd kan worden en dan heb je een brick van €350, niet echt een risico wat ik zou willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 09:13
Marzman schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:21:
Ik denk dat het niet zo slim is om een topic te openen wat je met een gestolen telefoon kan.
En zeker niet als men middels jouw site je gegevens kunnen achterhalen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Mitch schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:22:
[...]

nounounou de TS zegt "stel dat ik", niet gelijk zo lelijk doen.
Ik doe niet lelijk. Diefstal vind ik laag, evenals het kopen van gestolen goederen.

Hij zegt dan wel stel, maar als er niks geblokkeert wordt koopt hij het gestolen toestel. Dit vind ik gewoon niet correct. De vraagt "stel dat ik" is eigenlijk al te ver.

@the_nowhereman: Handig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ccc op 06-10-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:31
Ccc schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:26:
[...]

Ik doe niet lelijk. Diefstal vind ik laag, evenals het kopen van gestolen goederen.

Hij zegt dan wel stel, maar als er niks geblokkeert wordt koopt hij het gestolen toestel. Dit vind ik gewoon niet correct. De vraagt "stel dat ik" is eigenlijk al te ver.

Tuurlijk, iedereen vindt diefstal laag, kijk je wel eens CQC ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 21:54
Ccc schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:26:
[...]

Assumption is the mother of all fuck ups.

Verder denk ik dat het wel zal gaan werken. Persoonlijk ben ik ook tegen diefstal en heling, dus mijn advies is gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je kan er wel mee bellen bellen, maar als de diefstal bij de politie is aangegeven krijg je de hele dag door berichtjes dat de telefoon gestolen is en je je bij de politie moet melden (iets in die trant).

Die berichtjes gaan naar je IMEI-nummer dus een andere simkaart erin doen heeft geen nut, een winkel heeft al die IMEI-nummers sowieso wel geregistreerd staan dus als ie daarvan gejat is wordt dat vrijwel zeker gemeld bij de politie, en ik denk dat een gemiddelde iPhone-eigenaar het ook wel zou melden als zijn toestel gejat is. IMEI-nummer staat ook gewoon op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 12:23
De stelling is hypothetisch, er wordt eigenlijk alleen gevraagd of iPhones door middel van het serienummer (identiek op elk Apple device) geblokkeerd kan worden...

Ik denk persoonlijk niet dat dit zo werkt, wat ik heb mijn gestolen iPod aan de hand van het serienummer bij Apple opgegeven, en ga er niet van uit dat deze bij een software update gebricked wordt...
Moraalridder :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

[b][message=32691336,noline]

[...]

Moraalridder :S
mhuaaa ben bij lange niet een moraalridder. Maar dit gaat me gewoon te ver. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ccc op 06-10-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Racemol schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:30:
[...]

Assumption is the mother of all fuck ups.

Verder denk ik dat het wel zal gaan werken. Persoonlijk ben ik ook tegen diefstal en heling, dus mijn advies is gewoon niet doen.
Ik was gewoon even benieuwd, heb ook helemaal geen zin in een super aparaat dat na activering ineens geblokkeerd is, doe mij maar een abonnementje met een werkend toestel. Ben zelf afgelopen jaar al een keer bestolen dus breek me de bek niet los over dit soort geouwehoer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:12

KoudeAardbei

Moderator

is wel degelijk mogelijk, dat ze hem blokkeren.
Heb wel eens een iPhone (weliswaar een 2g) gekregen, die gewoon geen ontvangst kreeg, zelfs niet met een AT&T kaartje.
Imei komt dan op een blacklist.

ach, anders heb je toch nog wel een leuke ipod touch met camera =)
zou het zelf niet kopen, hoogstens voor onderdelen (en zelf een 3gs logicboard op de kop tikken die niet geblokkeerd kan worden, die gewoon legaal is, er in zetten, en geen zorgen.)

Maaaarrrr,
heling mag niet hea :N

edit;
vroeger kon je met een 2g gewoon imei spoofen, om de welbekende error weg te halen.
geen idee of dat nu nog kan, maar neem niet aan van wel...

[ Voor 13% gewijzigd door KoudeAardbei op 06-10-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:32:
Je kan er wel mee bellen bellen, maar als de diefstal bij de politie is aangegeven krijg je de hele dag door berichtjes dat de telefoon gestolen is en je je bij de politie moet melden (iets in die trant).

Die berichtjes gaan naar je IMEI-nummer dus een andere simkaart erin doen heeft geen nut, een winkel heeft al die IMEI-nummers sowieso wel geregistreerd staan dus als ie daarvan gejat is wordt dat vrijwel zeker gemeld bij de politie, en ik denk dat een gemiddelde iPhone-eigenaar het ook wel zou melden als zijn toestel gejat is. IMEI-nummer staat ook gewoon op de doos.
Kijk met zo'n antwoord kan ik iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:21
Ik snap dat het natuurlijk een hypothetische vraag is ;) Dit gaat over de gevolgen en mogelijke consequenties van heling. Dat is net een stap te ver op GoT. Dit topic gaat dus op slot en ik kan je maar een tip geven:

If it's too good to be true, it probably is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.