Vim blijkbaar kan het meer dan vi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik was rustig een mailtje aan het tikken in vim totdat ik per ongeluk een verkeerde toets aan raakt en ineens een dropdown menu verscheen met een hoop woorden erin. Ik vermoed suggesties?

Geen flauw idee wat ik heb gedaan, geen flauw idee wat het was.
Dus normaal zou je zeggen flikker op naar vriend google en RTFM maar ik krijg teveel noise en de vim manual is vrij uitgebreid, daarnaast heb ik geen idee naar wat ik moet zoeken (dropdown menu is het iig niet).

Kan iemand mij vertellen wat het was en wat ik deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

[google=vim spell check suggestion] --> http://tips.webdesign10.com/vim/how-use-vims-spellchecker --> z= view spelling suggestions for a mispelled word ?

:)

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 06-10-2009 11:42 . Reden: url niet geparsed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ok wist ik ook al niet, leuke optie ,maar dat is dus niet wat ik zag. Er verscheen dus een kolom over mijn tekst met woorden. De spell check laat een nieuw "scherm" zien met woord suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

http://vimdoc.sourceforge.net/htmldoc/spell.html
If the 'mousemodel' option is set to "popup" and the cursor is on a badly spelled word or it is "popup_setpos" and the mouse pointer is on a badly spelled word, then the popup menu will contain a submenu to replace the bad word.
Note: this slows down the appearance of the popup menu.
Note for GTK:don't release the right mouse button until the menu appears, otherwise it won't work.
dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 10:55

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het zal wel completion zijn geweest, waarvan er nogal wat varianten in VIM zitten.
CTRL-X CTRL-O waarschijnlijk

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik werk via ssh dus geen gtk, met ctrl-x ctrl-o krijg ik omnifunc not set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 10:55

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

gtk zou allemaal niks uit moeten maken.

CTRL-P doet ook iets completion achtig iets

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Waarschijnlijk is het inderdaad CTRL-n of CTRL-p. Erg handig aangezien dit bijna op elke plek in een 'zin' werkt en ongeacht lengte i.t.t. bij menig office suites.

[ Voor 8% gewijzigd door Firestone op 06-10-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djohn_croot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 21:25

djohn_croot

Did you mean 'recursion?'

Autocompletion is hier idd verantwoordelijk voor. Typ een of meer letters en druk op Ctrl-P. Je krijgt dan een lijst woorden in je document (of in andere documenten die je hebt geopend in dezelfde Vim-sessie(!)). Hier kun je met Ctr-P doorheen bladeren en spatie voegt dat woord dan in. Met Ctrl-X, Ctrl-P haal je woorden na het gevonden woord op. Zo kun je heel snel stukken zin of programmacode "plakken" (alleen sneller). Ctrl-X Ctr-L werkt net zo maar met regels. Er zijn nog meer opties, de prima helpfunctie van Vim (:h compl-omni of :h ins-completion voor het hele verhaal) kan je verder helpen.
Vim zoekt standaard eerst naar de woorden die het "dichtstbij" staan, dus als je net 'videokaart' hebt getypt, is 'vid' Ctrl-P genoeg om het nog een keer in te voegen, vaak hoeft je niet eens te kijken of het goede woord verschijnt.
Dit heeft mij in een vorig leven als vertaler heel veel tijd en typfouten gescheeld:)
Vim heeft nog zo veel meer geweldigs, daar kun je een boek over schrijven.

Dit is dus puur Vim/Gvim, werkt onder Windows, Linux en Mac hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door djohn_croot op 07-10-2009 13:31 ]

OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Yep ctrl-p is de dader, bedankt!
Pagina: 1