PC aansluiten op LCD TV via VGA

Pagina: 1
Acties:

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb een nieuwe LCD tv en deze heb ik aangesloten op de PC.

De LCD heeft de volgende eigenschappen:
code:
1
2
3
4
5
6
beeldscherm 81 cm (32'')
resolutie WXGA 1366 x 768/HD ready/5Ms
helderheid 600 cd/m², contrastratio 3500:1 dynamisch
Digital Comb filter, CTI, LTI filter/DNR
aansluitmogelijkheden voor: HDMI (3x), scart, hoofdtelefoon, audio/video en VGA
afmetingen: 80 cm breed x 59 cm hoog x 9 cm diep

Ik heb twee uitgangen op mijn videokaart; DVI, waarop ik mijn normale TFT monitor (1440x900) op heb zitten en VGA, waar ik dus de LCD aan heb hangen.

Telkens wanneer ik de PC aanzet, krijg ik op mijn LCD wel de opstart te zien (BIOS en Vista laadmenu), maar zodra deze naar het inlogscherm gaat krijg ik een "out of range" melding te zien op de LCD. Resolutie/frequentie probleempje dus.

Nu heb ik diverse dingen geprobeerd;
-resolutie verlagen (ik weet niet meer precies welke resoluties ik allemaal geprobeerd heb)
-frequentie verlagen naar 60 ipv 75 hertz
-via Nvidia control panel het "primary display" aanpassen

Dit heeft tot nu toe geen resultaat gehad.

Heeft iemand enig idee op welke resolutie/frequentie ik het scherm moet instellen om deze te laten werken?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:18

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zal zeggen kijk eens in de handleiding van je LCD scherm.Want met algemene specificaties van een LCD scherm heb ik niets zonder type te weten. Maar over VGA gaat meestal een beperkt aantal resoluties en/of Hz.
Maar als hij de bios laat zien kan je natuurlijk makkelijk beginnen bij de VGA resolutie 640x480.
En als je dan eenmaal in windows bent. langzaam de resolutie verhogen (eerste testen).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• kicknoize
  • Niet online
In de handleiding staat helaas niets over resoluties e.d. Het gaat hier om een MTlogic LCD.

Welke informatie heb je nog precies nodig dan?

• DarkSide

DarkSide

kicknoize schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:56:
In de handleiding staat helaas niets over resoluties e.d. Het gaat hier om een MTlogic LCD.

Welke informatie heb je nog precies nodig dan?
Heb zelf niet echt zin om op te zoeken wat jouw LCD ondersteund. Je kan zelf even google gebruiken en kijken of je wat vind. Maar nogmaals. Hij laat wel het POST scherm zien zeg je. Dus probeer eens te beginnen met de laagste resolutie en dit langzaam op te krikken. Je kunt in windows gewoon je resolutie testen voordat je die selecteert.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• kicknoize
  • Niet online
Als ik op het typenummer zoek (MTlogic TFT 3262) krijg ik totaal geen relevante resultaten.

Ik ben er trouwens wel achter dat wanneer ik Vista in safe mode opstart, ik wel beeld krijg.

• kicknoize
  • Niet online
Goed, ik heb hem aan de praat gekregen via Nvidia Control Panel --> "Set multiple displays" op 1024x768/60 Hz.

Het vreemde is echter dat ik alleen mijn bureaublad-achtergrond en mijn muis kan zien. Dus; geen taakbalk, geen bureaublad icons etc. Ook wanneer ik bijvoorbeeld een filmpje aanzet via VLC blijft ik hetzelfde beeld houden. Ook andere programma's die ik open heb staan verschijnen niet, het beeld blijf staan op enkel de achtergrond van mijn bureaublad.

• DarkSide

DarkSide

kicknoize schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:22:
Goed, ik heb hem aan de praat gekregen via Nvidia Control Panel --> "Set multiple displays" op 1024x768/60 Hz.

Het vreemde is echter dat ik alleen mijn bureaublad-achtergrond en mijn muis kan zien. Dus; geen taakbalk, geen bureaublad icons etc. Ook wanneer ik bijvoorbeeld een filmpje aanzet via VLC blijft ik hetzelfde beeld houden. Ook andere programma's die ik open heb staan verschijnen niet, het beeld blijf staan op enkel de achtergrond van mijn bureaublad.
Klopt dat je geen taakbalk ziet. Deze is alleen op je primaire display te zien (of via bv het, niet gratis, programma ultramon). Als het goed is zie je bij je eigenschappen ook 2 beeldschermen staan. Eentje met een 1 en eentje met een 2.
Programma's, windows vensters etc dien je naar je 2e monitor toe te slepen. (mits je geen clone modus draait).
Google maar eens op multi monitor setups oid om je wat meer in te lezen.

• kicknoize
  • Niet online
DarkSide schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:51:
[...]

Klopt dat je geen taakbalk ziet. Deze is alleen op je primaire display te zien (of via bv het, niet gratis, programma ultramon). Als het goed is zie je bij je eigenschappen ook 2 beeldschermen staan. Eentje met een 1 en eentje met een 2.
Programma's, windows vensters etc dien je naar je 2e monitor toe te slepen. (mits je geen clone modus draait).
Google maar eens op multi monitor setups oid om je wat meer in te lezen.
Ah, bedankt voor de informatie. Was er al achter dat ik inderdaad geen fullscreen applicaties kan draaien, maar alleen vensters. Dan moet ik de betreffende vensters helemaal naar rechts slepen om ze zichtbaar te maken op de LCD.
Dus de LCD wordt dus eigenlijk als een soort verlenging van je hoofd monitor gezien?
Pagina: 1