Toon posts:

[linux] Onmogelijk om linux te installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik bezig met het installeren van linux op een oude laptop. het gaat om een Compaq presario 2100. Ik heb de volgende iso's geprobeerd om linux te installeren:
Slax
Xubuntu
Suse

De laptop herkend geen van deze iso's. Dan denk je dus dat er iets mis is met de cd drive, dit is niet zo want als ik een xp cd gebruik start hij deze wel op.

Bios instellingen staan allemaal goed.

hebben jullie enig idee wat ik nog kan proberen?

Ps. de computer start ook geen live cd's op.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
probeer de linux iso's eens in een andere PC. Als een windows install cd wel boot maar een linux CD niet, dan burn je waarschijnlijk de CD's verkeerd.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Hoe heb je de iso's gebrand naar cd? Met welk programma? Al eens geprobeerd te branden op een lagere snelheid? Welk Live CD's heb je al geprobeerd? Wat gebeurd er dan wél als je van een linux (live) cd wil starten? Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?

Je ziet, nog veel vragen, dus ik zou eerst eens netjes opsommen wat je zelf al geprobeerd hebt zodat we je kunnen helpen zoeken naar een oplossing ;)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand de cd's met mijn macbook. waarschijnlijk zit de fout hier. De iso's werken op mijn andere pc's ook niet.
Ik ga nu proberen om de iso met nero op een cd te branden.

Alvast bedankt voor jullie hulp

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Probeer BURN(brand :+ ) eens. Daar heb ik het ook mee gedaan en daar werkte het toen ik nog een Macbook had het wel goed op!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 18:53

iMars

Full time prutser

Ik gebruik vaak gewoon de disk utilities. Daarmee kan je perfect de ISO's mee branden.

Koop hier mijn P1 reader :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 10:33

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je bent toch niet het ISO bestand als bestand op een CD aan het branden he? :P
Ik heb namelijk genoeg ISO's gebrand onder OS X, en dat werkt altijd prima. Je moet het echter wel vanuit Disk Utility doen, en niet vanuit Finder.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Ook opletten of je Cd speler wel uberhaupt gebrande / rewritable cd's pakt. Mijn Satelite 400 doet het niet rewritables.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1