Macbook klapt automatisch open

Pagina: 1
Acties:

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03-2025
Sinds het begin dat ik mijn macbook alu 13" heb, heb ik deze altijd in een sleeve gedaan en in mijn tas gestopt. Nu heb ik een andere tas en heb ik de sleeve eigenlijk niet meer nodig. Dus wil ik mijn laptop in de tas doen. Maar als ik deze erin doe, dan klapt het scherm open. En gaat hij dus uit zijn slaapstand.

De magneetjes lijken niet sterk genoeg dus.

Mij lijkt dit niet normaal, maar Apple zegt dat het wel normaal is. En dat ze hem niet willen repareren.

Dit zeggen ze:
Chetan P: Please inform them this is normal behaviour and Apple does not suggest a repair for this.

Het gaat om mijn MacBook 13-inch, Aluminum, Late 2008.

Is het bij jullie ook zo dat deze open gaat?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19

Kettrick

Rantmeister!

Wat voor tas heb je ?, in mijn rugtas zit een vierkant vak waar precies een mac in past, hij kan dus niet eens open :P. Als je mac in de tas speling heeft om open te gaan lijkt het mij geen ideale tas :?

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02 12:12

Flappiewappie

Hier nog meer

Djxl schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:20:
Sinds het begin dat ik mijn macbook alu 13" heb, heb ik deze altijd in een sleeve gedaan en in mijn tas gestopt. Nu heb ik een andere tas en heb ik de sleeve eigenlijk niet meer nodig. Dus wil ik mijn laptop in de tas doen. Maar als ik deze erin doe, dan klapt het scherm open. En gaat hij dus uit zijn slaapstand.

De magneetjes lijken niet sterk genoeg dus.

Mij lijkt dit niet normaal, maar Apple zegt dat het wel normaal is. En dat ze hem niet willen repareren.

Dit zeggen ze:
Chetan P: Please inform them this is normal behaviour and Apple does not suggest a repair for this.

Het gaat om mijn MacBook 13-inch, Aluminum, Late 2008.

Is het bij jullie ook zo dat deze open gaat?
Lol, ik zou je tas na laten kijken, en die eventueel laten repareren.

Zoals hier boven aangegeven hebben ze de macbook niet zo ontworpen dat hij als er speling is dicht moet blijven ofzo. Als dat zo zou zijn zou hij wel irritant zwaar open moeten gaan...

Hier staat wat

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vermoed dat ze je niet goed begrepen hebben.

Als de MB opengeklapt voor je op tafel staat en je klapt het scherm dan helemaal dicht en laat het scherm dan los, komt het scherm dan een paar cm vanzelf omhoog? Als dat het geval is hoef je alleen maar bij een repair centre langs te gaan en het kunstje laten zien.

• Lampje
Ik heb ook wel gewoon een laptop tas. Hij zit er ook wel goed in. Maar hij zit er niet strak om heen.

De laptop ligt op tafel, houd hem rechtop/verticaal op tafel en dan klapt hij een stukje open.

Gisteren heb ik een macbook 15" alu gezien en vastgehouden en die blijft gewoon rechtop dichtgeklapt. Dat zou prima zijn.

Als hij op tafel ligt, dan blijft ie wel gewoon dicht. En ik heb mijn macbook op dit moment bij een repair center.

Maar ookal zou de laptop tas niet goed zijn, dan klopt het toch nog niet? Hij hoort toch niet open te gaan?

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
ik had dit problem ook nadat ze me scherm vervangen hadden op de unibody, was er toen mee terug gegaan vanwege ditzelfde probleem en bij mij hebben ze het toen weer vervangen. het hoort idd niet.

• Lampje
Oke, bij jou hebben ze het dus wel gefixed. Waarom willen ze het dan mij niet doen..

Kunnen anderen eens checken hoe het bij hun is met open gaan..?

• CCML
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:19
Bij mij klapt hij ook vanzelf open als ik hem een beetje schuin houd. Ik ben er zelf nog niet mee langs een apple repair center geweest, maar ik kan me niet herrinneren dat dat in het begin ook zo was.

• Sn0wblind
Djxl schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:52:
Oke, bij jou hebben ze het dus wel gefixed. Waarom willen ze het dan mij niet doen..

Kunnen anderen eens checken hoe het bij hun is met open gaan..?
ik had direct contact met de repair centre erover.

Eerst liet bij mij het apple logo in me macbook los van binnen, dus ik had 'm daarvoor naar Ifactors gebracht in Den Haag, toen hadden ze het hele scherm vervangen. Maar toen sloot deze niet meer goed aan waardoor deze open klapte in mijn tas. Had toen het repair centre meteen gemailt naar het adres waar ze me mee op de hoogte van de eerdere repair hielden en toen hebben hun gebelt met Apple en werd het alsnog gefixed want Apple deed wel moeilijk eerst.

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 18:53

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Sn0wblind schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:36:
[...]

ik had direct contact met de repair centre erover.

Eerst liet bij mij het appl elogo in me macbook los van binnen, dus ik had ;m daarvoo rnaar Ifactors gebracht in Den Haag, toen ahdden ze het hele scherm vervangen. Maar toen sloot deze niet meer goed aan waardoor deze open klapte in mijn tas. Had toen eht repair centre meteen gemailt naar het adres waar ze me mee op de hoogte van de eerdere repair hielden en toen hebben hun gebelt met Apple en werd het alsnog gefixed want Apple deed wel moeilijk eerst.
Zo pilsje teveel gezopen in die korte tijd, vorige post was qua spelling iets beter gelukt.

Maar ik heb ook een 1st gen. alu MacBook, en het scherm blijft wel dicht. Maar het scheelt echt niks, als ik er bij wijze van spreke tegen blaas, gaat hij open. In de gevallen dat ze wel vanzelf open gaan ben ik van mening dat Apple ze moet repareren. Ben ook benieuwd of het bij de MacBook pro 13" van tegenwoordig ook voorkomt.

• Lampje
Ik ga mijn macbook morgen weer ophalen en dan maar eens bellen met Apple zelf. Eens kijken of ik het toch voor elkaar krijg.

Ik betaal niet niet voor niets zoveel voor een mac laptopje toch?

• Sn0wblind
Peentje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:48:
[...]

Zo pilsje teveel gezopen in die korte tijd, vorige post was qua spelling iets beter gelukt.

Maar ik heb ook een 1st gen. alu MacBook, en het scherm blijft wel dicht. Maar het scheelt echt niks, als ik er bij wijze van spreke tegen blaas, gaat hij open. In de gevallen dat ze wel vanzelf open gaan ben ik van mening dat Apple ze moet repareren. Ben ook benieuwd of het bij de MacBook pro 13" van tegenwoordig ook voorkomt.
oops mjah soms typ ik zo snel en lees ik het niet na op me mobiele telefoon waardoor er wat typos inzitten hahaha

nahja het scheen zo te zijn dat ze begin dit jaar een batch schermen hadden die wat stroefere schanieren hadden waardoor ze een beetje apart dichtzitten, De vervanger die ik kreeg had die dus blijkbaar (het voelde idd veel stugger aan), daarna kreeg ik het nieuwe scherm en volgens identificatie software was het ook een andere LCD scherm zelf die erin zat (de stille upgrade van rond maart/april) maar deze schanieren waren ook wat minder stroef, zoals de eerste variant die ik had.

Een ander ding wat me opviel was het rubberen randje, deze was vrij hard bij het probleem scherm bij mij wat volgens mij er ook voor zorgt dat deze bij de schanieren niet goed sluit, zelf maar alsof je een dikker boek op je scanner plaatst waardoor de klep niet mooi recht aansluit. Dat hierdoor de magneetjes niet goed de body kunnen raken.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:00

Saven

Administrator

*knip* laat die troll voortaan achterwege.

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 06-10-2009 23:29 ]

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 18:53

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Sn0wblind schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:21:
[...]

Een ander ding wat me opviel was het rubberen randje, deze was vrij hard bij het probleem scherm bij mij wat volgens mij er ook voor zorgt dat deze bij de schanieren niet goed sluit, zelf maar alsof je een dikker boek op je scanner plaatst waardoor de klep niet mooi recht aansluit. Dat hierdoor de magneetjes niet goed de body kunnen raken.
Mmmm ja dat zou ook kunnen, maar ik heb hierin geen vergelijkingsmateriaal.

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
for what it's worth, mijn macbook 13" uit 2006 heeft dat probleem zeker niet, maar volgens mij komt dat ook grotendeels door het scharnier. Ik kan me voorstellen dat de magneetjes niet altijd sterk genoeg zijn om hem dicht tehouden maar bij mij is het scharnier sterk genoeg om dat wel te doen

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mijn 15" uit 2009 klapt het scherm ook open als ik de macbook omdraai, als ik m op zijn kant zet (met de scharnieren naar onder) klapt het scherm na een paar graden open)

Komt op mij als normaal over, niet als een defect.
Misschien is de scharnieren naar boven in de tas een oplossing?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Sn0wblind
itsme schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:17:
Bij mijn 15" uit 2009 klapt het scherm ook open als ik de macbook omdraai, als ik m op zijn kant zet (met de scharnieren naar onder) klapt het scherm na een paar graden open)

Komt op mij als normaal over, niet als een defect.
Misschien is de scharnieren naar boven in de tas een oplossing?
dat hoort dus niet, want ook met de schanier naar boven kan die open klappen in je tas.
Pagina: 1